WARHAMMER: MARK OF CHAOS - BATTLE MARCH |
WARHAMMER: MARK OF CHAOS - BATTLE MARCH |
Je to už dávno, čo medzi sebou armády mohutného Impéria a obávaného Chaosu zvádzali krvavé boje. Ich vojská zničené dlhou a krutou vojnou zoslabli, čo sa jeden z ich dávnych nepriateľov rozhodol využiť vo svoj prospech. Armáda hlúpych, ale brutálnych zelenokožcov, zo zákulisia ovládaná vysoko vznešenými, ale rovnako temnými elfmi, je to posledné, čo si môže zoslabnutý protivník priať.
Čo si však každý hráč môže priať je napínavá, do zvratov zabalená kampaň plná heroických momentov. V pôvodnej hre ste mali takúto kampaň prežiť, kde bolo vašou úlohou záchrana či skaza sveta v závislosti na tom, na ktorú stranu ste sa pridali. Teraz máte možnosť pokračovať v záhube sveta za stranu predtým zúčastnenej na konflikte len ako tichý pozorovateľ. Máte možnosť využiť vyčerpanosti oboch strán z konfliktu, získať prevahu a zobrať si čo je vaše. Čiže všetko!!
Nové prostredia.
|
Ak zabijem vedúceho iného klanu, jeho jednotky budú moje.
|
Zelenokožci to moc s lukmi nevedia.
|
Príbeh datadisku pôvodného Mark of Chaos voľne nadväzuje na predošlé udalosti, ktoré aj ďalej rozširuje a rozpráva cez viacej animácií ako predtým. Využíva na to aj nových hrdinov od šéfa orkov, cez nájomného vraha žoldniera, až po už raz porazenú vodkyňu temných elfov. Ak ste si mysleli, že po porážke Chaosu alebo Impéria dlhodobo utíchli zbrane, nastal kľud a mier, ste na veľkom omyle. Temní elfovia chcú pomstu za utŕženú porážku od elfov a kto im môže poslúžiť lepšie ako nástroj pomsty, keď nie hlúpi, ale agresívni orkovia? Po zosnovaní krvavého plánu sa dostávate do kože zelenokožcov, ktorí sú hlavným nástrojom prichádzajúceho temna. Tí by však na všetko sami nestačili a tak im budete z času na čas ticho, nenápadne v úzadí pomáhať pomocou elitných zabijakov či pomocou armád temných elfov.
Prepožičanie armád, ktoré boli v pôvodnej hre len ako vedľajšia rasa, či dokonca ovládanie kompletne novej rasy je hlavnou zmenou oproti pôvodnému Mark of Chaos. S tým súvisia ale aj zmeny v taktike použité nielen v boji, ale aj v zmene stratégie na hlavnej mape pri výbere, nákupu a vylepšovaní vašej armády. V prípade zelenokožcov veľmi rýchlo zistíte, že ich hlavnou výhodou je hrubá sila a početná prevaha. Tieto ich devízy sa budete musieť rýchlo naučiť využívať kvôli zvýšenej obtiažnosti nedovoľujúcej postupné zoznamovanie sa s vašimi silami temna. Dostanete k dispozícii všetky základné typy jednotiek pre boj na diaľku i pre boj na blízko, ďalekonosné vrhače kameňov, nové príšery, baranidlá a všetko, čo potrebujete pre úspešnú kampaň proti skúsenému nepriateľovi.
Vpravo sú naši.
|
Nové príšerky.
|
Hrdinovia narobia okolo seba vždy bordel.
|
Avšak aj napriek oslabenému nepriateľovi si môžete byť istí, že vám hrubá sila nebude stačiť. Tak ako vás budú temní elfovia viesť podľa ich plánov a zároveň ovládať, tak vám budú aj pomáhať, aby zaručili váš, teda vlastne ich úspech. Vtedy sa dostávate do kože špeciálnych málo početných jednotiek vrahov pracujúcich pre temných elfov, prípadne v náročnejších situáciách dostanete pod velenie celé armády vznešených bojovníkov s temnou dušou.
Za temných elfov aj za orkov máte odlišné typy misií s odlišnou náplňou, čo zabezpečuje, že sa stereotyp nedostaví pravdepodobne vôbec počas odohrania kompletnej kampane. Záškodnícka činnosť s hŕstkou nenápadných vrahov v meste obliehanom orkami, odrezanie nepriateľského tábora od sveta a jeho postupné ničenie, obrana základne a podobné úlohy vás budú stále presviedčať, že sa autori snažili vymyslieť pre vás niečo nové, niečo, čo ste v pôvodnom Mark of Chaos nezažili. Po odohraní pár misií zistíte, že sa im to podarilo, avšak na druhú stranu zistíte, že to je asi tak všetko.
Autori si nedali moc námahy rozšíriť obsah datadisku nad rámec štandardu. Nečakajú vás žiadne nové funkcie ani iné drobnosti upravujúce gameplay, takže všetko ostáva pri starom a ak ste hrali pôvodný Mark of Chaos, viete ako sa hrá Battle March. Síce pre vás dorobili pár nových jednotiek, ale ako zistíte, je ich žalostne málo. Tak isto spracovanie jednej novej rasy vás nejako neohúri, čo je škoda, pretože určite mali viac možností. Potom prichádza do úvahy, že vás potešia aspoň multiplayerové mapy, na ktorých môžete rozlievať krv cez rôzne módy s kamarátmi po internete či sieti. V prípade, že by žiadny kamarát nebol k dispozícii, môžete tak urobiť aj v skirmishe so svojou predvolenou (dopodrobna nastavenou) armádou, ale to už je potom naozaj všetko.
Zabijaci v meste.
|
Bitky za hradbami.
|
Obrana pevnosti.
|
Žiadna nová vylepšená grafika či efekty pre intenzívnejší zážitok, žiadna nová hudba, vylepšená umelá inteligencia, nič, čo by vás možno aj motivovalo k znovu odohraniu pôvodných kampaní. Dokonca aj mapy ostali rovnako malé a zároveň priamočiare ako v predchodcovi, naozaj nič čo by povýšilo alebo vylepšilo pôvodný diel. Úlohy sú tentokrát náročnejšie, čo do náplne, ktoré identifikujete neraz až viacnásobným opakovaním misie. Jednoducho ste nútení viac sa zameriavať na zisťovanie, čo asi tak autori po vás chceli, aby ste urobili namiesto toho, aby ste chladnokrvne premýšľali o tom, koľko vojakov necháte padnúť, aby ste bitku vyhrali. Celkovo dizajn misií často spadá do zdĺhavého premiestňovania po mape, kde narazíte na tlupu nepriateľov, porazíte ich, pokračujete ďalej v presune, narazíte na ďalšiu tlupu a tak stále dokola. Akosi sa z misií vytratil duch pôvodného Mark of Chaosu, čím na vás pôsobí kampaň miestami nemastne neslane.
Na niektorých bude nemastne neslane pôsobiť nielen kampaň, ale aj celý datadisk Battle March. Pre skupinu nadšencov fantasy sveta Warhammeru a tých, čo pôvodný Mark of Chaos očaril, bude toto pokračovanie vlažným doplnkom a zároveň zaujímavé predĺženie heroických dobrodružstiev vo svete plnom krvi. Pre tých, čo Mark of Chaos neoslovil na prvýkrát, si môžu byť istí, že sa tak nestane ani teraz. Jedna nemastná neslaná kampaň, pár nových jednotiek, jediná nová rasa, nové prostredia, mapy pre MP a to je všetko, čo vám datadisk ponúka, čo je pre mnohých (nie)fanúšikov málo.
Ničenie hradieb.
|
Temný elfovia pripravený na útok.
|
Jak americký futbal.
|
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PC Vývoj: Namco Bandai / CENEGA / Black Hole Studios Štýl: stratégia / realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|