GDC nie je doménou len nových hier a grafických enginov, našu pozornosť si určite zaslúžia aj pokroky v audio systémoch. Hudba a zvukové efekty vplývajú na výslednú atmosféru rovnako, ako každý ďalší stavebný pilier dokonalej hrateľnosti, v niektorých prípadoch (horrory) je dokonca zvukový vnem ešte dôležitejší, ako vizuálny.
Preto určite všetci majitelia Xbox 360 privítajú, že aj na tejto konzole si už budú môcť vychutnávať zvuk v DTS (Digital Theater System) 7.1. Tento štandard konkurenčná PlayStation 3 podporuje natívne, Xbox bude pracovať s jeho najnovšou verziou DTS Neural Surround. Ak si však myslíte, že ide len o proforma podporu a akúsi „emuláciu“, mýlite sa. Na plný zážitok z Neural Surround budete potrebovať 7.1 aparatúru, pretože systém dokáže konvertovať 5.1 priestorový zvuk práve do 7.1 formy.
To, že sa nejedná len o papierové PR reči, dokazuje prvý titul s podporou Neural Surround. Jedná sa o vysokoočakávanú akciu Prototype, ktorá sa okrem Xboxu predstaví aj na PS3 a PC, i keď nový audiosystém je zatiaľ spájaný len s konzolou od Microsoftu. Do budúcnosti sa samozrejme počíta s ďalšími DTS NS hrami pre všetky majoritné platformy na trhu.
Update: DTS 7.1 príde aj na Wii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >