GDC nie je doménou len nových hier a grafických enginov, našu pozornosť si určite zaslúžia aj pokroky v audio systémoch. Hudba a zvukové efekty vplývajú na výslednú atmosféru rovnako, ako každý ďalší stavebný pilier dokonalej hrateľnosti, v niektorých prípadoch (horrory) je dokonca zvukový vnem ešte dôležitejší, ako vizuálny.
Preto určite všetci majitelia Xbox 360 privítajú, že aj na tejto konzole si už budú môcť vychutnávať zvuk v DTS (Digital Theater System) 7.1. Tento štandard konkurenčná PlayStation 3 podporuje natívne, Xbox bude pracovať s jeho najnovšou verziou DTS Neural Surround. Ak si však myslíte, že ide len o proforma podporu a akúsi „emuláciu“, mýlite sa. Na plný zážitok z Neural Surround budete potrebovať 7.1 aparatúru, pretože systém dokáže konvertovať 5.1 priestorový zvuk práve do 7.1 formy.
To, že sa nejedná len o papierové PR reči, dokazuje prvý titul s podporou Neural Surround. Jedná sa o vysokoočakávanú akciu Prototype, ktorá sa okrem Xboxu predstaví aj na PS3 a PC, i keď nový audiosystém je zatiaľ spájaný len s konzolou od Microsoftu. Do budúcnosti sa samozrejme počíta s ďalšími DTS NS hrami pre všetky majoritné platformy na trhu.
Update: DTS 7.1 príde aj na Wii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >