PUZZLE QUEST: GALACTRIX |
PUZZLE QUEST: GALACTRIX |
Ak ste hrali pôvodný Puzzle Quest, rýchlo sa v hre udomácnite. Princíp sa totiž nejako zásadne nezmenil. No nedá sa povedať, že je to len bezduchá kópia, kde trolov nahradili mimozemšťania a pojazdné zvieratá raketoplány s nadzvukovou rýchlosťou. Hoci po vizuálnej stránke to sedí, herný systém doznal určitých zmien a sú tu nejaké novinky, aj keď nijaké prevratné. Užívatelia, čo sa s „pékvéčkom“ práve zoznámili, to ale nebudú riešiť a ak majú vzťah k skladačkovým rébusom, nepochybne sa nechajú s radosťou teleportovať do víru tejto hry. Myslím však, že ani veteráni neodolajú a opäť ochotne upadnú do Puzzle-Questovskej závislosti. Ale pozor, po tejto hre môžu poškuľovať aj vaše frajerky!
S novým univerzom samozrejme príde na rad aj nový hrdina, ktorý namiesto plátového brnenia a kúziel používa moderný pohodlný odev a počas boja sedí v teplej kabíne svojej lode a pečie nepriateľov lasermi. Boje sú aj tentoraz riešené presúvaním a zoskupovaním rôznofarebných elementov a doplnkových prvkov, ktoré vypĺňajú priestor uprostred obrazovky. Tentoraz tvorcovia zvolili hexagónové pole a zodpovedajúce tvary objektov, ktoré je treba presúvať tak, aby tvorili minimálne trojicu zhodných prvkov v línii. Ak sa podarí spojiť viac rovnakých kúskov, efekt sa samozrejme zosilní a dokonca môže byť hráč odmenený extra ťahom. Boj je totiž delený na kolá, kde striedavo uskutoční úkon na bojovom poli hráč a jeho protivník a to samozrejme až kým niekto nezvíťazí. Pritom vždy je minimálne jedna možnosť, ako vytvoriť líniu (často je ich viac) a hráč nesmie presunúť objekt tak, aby tým nevznikla nejaká skupina.
Za zoskupenia elementov sa pripočíta náležitý bonus, alebo vykoná útok. Na útok sú vyhradené čierne políčka s vpísanou číselnou hodnotou. Pri ich zoskupení potom silu útoku určuje práve súčet týchto čísiel. Modré objekty dopĺňajú štít, ktorý musí oponent najprv zničiť, aby dokázal poškodiť loď. Červené sú zas potrebné hlavne pri použití štandardných zbraní a doplnkov, často s kombináciou žltých elementov. Vďaka tomu môže hráč, podľa výbavy lode, vyvolať priamy útok (bez použitia skupiny čiernych objektov) alebo napríklad pretransformuje hracie pole, či oslabí súpera. Za zmienku stojí fakt, že objekty na hracom poli sa presúvajú a dopĺňajú rôznymi smermi (teda nepadajú dolu), podľa toho, z ktorej strany a kam hráč presunul prvok v kole.
To dáva väčší priestor na taktizovanie s objektmi. Okrem toho je tu sympatická pomôcka. Keď ste na ťahu a nevidíte, kde by ste mohli vytvoriť potrebnú líniu, zabliká vám objekt, ktorý sa dá použiť. Ak vám súper vezme všetky body života, prehrali ste, ale boj sa dá okamžite reštartovať. V prípade, že uspejete, získa hrdina skúsenosti a nadobúda levely a s nimi aj cenné body, ktoré rozdelíte do štyroch kategórií. Streľba, inžinierstvo, veda a pilotovanie určujú počiatočnú a maximálnu kapacitu elementov určitej farby a tiež vytvárajú lepšie podmienky pri boji alebo iných príslušných aktivitách.
Prvú vesmírnu loď v hre máte zdarma, ale pri putovaní po hviezdnom systéme, rozdelenom na sektory, sa hodí aj nejaká lepšia. Môžete ju získať, napríklad keď narazíte na nefunkčný vrak, ktorý dáte do poriadku po nazhromaždení potrebných surovín. Tie získate ťažbou, ktorá opäť prebieha formou zoraďovania objektov na hexagónovom poli. Na rozdiel od bojov tu však nemáte súpera. Ikony s nákresmi nerastov sa pokúšate zoskupovať dovtedy, kým vám ďalší krok nezablokujú prázdne políčka. Potom získate, čo ste naťažili a to sa ocitne na vašej lodi, ak máte dosť úložného priestoru. Suroviny sa dajú predať na obchodných staniciach, pričom ceny sa líšia v závislosti od dopytu a ponuky. Treba si dávať aj pozor na kontraband, pretože vás môžu zastaviť hliadkujúce lode a dôjde k zbytočným bojom a pohnevaniu neutrálnej či spriatelenej rasy, alebo frakcie. Vám sa suroviny hodia na výrobu novej výbavy lode. Ak máte potrebný projekt a zdroje, zas je čas na hexagónové pole, kde pre zmenu musíte zostaviť skupiny podľa požadovaných kritérií. Ak sa vám to podarí, máte nový laser či pohonný systém, ktorý môžete nainštalovať do lode. Tieto vecičky sa však dajú aj kúpiť a cena sa dá zjednávať.
Zrejme ste už pochopili, že všetko sa tu rieši zoskupovaním objektov na hexagónovom poli v rôznych modifikáciách. Pri jednaní teda vaša šikovnosť pri zoskupovaní elementov určí výšku zľavy. Pri odomykaní brán do iných sektorov zas musíte vytvoriť všetky požadované farebné skupiny, kým vám nevyprší časový limit a jedine tak sa nabúrate do systému. Limit býva niekedy drsný, ale občas pomôžu objekty s vyobrazením hodín, ktoré vám pri zgrupovaní pridajú cenné sekundy. Pri získavaní informácií a preverovaní klebiet sa taktiež nevyhnete hre so skladačkami. Tieto činnosti vlastne nevykonáva priamo váš hrdina, ale ostatní členovia posádky, ktorých postupne priberiete. Nie že by na tom až tak záležalo, keďže všetko robí hráč osobne a postavy sú skôr pasívne bonusy a občas vďaka nim získate novú úlohu.
Úloh je v hre neúrekom, ale môžete mať zapísaných vždy len niekoľko. Sú rôznorodé od donášok požadovaných komodít, cez lov na pirátov, až po hľadanie strateného kamoša niektorého člena posádky. V niektorých sa viac bojuje, inde viac cestuje medzi početnými sektormi. Všetko je riešené formou krátkych oznamov a niekedy statickými obrázkami s „bublinkovými“ rozhovormi.
Ťaženie, kde v podstate neustále putujete po hviezdnej mape a všetko riešite skladaním a posúvaním elementov, sa postupne stane monotónnym. Stále bude dostatok úloh a neprebádaných zón, lenže už sa nestretnete s ničím prekvapivým ani radikálnou zmenou v postupe, či dejovým zvratom. Vtedy vhodne padne presedlať na multiplayer, kde sa budete pretláčať rozumom a šikovnosťou s iným živým užívateľom. Na tréning dobre poslúžia aj rýchle boje mimo ťaženia. Vhodným spestrením by boli rôznorodejšie minihry, teda nie len zamerané na skladanie elementov, a tiež poriadny príbeh, potom by stereotyp nehrozil.
Grafika nie je silnou stránkou hry a hoci sa s tým väčšina užívateľov uspokojí, mohli sa s ňou tvorcovia trochu viac popasovať. Samotný dizajn nie je zlý, ale napríklad rozhovory nemuseli byť riešené statickými 2D motívmi (aj keď tentoraz bez manga príkras), ale nápaditejšou formou a nejaké modernejšie efekty by tiež osožili. Ani ozvučenie neoslní. Po vypnutí hudby sa zvuky obmedzujú na alarmy pri strete s nepriateľom a efekty pri úspešnom útoku či vytvorení línie prvkov.
Puzzle Quest: Galactrix je príjemná oddychovka, ktorá trochu pocvičí s vašimi šedými bunkami, ale pri tom ich nespáli na popol. RPG elementy v hre sú príjemným spestrením, hoci ťaženie vás aj tak dlhodobo neupúta, kvôli nevýraznému príbehu. Avšak k samotnému skladaniu elementov a posúvaniu objektov na hracom poli sa budete radi príležitostne vracať, asi tak ako k Tetrisu. V porovnaní s pôvodnou hrou je tu málo vylepšení, ale Puzzle Quest vo vesmíre aj tak má čím zaujať.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PC DS Vývoj: D3 / Infinite Interactive Štýl: Logická / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|