TOO HUMAN

TOO HUMAN

Trilógia Too Human sa vám predstavuje v našom preview.

Dojmy

História titulu Too Human od štúdia Silicon Knights je celkom zaujímavá. Hra bola totiž najprv ohlásená na Playstation, potom sa platforma zmenila na GameCube, aby nakoniec zakotvila v domovskom prístave Xbox 360. Nemenej zaujímavá je aj budúcnosť projektu - už teraz sa o Too Human hovorí ako o trilógii, a to nie je hotová ešte ani prvá časť! Neriešme ale teraz ani históriu, ani budúcnosť, a poďme si spolu zhrnúť základné fakty, ktoré o hre vieme už teraz.


„Poprosíme si tri kilá cyberpunku a do toho jedno kilo severskej mytológie“, požiadali tvorcovia v hry v obchode s nápadmi, keď rozmýšľali nad príbehom. Vzdialenou inšpiráciou pre nich bola kniha Friedricha Nietzscheho o nordickej mytológii, preto sa netreba čudovať, že Baldur, hlavný hrdina hry, je pôvodom syn Odina a v hre sa mihnú aj ďalšie známe mená ako Thor, Loki a podobne. Baldur je kybernetickom „boh“, ktorého ostatní „bohovia“ (obyčajní smrteľníci na nepoznanie zmenení kybernetickými implantátmi) považujú za menejcenného, pretože sa správa až príliš ľudsky (too human). Keď je ľudstvo postavené pred najväčšiu hrozbu všetkých čias, útoku vyspelej robotickej mimozemskej rasy, Baldur neostane nič dlžní svojej povesti a posilnený mocou bohov (a hlavne mocou kybernetických implantátov) sa rozhodne katastrofu zastaviť.

„Zoberieme si tri kilá Diabla, jedno kilo Devil May Cry... alebo God of War... podľa toho, čo máte čerstvejšie. K tomu nám ešte pribaľte tak pol kila World of Warcraft. Alebo viete čo, všetko to zrušte a naložte mi päť kíl z Hellgate London. Ale také krajšie kusy!“ V rovnakom metaforickom obchode, v oddelení s gameplayom, sa Silikónoví Rytieri dlho zamýšľali nad tým, ako sa vlastne Too Human bude hrať. Nakoniec sa podľa nich hra najviac bude podobať práve Hellgate London s tým, že zo všetkých vymenovaných hier si Balder odnesie to najlepšie. V jednoduchosti sa teda Too Human dá opísať ako akčné RPG s dôrazom na nelineárnu akciu, akýsi hybridný mix žánrov, ktorý by ste momentálne na trhu videohier hľadali márne.

Na začiatku trilógie bude ponuka povolaní Baldura obsahovať 5 kúskov, ale predpokladá sa, že toto číslo vďaka sťahovateľnému obsahu nebude konečné. Každopádne teraz vieme o týchto classoch:

Champion – vybalansovaná postava, rovnako dobrá v boji na blízko i na diaľku. Zameriava sa tiež na antigravitačné hračky a rôzne ochranné polia.
Commando – klasický „nuker“ vhodný pre boj na diaľku. Pri boji na blízko sa spolieha na míny a rôzne výbušniny.
Bioengeneer – healer. Okrem liečenia poskytuje bonusové aury. V boji slušne zaobchádza s dvojicou pištolí.
Berserker – zameraný na boj na blízko, pričom preferuje útok pred obranou.
Defender – opak Berserkera, typický tank.

Každý class sa bude môcť pri levelovaní vybrať troma rozdielnymi cestami, resp. si bude môcť zvoliť medzi troma rozdielnymi skill-tree (zdravíme WoW). Ako Commando sa napríklad budete môcť rozhodnúť medzi zvyšovaním účinnosti palných zbraní, alebo si vylepší granáty, prípadne sa rozhodne pre tretiu (zatiaľ neznámu) možnosť. Dôležitou informáciou je, že v prvej časti Too Human trilógie budete môcť vyexpiť svojho hrdinu maximálne na level 50, v dvojke na 100 a trojku ukončíte s levelom 150. Prenos postáv medzi časťami série by mal byť samozrejmosťou.

Too Human

Okrem klasických RPG parametrov a skill-tree volieb bude ďalším zaujímavým prvkom pri modifikácii Baldura tiež používanie kybernetických implantátov. Tam kde iné hry ponúkajú dobro vs. zlo, resp. temnú vs. svetlú stranu, prichádza Too Human s human vs. cyber. Zatiaľ čo pri používaní slabších implantátov si Baldur zachová svoju ľudskú tvár práve za cenu relatívnej slabosti (aj keď bude disponovať väčším počtom socketov pre upgrady), pri ťažkých a nesmierne mocných doplnkoch z neho jeho ľudskosť začne vyprchávať a on sa zmení na stroj.

Rozdielnosť charakterov priam nabáda k multiplayerovým hrátkam, kde by sa mohli spojiť rôzne profesie a vytvoriť tak skutočne smrtiace komando. Autori sú si vedomí tohto obrovského potenciálu a preto sa do hry počíta s kooperačným módom až pre 4 hráčov. Partičky typu Defender + Berserker + Commando + Bioengeneer teda nebudú ničím výnimočným, aj keď navrhnúť systém multiplayeru tak, aby sa do hry dalo ľubovoľne vchádza/odchádzať bez výraznejšieho zásahu do plynulosti, bolo podľa slov autorov naozaj náročné.

Ak si kladiete otázku, ako sa takýto mišmaš žánrov vlastne hrá na Xbox ovládači, ukojíme vašu zvedavosť. Ľavá páčka je klasicky určená pre pohyb, pravá je určená pre útočné pohyby. Z toho teda vyplýva, že zatiaľ čo útoky budú dynamicky riadené hráčom (čiže niečo na spôsob moderných sekačiek, aj keď nie s takým veľkým počtom úderom), kamera bude ovládaná automaticky, i keď si budete môcť na d-pade zvoliť jej umiestnenie (z vrchu, izometrická, 3rd person atď). Dobrým príkladom pre objasnenie ovládania bojov analógovou páčkou je dvojité zatlačenie smerom k nepriateľovi. To ho vyhodí do vzduchu, zatiaľ čo vy ho budete môcť ešte v lete obšťastniť niekoľkými údermi sekerky alebo ho poštekliť plazmovým projektilom medzi rebrá (zdravíme Danteho). Postavy určené na boj na diaľku budú používať pravú páčku rovnako často, predsa len, nepriateľov treba pred výstrelom nejako označiť a zamerať...

Všetci fanúšikovia RPG hier iste poznajú večný problém s inventárom. Teraz mi niečo super spadlo, ale mam plné batôžky, musím isť do mesta, alebo si zahrať inventárový tetris a skúsiť to naukladať nejak inak. A potom to MOŽNO vojde. Too Human prináša riešenie týchto problémov. Itemy vypadnuté z robotov, techno elfov, goblinov a podobnej hávede budú roztriedené podľa kategórií a označené farebne (obyčajné, vzácne, epické atď). Bez nutnosti čokoľvek stláčať sa „dropy“ automaticky pozbierajú, pričom slabšie a menej cenné veci z inventára vypadnú. Veľmi jednoduché a efektívne. Daň za takúto automatiku je obmedzenie počtu jednotlivých typov vybavenia, so sebou vždy budete môcť niesť len 10 vecí z každého druhu. Úplne samostatnou kapitolou sú extra silné predmety a zbrane, ku ktorým sa dostanete len vtedy, keď sa vám podarí pozbierať všetky časti plánov a danú vec si za veľké prachy necháte vyrobiť u príslušnej NPC.

True 720p rendering a 4 x antialiansing sú základné technické parametre opisujúce kvalitu vizuálneho spracovania. Rozlíšenie ani vyhladzovanie hrán nemajú vplyv na kvalitu textúr či detailnosť modelov a objektov, ale ak sa pozriete na priložené obrázky, tak asi budete súhlasiť, že o vizuálnu stránku hry sa netreba obávať. Momentálne sa v engine dolaďujú posledné maličkosti, pretože občas sa v hre vyskytujú nepríjemné framedropy, ale do vyjdenia plnej verzie by mali byť všetky mušky vychytané. Silicon Knight Engine, na ktorom hra funguje, vychádza z UT3 enginu a ten, ako všetci vieme, si s Xboxom rozumie veľmi dobre. Vývojári sľubujú, že ak všetko pôjde tak, ako má, Baldur sa zapojí aj do monumentálnych bitiek s 50 a viac nepriateľmi na jednej obrazovke. Aby bol dosiahnutý čo najlepší výsledný efekt, animátori si ku svojej práci prizvali odborníkov na bojové umenia z Hong Kongu a my sa môžeme tešiť na Baldurove pohyby a lá Neo či Riddick.

Myslím, že po takomto slušnom navnadení je potrebné uviesť ešte posledný dôležitý údaj, ktorým je dátum vydania. Oficiálne sa hovorí o prvej polke roku 2008, ale niekoľko indícií smeruje ku konkrétnejšiemu dňu – 6. máj. Letné prázdniny a dovolenky teda prídu viac ako vhod, keďže na prejdenie príbehom budeme potrebovať 10 až 15 hodín čistého času, ale pre dosiahnutie levelu 50 bude nutné celú hru prejsť 3 až 4 krát. Nuž, najvyšší čas začať robiť zásoby obživy. Potom už môže byť neskoro.


napísal je2ry 12.3.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Too Human: Ice Forest
| TOO HUMAN: ICE FOREST
[8.8.2008]
Too Human
| TOO HUMAN
[20.2.2008]
Too Human: coop
| TOO HUMAN: COOP
[13.5.2008]
Too Human
| TOO HUMAN
[6.6.2008]
Too Human
| TOO HUMAN
[20.7.2007]
Too Human
| TOO HUMAN
[20.2.2008]
Too Human
| TOO HUMAN
[6.6.2008]
Too Human: skillpath
| TOO HUMAN: SKILLPATH
[13.7.2008]
Too Human
| TOO HUMAN
[6.10.2007]
TOO HUMAN


Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Silicon Knights
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 29. august 2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29325)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk