PERRY RHODAN: MÝTUS ILLOCHIM |
PERRY RHODAN: MÝTUS ILLOCHIM |
Je populárnejší ako Jurij Gagarin, James Bond, Riddick, Shepherd, Marcus Fenix a predsa o ňom málokto počul. Jeho meno je Perry Rhodan. Gigantická knižná verzia dobrodružstiev tohto ochrancu Terranov (ľudí) od prvého výtlačku v polovici 60-tych rokov nabrala galaktické rozmery. Príbehy vytlačené vo formáte zošitov, v akých vychádzajú komiksy, sa rátajú na tisíce, aj preto tejto ságe pôvodom z Nemecka patrí prvenstvo v sci-fi žánri. Perry Rhodan tento rok preklenul statické médium a prichádza porozprávať jeho najväčšie dobrodružstvo prostredníctvo vlastnej hry s podtitulom Mýtus Illochim.
V posledných rokoch sa z Nemecka stáva veľmoc adventúr a čo je dôležitejšie, počet vysokorozpočtových projektov stúpa. Vzniká tu Secret Files 2, svoju základňu tu má dtp, najväčší producent adventúr, ktorý mimo iných pracuje aj s Jane Jensen, no a tvorcovia Perry Rhodan sídlia vo Wiesbadene. Adaptácia nemeckej predlohy sa v nemeckých rukách premenila na nefalšovanú space operu, ktorá má najbližšie k špičkovému Mass Effectu aj vďaka účasti Roberta Feldholfa, vedúceho tímu autorov knižnej predlohy.
Známa neznáma
Aj napriek tomu, že príbehy Perry Rhodana boli preložené do češtiny a vyšli u nás v niekoľkých zväzkoch, v našincovi vyvoláva mrazivú otázku: „Budem schopný pochopiť úlomky zo story?“ Bohatá história siahajúca do minulého storočia tvorí základ hry a celú príbeh formuje do ľahko čitateľného komplikovaného dobrodružstva. Komplikovaného pre množstvo rás, minulosť kľúčových postáv, odhaľovanie ich slabín a celkový vývoj ich charakteru, pretože mimo iných aj Perry Rhodan je vďaka aktivátoru buniek nesmrteľný a žije niečo cez tri tisícročia.
Niekto mu večný život závidí, iný mu ho dopraje a ďalší tvrdia, že ho nadobudol podvodom. U niektorých rás je na hlavu Perryho vypísaná odmena, ďalšie mu zase ponúknu pomoc, ak im odovzdá doteraz neznámy predmet a potom o ňom povedia za jeho chrbtom nepovolaným osobám. Dôkladným prieskumom objektov, predmetov a venovaniu pozornosti každého detailu v rozhovoroch sa dozvedáte nepodstatné, ale pre vybudovanie a urobenie si obrazu o gigantickosti sveta Perry Rhodana, dôležité informácie. Dôveryhodnosť celej space opere dodáva použitie vlastného slovníka a neznámych výrazov (pozitronika namiesto počítačov a pod). Na tomto mieste treba pochváliť lokalizáciu, tu a tam nejaká vetička nesedí, ale vďaka preloženým odborným výrazom viete aj bez pohľadu na scénu identifikovať, o čo ide.
Pri opúšťaní obrazovky viete, kam idete.
|
To je on, Perry Rhodan, 3000-ročný dobrodruh.
|
Špičková grafika nemá medzi adventúrami konkurenciu.
|
Príbeh Perry Rhodan sa točí pochopiteľne okolo hlavného hrdinu, pozemského regenta – hlavy štátu vedeného Ligou slobodných pozemšťanov a medzihviednou ligou národov, ktorý sa v Solárnej rezidencii ocitá pod paľbou neznámeho útočníka. Odnesú si to štíty a zatiaľ čo na základni vzniká chaos, je unesená Mondra Diamondová, Perryho priateľka a bývalá partnerka. Ani hermetické uzatvorenie citadely neodrádza vesmírneho dobrodruha, aby sa pustil do vlastného vyšetrovania, počas ktorého zanecháva stopy a je z tohto činu aj obvinený. Z rozrastajúcim sa dôkazovým materiálom a počtom podozrivých sa za obyčajným únosom črtá velezrada a experimentovanie s prastarou kultúrou a technológiami. Perry ku všetkému na každom kroku počuje cudzí hlas a myslí si, že niekto z úzadia ťahá za nitky. Ani to ho však nezastaví a vydáva sa naprieč galaxiou zachrániť Mondru.
Vesmírne dobrodružstvo
Perry Rhodan je tradičná 2.5D point'n'click adventúra s niekoľkými novými vychytávkami. Inventár, ktorý vidíte po celú dobu v dolnej časti a kde sa ikonky podľa ich počtu zmenšujú alebo zväčšujú, ukladá okrem predmetov aj témy rozhovorov. Táto zvláštnosť vedie v úvode k drobným nedorozumeniam. Väčšinou sa necháte odbiť NPC postavou jednou vetou a blúdite ďalej, pričom stačilo vybrať ikonku a kliknúť ňou na osobu. Rozhovory sú veľmi stručné, priamočiare a odsýpajú. Všetko dôležité sa zaznamenáva do náramku, slúžiaceho aj ako žurnál a identifikátor predmetov. Nájdete tu niečo ako zoznam questov, úloh, ktoré musíte splniť. Takže vždy viete, čo ešte treba urobiť a konzultáciu so žurnálom možno brať ako pomocnú ruku.
Obtiažnosť nie je drastická, problémy sú logického charakteru a puzzly sú vždy do detailu popísané. Postavy vám toho veľa nepovedia, preto treba všetko dôkladne preskúmať a na všetko kliknúť. V opačnom prípade príde na klasiku používanie všetkého na všetko. Tu sa uchádza o slovo ďalší pomocník a to skener obrazovky. Po aktivovaní modrý lúč zvýrazní hotspoty a odhalí aj skryté predmety. Jeho nedostatkom je však pomalosť. Najskôr vám hotspoty ukáže a potom čakáte, kým zmiznú. Perry Rhodan trpí ako väčšina žánrových kolegov syndrómom jednej animácie, čo znamená, že NPC musí vyjsť z obrazovky, alebo dokončiť svoju činnosť, až potom môžete s ňou nadviazať kontakt, alebo pokračovať v interakcii s prostredím.
Bez dôkladného prieskumu každej maličkosti sa ďaleko nedostanete.
|
V každej kapitole musíte splniť sériu úloh.
|
Postavy toho veľa nenahovoria.
|
Vzhľadom na nízky počet predmetov, štruktúrovanosť každej kapitoly, prehľadnosti inventára ala Apple a detailný popis úloh nebude pre skúsených Perry Rhodan predstavovať tvrdý oriešok. Dĺžka hry sa aj podľa toho naťahuje od 12 – 15 hodín. Autori si s častým pobehovaním medzi lokalitami poradili lišiacky. Každý jeden východ je doplnený fotografiou susediacej obrazovky. Takto nemožno zablúdiť a čo je najlepšie, po kliknutí pravého myšítka sa tam bleskovo ocitnete. Takáto rýchla navigácia má v adventúrach cenu zlata.
Vyšperkovaná adventúra
Stačí jeden pohľad na okolité obrázky a musí byť každému jasné, že na vývoji Perry Rhodan sa nešetrilo. Každá jedna obrazovka (aj tá bezvýznamná) je vykreslená do posledného detailu. Predrenderované backgroundy majú aj s použitím minimálneho počtu animácií dušu. Dynamická hmla, lietajúce koráby, stúpajúci dym, blikajúce svetlá, to všetko vytvára neopakovateľnú sci-fi atmosféru. V kombinácii s modernými grafickými efektami vrhajú všetky postavy tiene, ktoré kopírujú prostredie. Týmto sa docielilo, že nič nevyčnieva a polygónové objekty dokonale zapadajú do pozadí. Zvuková stránka je na vysokej úrovni, vypichnúť treba hlavne dabing a špičkovú hudbu s podmanivými ženskými vokálmi.
Perry Rhodan je adventúrou, avšak má zvláštne nároky na hardvér. Vybrané lokality s viacerými postavami majú tendenciu zaťažiť počítač až za únosnú hranicu. Prepad frameratu pri vysokých detailoch je častý, ale stačí sa pohrať s nastaveniami, vypnúť antialiasing, vertikálne synchro a všetko ide ako masle. Majitelia slabších grafických kariet by rozhodne mali pouvažovať o upgrade. Výbornej technickej forme nerobí dobré meno interakcia s prostredím, často vidíte ruky meter nad klávesnicou, ste svedkami podávania neviditeľných predmetov a tu a tam nesedí animácia. Ide však o všeobecný problém adventúr.
Svet Perry Rhodana je bohatší o nové dobrodružstvo, predčí svojím spracovaním tohtoročnú tvorbu a zanecháva zbytok za svojim chrbtom. Perry Rhodan je adventúrou, ktorá nemôže sklamať a jej hviezda v takmer žiadnej konkurencii bude ešte dlho žiariť.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Viva Media / CENEGA / Braingame/3d-io Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|