Herný priemysel zaznamenal rekordné predaje počas minulého roka. Tržby za herný (konzolový a handheldový) softvér predaný na americkom trhu sa vyšplhali na 17,94 miliardy dolárov, čo je o 43 % viac ako minulý rok. V koncoročnej správe NPD Group, ktorá monitoruje predaje v retailovom sektore, ďalej stojí, že trh s PC hrami zaznamenal pokles o 6 %. Napriek mnohým blockbusterom sa tržby zastavili na hodnote 910,7 milióna dolárov, čím zostal rekord 1,1 miliardy dolárov z roku 2004 neprekonaný.
Jedným z dôvodov je elektronická distribúcia a s ňou spojené poplatky a predplatné mnohých online titulov. Do tohto sektora prsty NPD Group nesiahajú, ale podľa analytičky Anity Frazier sa v budúcnosti budú snažiť monitorovať aj tento segment trhu. Podľa jej slov je PC trh veľmi zdravý a mnohé ankety, v ktorých sa pýtajú respondentov, na akých platformách hrajú, indikujú, že PC zostáva naďalej veľmi rozšírenou platformou, ak nie dominantnou z celkového hľadiska.
The Entertainment Software Association, ktorá poskytla čísla NPD Group, odhaduje, že sa celkovo predalo (iba na území US) 267,8 milióna hier, čo v kombinovanom predaji (PC, konzoly, handheldy) znamená tržby v hodnote 18,85 miliardy dolárov. ESA ďalej vypichla 110 % nárast predaja hier určených pre rodiny. Menej ako 16 % z celkového predaja tvoria hry s ratingom M, tj. hry pre starších ako 17 rokov. Najpredávanejšie hry (56 %) boli tituly vhodné pre hráčov od 12 rokov.
Analytik Colin Sebastian z Lazard Capital Markets má veľmi pozitívnu predpoveď na tento rok. Podľa neho budú Američania viac utrácať za zábavný softvér a to hlavne kvôli pomeru zábavy na jeden dolár. Hry ponúkajú viac ako kino alebo dovolenka. Tento vzostup je pripisovaný novej generácii konzol a dá sa predpokladať, že sa bude s každým novým cyklom opakovať, ako sa to stalo v minulosti. Sebastian hovorí, že tohtoročný line-up hier bude ešte lepší ako ten minulý a predaje v US sa zdvihnú o dobrých 10 - 15 %.