TALE OF A HERO |
TALE OF A HERO |
Poznáte to. Práve ste videli béčkovú produkciu, ale ani za toho boha si neviete spomenúť na meno hlavného hrdinu, prečo jeho starká sedela na krabici so zbraňami, kde sa vzal zloduch vlastniaci pozemky a načo mu je hárem vraždiacich sexi modeliek. Zaručene však máte pripravenú odpoveď, ktorá ospravedlňuje trávenie času pri tomto diele. Nech je to už čokoľvek, v prípade Tale of a Hero to bude zaručene meno firmy Future Games, zodpovednej za Posla Smrti a pracujúcej na nepriamom nasledovníkovi Alter Ego.
Tale of a Hero patrí medzi ten nevýrazný typ hier, na ktoré po dohraní zabúdate. Nesnaží sa byť za každú cenu originálna, vulgárna ani prehnane exotická, nezavedie vás na miesta, ktoré vám vyrazia dych, nevyrozpráva príbeh tak komplikovaný, že neviete, kde je sever, ani nepredstaví postavy, ktoré by ste hrdo nosili na tričku. Tale of a Hero je obyčajnou adventúrou, obyčajným dobrodružstvom sedliackeho hrdinu, ktorý musí pred svadbou stihnúť zbaviť herný svet zla.
Nevesta mu vyčíta, že sa jej nevenuje, svokor podpiľuje konár pod zadkom, keď svojej dcére Euree prezradí, prečo ju Olaf nezoberie na tancovačku. Dáva totiž prednosť princeznej! Svoju kamarátku z detstva musí stoj čo stoj zachrániť zo spárov zloducha – ľadového titana Krugella. Viaže ho k nej história a robí to aj pre svojho zosnulého otca, kedysi veľkého hrdinu, ktorý mimochodom skolil Krugellovho brata, draka Ariocha.
Ako išiel Honza do sveta
Snaha hry vykresliť Olafa ako neohrozeného a nebojácneho hrdinu ochotného pomôcť babičke s vedrami pri studni sa míňa s účinkom. Úvodné vysporiadanie s jaskynným trolom má tendenciu vybudovať vzťah s ovládanou postavou. Bez výsledku. Po vyriešení relatívne diplomatického problému s mäsožravcom sa vám nedostane vďaky, neuvidíte ani jediného dedinčana, nik vám neprinesie koláče. Prológ vás nijako nenavnadí a už tobôž neprezradí, aké skutky má na triku Olaf, najväčší hrdina v kraji.
Nech sa hra akokoľvek snaží, backstory, alebo pozadie postáv, zostáva po celú dobu plytšie ako mláka po roztopenom snehu. Príliš obyčajný scenár sa prevažne živí na typických rozprávkach o nebojsovi či peciválovi, ale váha ich obohatiť paródiou či sarkazmom. Hra tak nie je ani vážna, poučná, ani vtipná. Počas celej doby je príbeh nezáživný, poznáte cieľ, poznáte ingrediencie na dorazenie zloducha, šliapete len po ceste, na ktorej sú, samozrejme, nahádzané problémy. A čo je najhoršie, negraduje dej, hrdina sa nevyvíja a zvraty sa tak menia na predvídateľné klišé.
No a keď už sme pri tom príbehu, autori mohli siahnuť po slovanských menách, ľahšie by si ich mladší hráč zapamätal a možno sa s nimi aj stotožnil. V celej hre narazíte na minimum NPC postáv, ktoré vám budú píliť uši otrasným dabingom. Postráda emócie, ako keby dabéri čítali text bez vedomia, kde sa rozhovor odohráva, či je postava nahnevaná, prekvapená, alebo len sucho komentuje situáciu. Dokonca v titulkoch narazíte na preklepy a v niektorých pasážach nekorešpondujú s hovoreným slovom.
Príbeh hrdinu
Tale of a Hero vás po vláčnom úvode zavedie pod morskú hladinu a potom na ďaleký, mrazivý sever. Všetky problémy sú výhradne logického charakteru a až na naberačku v jaskyni sa prakticky nestretnete s pixelhuntingom. Manipulácia s predmetmi je jasná, hotspoty vyskakujú samé, ale čo s nimi môžete robiť, nie je signalizované inteligentným kurzorom. Takto musíte preskúmať všetko, čo je na druhej strane len dobré, aspoň vám nič neujde. Celkovo zaberie Tale of a Hero približne 10 hodín čistého herného času a keby bol Olaf o niečo ukecanejší a sem-tam aj utrúsil poznámku alebo naznačil riešenie, bolo by to ešte menej.
Pre zachovanie logiky sa autori uchýlili k zaujímavému vyriešeniu otázky, ako môže hrdina schovať do vrecka dvojmetrový rebrík. V inventári sa namiesto skutočného rebríka objaví iba jeho šrafovaná silueta a ak ho budete skutočne potrebovať, tak si hrdina odskočí a prinesie si ho tam, kam potrebuje. Rafinovane je daný najavo aj odpor k puzzlom, akčným pasážam a iným prvkom moderných adventúr, v neskoršej fáze narazíte na hádanku s posuvnými kamennými blokmi, ktorú Olaf vyrieši svojsky, použitím sily.
Technickou stránkou Tale of a Hero dieru do sveta neurobí, grafika je malým výletom do minulosti, napriek tomu sú backgroundy posiate animáciami a tie v podvodnom svete patria medzi to najlepšie. Beží vo fixnom rozlíšení 1024x768, nepodporuje širokouhlé obrazovky. Hudby je v hre ako šafránu, zaznie iba vo vybraných momentoch, prakticky po celú dobu budete vstrebávať žalostný dabing a zvukové efekty. Tale of a Hero nepodporuje multitasking a s obľubou, ak vám v pozadí bežia programy, padá.
Ako už bolo povedané na začiatku, Tale of a Hero je obyčajným dobrodružstvom, ktoré po pár dňoch vyfučí z hlavy. Ak vyslovene nevyhľadávate každú jednu adventúru a nepatríte medzi fanatických obdivovateľov produkcie Future Games, o nič neprídete.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Future Games / Conquest / Future Games Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|