Crysis Warhead |
Kašlať na Nomada, prichádza psychopat Psycho...
10
Po tých neuspokojivých ohláseniach Cryteku, ohľadom slabých predajov(milión im bol málo do konca roka 2007) bolo ohlásenie snad-alone datadisku Crysis Warhead pre mňa najväčším prekvapením v roku 2008. Na E3 2008 bol ukázaný aj gameplay, ktorý sa mi veľmi páčil, pretože sa mi zdal viac dynamickejší a zábavnejší.
Vyzeralo to neuveriteľne čo sa maďarskému štúdiu Crytek podarilo vytvoriť za tak krátku dobu, i keď obavy z rýchlo zhoreného pečiva boli na mieste. Aj keď nám bolo jasne naznačované, že sa nejedná o priame pokračovanie pôvodnej hry sľuby neboli malé a Crytek v prvom rade kládol dôraz na optimalizáciu, za ktorú bol Crysis najviac kritizovaný. Čo naopak veľa hráčov nepotešilo bolo ohlásenie, že hra bude obsahovať protipirátsku ochranu „Securom“, ktorá nepatrí medzi obľúbenú. Ja osobne som po tejto informácií začal váhať či mám do toho ísť alebo nie. Keďže som, ale pri vydaní prežíval šťastné obdobie získaným vodičského preukazu, získal som fajn vzťah tak som sa opil ako prasa a dodnes som nepochopil ako sa mi v podnapitom stave podarilo tú hru objednať. Našťastie hra nebola ani príliš drahá čo bolo fajn, veď sa jednalo len o datadisk. Po pár pivách som sa s radosťou pustil do hrania poslednej PC exkluzivity od Cryteku.
Je**** Nomanda, Psycho je Boss
Crysis bol zaujímavý aj svojou zápletkou(ktorá bola zbytočne vyspoilerovaná). Warhead však nepokračuje tam, kde pôvodná hra skončila. Uvidíte udalosti z pôvodnej hry očami Michaela Sykesa allias Psycha(pripomína mi mňa), ktorý bojuje na druhej strane ostrova. Keďže sa vlastne nič nového nedozviete tak sa autori sústredili na charakter hlavného hrdinu, pretože v cutscenach ho budete vidieť z pohľadu tretej osoby kvôli filmovejšiemu nádychu. Na jednej strane sa snaží byť férový a po istej udalosti sa z neho stane terminátor a celkovo dobre nabehnutá pointa stráca svoju hodnotu. Je to škoda, že to nebolo viac dotiahnuté lebo Psycho bol zaujímavejšia postava už v pôvodnej hre a človek cítil, že ten by rozpútal aj tretiu svetovú. Príbeh, ale v tomto datadisku nie je hnacím motorom, tu hru poháňa akcia.
Výborná optimalizácia
Crysis jedným slovom vyzerá krásne. Na enginové animácie sa budete pozerať s otvorenou pusou a lámať si hlavu nad tým ako krásne by sa v CryEngine dali na postavách vyjadriť emócie. Technológia však exceluje tam, kde to očakávate. Textúry vyzerajú perfektne, svetlo vyzerá perfektne a o tieňoch ani nehovoriac. Škoda slov, kto hral prvý Crysis vie čo môže čakať. Dôležitejším kladom je, že vaša grafická karta už nezhorí. S modernými kartami ide hra rozumne a už nemusíte zapájať dve grafiky do obvodov s chladeným dusíkom. Warhead vyvrátil mýtus, že Cryengine je nespustiteľný a dokazuje, že nemá konkurenciu.
Akčnejšie poňatie
Dôležitou otázkou je, či sa Warhead vyrovnáva svojmu pôvodu alebo ho nebodaj v niečom prekonáva. Prekonáva ho v najdôležitejšom aspekte a to akčnejším poňatím. Zbesilých prestreliek si užijete do sýtosti a aj keď bude ich výskyt častí tak sa neopakujú a hlavne nenudia vďake zmene prostredia. Miesta kde letia granáty a všetko okolo vás vybuchuje z každej strany, vôbec hrateľnosť nijako nenarušujú. Atmosféra bojiska je vďaka tomu autentickejšia a dokáže vás viac pohltiť. Kórejci na vás neustále agresívne útočia a keďže sa už tak vyspelá inteligencia dočkala zlepšenia tak kórejskí vojaci navlečení do nanoobleku sa ho naučili efektívnejšie využívať. Zrejme sa vám zdá, že hra odkopírovala štýl hrania z Call of Duty, ale nenechajte sa oklamať. Že sa touto dráhou dostanete k určitému cieľu je presne dané, ale spôsobom akým to urobíte je len a len na vás. Príklad?
Veziete sa vo vlaku spolu s nákladom, ktorý máte stopovať. Počas cesty narazíte na nepriateľské pozície a z času na čas na vás zaútočí aj džíp alebo obrnený transportér, aby ste sa ich vzápätí zbavili granátometom. Počas vašej cesty vlak uprostred džungle zastaví a je na vás odraziť nasledujúce peklo. Budete sa držať zubami, nechtami pri vagónoch a využívať na nich guľometné hniezdo? Schováte sa pod vlak? Zmiznete niekde ďalej a splyniete s džungľou ako žabí kráľ? Tento príbeh už napíšete vy. Je na vás či na nepriateľské pozície zaútočíte s džípom alebo využijete neviditeľnosť a nikto o vás nebude mať tušenia.
Zmrznutá krajina po druhýkrát
Nájdu sa hráči, ktorý pôvodnému Crysisu vytýkali, že dokedy sa na scéne neobjavili votrelci išlo o výbornú hru, ale potom už len o priemernú strieľačku. Ja osobne s týmto názorom nesúhlasím, ale môžem povedať že boje s mimozemšťanmi som si tu viac užíval. Veľmi atmosférické sú situácie, kedy proti sebe stoja Kórejci a votrelci a či sa do toho chcete zamiešať aj vy je na vás. Nudiť na ľade sa nebudete vďaka vznášadlu a do toho vám bude hrať intenzívna hudbai. Ich umelá inteligencia sa takisto dočkala miernych úprav a namiesto vyhýbaniu sa im som s nimi bojoval. Narazíte aj na nový druh, no prijal by som ich viac.
Málo peňazí za veľa muziky?
Môj osobný príbeh s touto hrou je po rokoch zábavný podobne ako jej hranie. Aj napriek vylepšeniam človeka zamrzí, že tých sedem hodín utečie veľmi rýchlo(na datadisk celkom dosť s porovnaním iných full hier). Poteší však, že balenie obsahuje aj druhé DVD s názvom Crysis Wars, čo je vlastne multiplayerová časť hry. Pre fanúšikov Crysis povinnosť a pre zvyšok obyvateľov šanca vyskúšať ako funguje najpokročilejší engine súčasnosti bez nutnosti mať doma počítač ako NASA. Ja osobne som sa u hry bavil ako blázon, kým vyšlo v tej dobe GTA IV na PC a preto hre udeľujem hre hodnotenie také aké jej udeľujem. Je to viac Crysis, viac akcie = fantastický datadisk. Maďari rulez. Ešte mi to preportujte na konzoly a budem spokojný.
Keďže práve vychádza tretie pokračovanie, ktoré by malo ukončiť túto trilógiu tak som sa rozhodol pozrieť na celú sériu. Čo nové priniesla do herného sveta, čo sa v sérií v ďalších pokračovaniach zmenilo k lepšiemu alebo horšiemu.
PC
Vývoj: EA / Crytek Budapest Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|