Riaditeľ THQ viní (aj) pirátov z pádu Iron Lore |
Kreatívny riaditeľ spoločnosti THQ, Michael Fitch, hromží a búcha päsťou do stola v spravodlivom (?) hneve. Nervy v "kýbli" má kvôli zatvoreniu vývojárskeho spolku Iron Lore. Ukazuje na príčiny a nešetrí pri tom nikoho.
Fitch uvádza, že za krach Iron Lore môžu piráti. Totiž vďaka nim prišli tvorcovia (a samozrejme aj THQ) o časť ziskov v prípade hry Titan Quest. Jednak vďaka šíreniu pirátskej verzie ako takej, ktorú uprednostnili mnohí "hlúpi užívatelia, čo nie sú ochotní obetovať trochu peňazí za produkt s viac ako 40 hodinami zábavy". A negatívnu publicitu spôsobil aj "crack", upravená verzia totiž spôsobovala problémy a padanie hry, ale rozšírila sa správa, že chybu spravili vývojári.
Fitch však zďaleka nekončí len pri pirátoch. Ďalej viní aj predajcov hardvéru a obzvlášť nervy má kvôli integrovaným zvukovým a grafickým zariadeniam. Tie vraj nemajú žiadne alebo nedostatočné ovládače a spôsobujú zbytočné konflikty s iným hardvérom.
Nešetrí ani recenzentov a nepáči sa mu ich prístup k hrám. Jeden recenzent vraj dehonestoval Titan Quest, pretože v hre nenašiel teleport, iný upozornil na chybu v review verzii, ktorá ale vo finálnom produkte nebola. Minimálne s posledne uvedeným argumentom sa však nedá súhlasiť. Totiž ako už názov napovedá, review version, alebo v preklade recenzentská verzia hry, je primárne určená na to, aby kritici mohli v predstihu zhodnotiť hru a ich závery sa objavili na verejnosti približne v čase oficiálneho vydania hry. Čiže tam zakopli tvorcovia, nie recenzenti.
Ak teraz horlivo prikyvujete hlavou, že súhlasíte Fitchom, čo sa týka recenzentov, možno vás schladí fakt, že pán riaditeľ kladie vinu aj na celú hráčsku komunitu. A túto obviňuje z imbecility a neschopnosti aktualizovať si ovládače, defragmentovať disk a zrušiť antivírus či iné programy, s ktorými je hra v kolízii.
Fitch je tvrdým zástancom PC a upozorňuje, že PC produkty nie sú len o zábave a hry sú iba vrcholom a kvôli svojej viacúčelovosti je táto platforma stále v kurze. On sám je vraj herným nadšencom a PC hrám sa bude venovať stále. Ale nebude to ľahké, keďže z toho, čo uviedol vyššie, vyplýva, že všetci podrážajú PC pomyselné nohy.
Hoci v slovách predstaviteľa THQ je kus pravdy, mal by opatrnejšie voliť slová, pretože urážkami všetkých naokolo, ktoré nie sú vždy opodstatnené, môže spôsobiť viac škody ako úžitku. A mimochodom, možno aj samotné THQ má na krachu Iron Lore svoj podiel. Pri prerozdeľovaní z financií totiž aj distribútor zožerie nemalú sumu peňazí a napokon aj určuje konečnú sumu hry. Niekedy zníženie predajnej ceny výrazne zvýši predajnosť. A potom, Fitch spája krach vývojárskej firmy predovšetkým s titulom Titan Quest. Lenže táto hra vôbec nebola neúspešná (kvôli vyššie uvedeným argumentom), ako tvrdí. Nie len u nás totiž zaznamenala veľkú obľubu a ani s predajnosťou to nebolo až také zlé. Taktiež vydanie expanzie svedčí o tom, že hra si našla svoje zázemie, inak by ho tvorcovia predsa nevytvorili.
Takže milý pán Fitch, skôr ako niečo vypustíte z úst, najprv si dobre premyslite, čo poviete. A keď už ukazujete prstom, skúste sa zamyslieť aj nad vlastným podielom viny.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: THQ / Iron Lore Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|