CRYSIS: WARHEAD

CRYSIS: WARHEAD

9.0

Adapt ... Engage ... Dominate! Opatrný pochod ostrovom sa mení na frontálny útok v podaní Psycha.

Recenzia na PC verziu

Adapt ... Engage ... Dominate!

Takto znie heslo práve vydanej samostatnej expanzie Crysis: Warhead pre minuloročný hit Crysis. V hre si z iného pohľadu zopakujete udalosti prvej hry a preskúmate ďalšie zákutia tropického ostrova. Tentoraz ale nepôjde o prežívanie, pôjde o dominanciu. Už nehráte za suchárskeho rozvážneho Nomada, ale za nekonvenčného Michaela Sykesa alias Psycha, ktorý má úplne iný pohľad na vedenie boja a podľa toho budú stavané aj jeho misie. Užijete si s ním síce kratšiu, ale o to intenzívnejšiu cestu druhou stranou ostrova.

V prekvapivo lacnom balení hry neprichádza Warhead sám, má pri sebe aj spoločníka a to Crysis: Wars, samostatnú multiplayerovú časť, ktorá je priložená na druhom DVD a na disku zaberie ďalších 7 GB. Autori takto oddelili multiplayer do samostatného celku, ktorým naznačujú, že sa mu chcú venovať viac. Crysis: Wars obsahuje pôvodný multiplayerový obsah z Crysis, pridáva nový mód, nové mapy a hlavne fixy, ktorých potrebovala táto časť hry viac ako soľ.

Crysis: Warhead
Crysis: Warhead Kríza sa vracia, kríza pre korejcov.
Kríza sa vracia, kríza pre korejcov.


Crysis: Warhead Exotické dovolenkové resorty sú to pravé pre Psycha.
Exotické dovolenkové resorty sú to pravé pre Psycha.


Crysis: Warhead Jednoducho Psycho.
Jednoducho Psycho.





Na rovinu môžeme povedať, že kampaň Warhead je krátka. Prejdete ju bez problémov za 5 hodín a tie vám navyše pri spáde akcie ubehnú veľmi rýchlo. Toto už nebudú pomalé taktické prechádzky džungľou, hľadanie najefektívnejšej cesty údoliami a zálivmi ako v prvej hre (aj keď možnosť pomalého postupu ostáva). Je to neustála adrenalínová akcia v doprovode nikdy sa nekončiaceho zvuku zbraní a neutíchajúcich explózií. Navyše presun je zameraný hlavne na využívanie vozidiel, čo cestu ešte akceleruje a prostredie sa bude meniť rýchlejšie ako budete stíhať sledovať. Eliminovanie ako Kórejcov, tak aj mimozemských protivníkov bude vašu cestu príjemne obohacovať. Nakoniec, na rozdiel od pôvodnej hry príbeh dopĺňajú jedinečné prestrihové animácie pridávajúce hre emocionálnu stránku. Psycho má totiž aj skrytú stránku, ktorú bežne neukazuje.

Od samotného začiatku hry cítiť snahu autorov poňať hrateľnosť inak a prilákať tak k titulu hráčov, ktorým prvá hra veľmi nesadla. Vytvorili to rozšírením akcie a zmenšením problémov s prechádzaním levelov. Môžeme skonštatovať, že im to aj vyšlo a ľuďom sa to páči. Aj keď je to za cenu mierneho rozladenia hráčov pôvodnej hry, ktorým už niektoré z nových prvkov nemusia sedieť.

V hrateľnosti sa zmenili dve zásadné veci. Autori hlavne urezali rozmanité možnosti prechádzania levelov. Väčšina levelov je tu totiž užšia, ponúkajúc minimum možností na ďalšie taktizovania. Nie je to síce jedna priama cesta ako v Call of Duty, ale už to má ďalej od voľnosti prvej hry. A keď spomíname Call of Duty, je tu druhá vec, ktorá pridáva arkádový feeling a to automatické zbieranie zásobníkov (na prvých troch obtiažnostiach), čo z hry už úplne vytláča taktický nádych a nutnosť zastavovať sa pri mŕtvych telách. Miestami si budete pripadať ako Rambo s nekonečným zásobníkom. Našťastie najvyššia obtiažnosť tento arkádový prvok eliminuje a navráti hre pôvodnú nutnosť taktizovania, aj keď za cenu výrazného zvýšenia obtiažnosti.

Crysis: Warhead

Príbehovo je Warhead zasadeny do času, kedy v originálnej hre Nomad stratil Psycha z dohľadu až do času, pokým sa znovu nestretnú na konci hry. Teda zahráte si paralelnú kampaň s inou postavou, s iným nádychom. Celý čas budete sledovať a počúvať o udalostiach pôvodnej hry, ktoré pred vami znovu prebiehajú a to ako objavenie mimozemšťanov, tak zamrznutie časti ostrova, rozširovanie kopule a aj inváziu. Len v expanzii sa zdajú udalosti akoby dvakrát rýchlejšie. Zatiaľ čo Nomad stihol vyčistiť desiatku lokácií v džungli, niekoľko kempov, preskúmal vnútro lode, zamrznutú krajinu a ešte si aj zalietal. Psycho stihne ledva sedem misií a to za kratší čas. Nacvičí sa v džungli na Kórejcoch, hneď ho čaká jedinečne prepracovaný zamrznutý svet, kde si Psycho vyskúša vznášadlá a zajazdí na hladkom ľade zamrznutých vĺn oceánu, aby sa následne dostal do temnoty podzemia a nakoniec si zabojoval aj s najväčšími mimozemskými nepriateľmi, s ktorými si len tak tak v prvej časti poradil Nomad.

Počas svojej jazdy stretne všetko, čo ostrov ponúka a aj všetko dočista vyvraždíte. Popritom sa ale budete starať o vlastnú misiu a to získanie kontajnera s dôležitým obsahom (kto hral pôvodnú hru, koniec pozná). Problém je, že kontajner chcú aj Kórejci, ktorí si ho len tak nepustia a rovnako aj mimozemšťania. Pre Psycha však ani jeden z nepriateľov nebude problémom.

Psycho má totiž špeciálny nanooblek a bude môcť takticky využívať nepriestrelnosť, neviditeľnosť, zvýšenú silu, zvýšenú rýchlosť a chýbať nebude ani možnosť upgradovania zbraní. Oproti Nomadovi, má Psycho svoj oblek mierne modifikovaný a určený na intenzívny boj. Menej kamufláže, viac pancieru. K tomu neodmysliteľne patria aj lepšie zbrane, Psycho dostane možnosť niesť dva samopaly, silu prinesie granátomet, objaví sa aj koncept novej zbrane a používať budete aj bojové opancierované vozidlo.

Na to, že na hre pracovalo budapeštianske štúdio Crytek, odviedlo dobrú prácu. Síce vzhľadom na absenciu príbehu mohli popracovať aj na väčšej ponuke misií, ale to sú jediné výraznejšie pripomienky. Inak zvládli vytvoriť kvalitnú hru a vylepšil neduhy pôvodného titulu, kde hlavne AI dostala slušný upgrade.

Crysis: Warhead
Crysis: Warhead Podzemné oblasti budú temné.
Podzemné oblasti budú temné.


Crysis: Warhead Povozíte sa aj na vláčiku.
Povozíte sa aj na vláčiku.


Crysis: Warhead Udalosti sa nemenia a invázia nebola zastavená.
Udalosti sa nemenia a invázia nebola zastavená.





Multiplayerová časť hry Crysis: Wars je od pôvodných autorov Crysisu, teda centrály v Hamburgu, kde programátori celý rok vylepšovali pôvodný kód, pridávali updaty a fixy a dúfali, že v samostatnom titule už dosiahnu dokonalosť. Teraz môžeme skonštatovať, že k dokonalosti ešte majú ďaleko, ale sú k nej stále bližšie.

Crysis: Wars ponúka stabilnú, vyváženejšiu a optimalizovanejšiu hra bez nečakaných lagov a padania. Zahráte si graficky najkrajší a hrateľne štandardný multiplayer. Crysis totiž na rozdiel od ostatných multiplayeroviek ponúka špeciálny oblek, ktorý štýl hry posúva mimo zaužívaných štandardov. Môžete svojim nepriateľov zmiznúť pred očami, utiecť im rýchlejšie, ako stíhajú sledovať, alebo ich zložiť jednou ranou s oblekom nastaveným na najvyššiu silu. Nakoniec aj skákanie tu dostáva nové dimenzie. Má to ale aj svoju druhú stránku, ak používate neviditeľnosť, rýchlo sa vám míňa energia, keď sa vám vypne, ostanete viditeľný a bez energie v pancieri vás nepriatelia zostrelia pár ranami. Rovnako, ak používate iné sily obleku, stávate sa zraniteľnejším. Musíte takticky kombinovať jednotlivé vlastnosti.

V prvom Crysise predstavil Crytek dva módy a to Instant Action a Power Struggle, kde Instant action je klasický deathmatch multiplayer a Power Struggle zložitejší mód založený na misiách a boji dvoch tímov. Teraz pribudol Team Instant Action, ktorý ponúka rovnováhu medzi zložitejším Power Struggle a jednoduchým „zabi všetok, čo vidíš a nevidíš“ v Instant Action. Spolu multiplayer ponúka 21 máp, 9 z toho je pre Power Struggle a 12 pre Instant Action. Užijete si v nich rozsiahle a rozmanité prostredia od tovarní, cez dedinky, základne, až po cintorín.

Dúfajme, že Crytek bude v podpore pokračovať, starať sa o komunitu a rozširovať možnosti. Teraz majú šancu dosiahnuť toho, čo sa im pre rôzne zanedbania nepodarilo získať pri Far Cry a ani pri prvom Crysise.    

Crysis: Warhead
Crysis: Warhead Poradíte si aj s veľkými monštrami.
Poradíte si aj s veľkými monštrami.


Crysis: Warhead Zajazdíte si na vznášadle po ľadových pláňach.
Zajazdíte si na vznášadle po ľadových pláňach.


Crysis: Warhead Zamrznuté more, designovo jednoducho fantatické.
Zamrznuté more, designovo jednoducho fantatické.




Prejdime k jednej z najvýraznejších stránok hry a to grafike. Tá už očarila v prvej hre, ale spolu s kvalitnou išli ruku v ruke aj výrazne požiadavky na hardvér. Teraz oba parametre zlepšili, o rôzne efektíky sa zlepšila grafika a s optimalizáciami sa znížili nároky na váš počítač, čo v praxi znamená, že hra ide rýchlejšie a je ešte krajšia. Navyše DX9 hráči už nie sú obmedzovaní exkluzívnymi DX10 nastaveniami, síce DX10 mód v maximálnych nastaveniach je mierne krajší, ale DX9 v maximálnych nastaveniach zas rýchlejší. Oba sú rýchlejšie ako v prvom Crysise.

Okrem optimalizácie EA a Crytek spravili zaujímavú drobnosť a nastavenia premenovali podľa typu hráčov, teda Enthusiast - Fanatik je najvyššia kvalita, ktorá určite pôjde na počítačoch fanatikov, Gamer je niečo ako obmena High nastavení a budú fungovať na počítačoch bežných hráčov, nasledujú Normal a Low, ktoré už sú pre slabé a pomalé počítače, hrať na týchto nastaveniach neodporúčame.  Jednotlivé nastavenia majú samozrejme aj podnastavenia, ktoré môžete kombinovať. Napríklad, ak máte Vistu a len 2 GB RAM, radšej nevoľte najvyššie detaily textúr.

Zo zaujímavostí titulu pribudla priama podpora klávesníc s displejom a to hlavne G15, kde na displeji uvidíte svoj stav zbraní, granátov, vybranú silu obleku a samozrejme energiu a zdravie. Síce drobnosť, ale majiteľov podporovaných klávesníc poteší.

Celkovo môžeme Crysis: Warhead zhodnotiť ako dobrý krok Cryteku vpred a pre hráčov ako veľmi dobrú investíciu. Keby Crytek pridal do balíku aj pôvodný Crysis, mohli by sme to porovnávať s minuloročným hitom Half Life: Orange Box. Ak máte záujem zadovážiť si Warhead a nehrali ste pôvodnú hru, určite berte aj tú, síce ju k spusteniu nebudete potrebovať, ponúka však základný príbeh, ktorý vám bude pri hraní expanzie chýbať. Hra je samozrejme aj s českými titulkami.

Ak začne Crytek robiť na Crysis 2 alebo novej expanzii, možno by mohli vybrať to najlepšie z oboch doterajších hier a vhodne to skombinovať. Vytvorili by neprekonateľnú akciu.


napísal saver 26.9.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Crysis Warhead
| CRYSIS WARHEAD
[16.8.2008]
Crysis Wars
| CRYSIS WARS
[13.9.2008]
Crysis Wars
| CRYSIS WARS
[23.8.2008]
Crysis Warhead
| CRYSIS WARHEAD
[26.6.2008]
Crysis: Wars - Savanna
| CRYSIS: WARS - SAVANNA
[17.12.2008]
Crysis: Wars - Frost
| CRYSIS: WARS - FROST
[17.12.2008]
9.0
Ohodnotiť
CRYSIS: WARHEAD
+ neustála akcia
+ prestrihové animácie
+ optimalizácia a vylepšenia grafiky
+ multiplayer dostal slušný upgrade
+ prijateľná cena
- relatívne krátke
- abensencia hlbšieho príbehu
- obmedzená voľnosť
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: 2.6 Ghz, 1GB RAM, Geforce 6800 GT/ Radeon 9800

Zaradené pod: crysis


RECENZIE HRÁČOV
Crysis: Warhead
10
BOSS MARŤAS    2.3.2013
Po tých neuspokojivých ohláseniach Cryteku, ohľadom slabých predajov(...prečítať celé
Crysis: Warhead
9.1
ISAAC CLARK    22.2.2009
Za svoje peniaze tentoraz dostanete datadisk, ktorý si nevyžaduje vlastnenie pôvodnej hry Crysis. V ...prečítať celé
Crysis: Warhead
9.2
PATRIK DEE    2.10.2008
Neuplynul ani rok od doby, kedy na palubu americkej vojnovej lietadlovej lode dopadol posledný naser...prečítať celé
PC

Vývoj: EA / EA Czech / Crytek Budapest
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 12. september 2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (30218)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk