S konzolovým Zaklínačom to vyzerá zle-nedobre a konečne máme vyjadrenia priamo od zainteresovaných. K otázke a príčinám zastaveného vývoja sa vyjadrili jednak predstavitelia francúzskej firmy Widescreen Games, ktorá hru pre CD Projekt RED vyvíjala a hneď na to zareagovali aj predstavitelia CD Projektu, ktorí sa doteraz nevyjadrovali.
Manažér Widescreen Games (WSG), Olivier Masclief, vyhlásil, že Zaklínač bol pozastavený kvôli pretrvávajúcim finančným problémom spôsobeným partnermi projektu. Ale vraj sa vynasnažia a urobia všetko preto, aby sa tento ambiciózny projekt stal skutočnosťou. No zrejme je odsúdený na neúspech, keďže práva na Zaklínača má CD Projekt RED a jeho distribúciu má dohodnutú Atari, s ktorými sú na nože. Podľa Mascliefa CD Projekt RED im podrážal nohy a nezaplatil firme dohodnuté čiastky za obdobie troch mesiacov a tak prestali na hre pracovať.
Na to okamžite zareagoval Michal Kicinski z CD Projektu RED, ktorý vyjadril poľutovanie nad tým, že WSG nie je schopná viesť rnormálny dialóg a spoločnosti spolu komunikujú nepriamo prostredníctvom médií a vynútilo si to jeho vyjadrenie rovnakou formou. Zhrnul svoje námietky proti Widescreen Games do štyroch bodov:
- Údajne nezaplatené čiastky CD Projekt RED zaplatil a to v súlade s vopred stanovenými podmienkami.
- Je pravda, že sa platby oneskorili, ale príčinou boli odklady a zdržania pri produkcii, navyše
WSG neinformovala o progrese a viazla komunikácia, čo prispelo k zväčšovaniu problému. - Niekoľko zdržaní zo strany WSG a vynútených odkladov dátumu vydania považuje CD Projekt RED za nesplnenie dohodnutých podmienok a neakceptovateľný stav, ktorý vyústil ukončením spolupráce s WSG.
- Práce na hre sú momentálne pozastavené, ale CD Projekt RED verí, že osud konzolového Zaklínača nie je spečatený a urobí všetko preto, aby sa v budúcnosti objavil na trhu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Kingdom Come: Deliverance II 242
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 65
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- Kingdom Come: Deliverance II končí s pekným priemerom recenzií 134
- Objavujú sa prvé problémy s RTX 5090 kartami 161
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 132
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 85
- EA predvádza nový Battlefield, chce ho budovať spolu s hráčmi 104
- Kingdom Come: Deliverance II odštartoval na Steame slušne 146 zobraziť viac článkov >
![]() |
Xbox 360
PS3 Vývoj: Atari / CD Projekt Red Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|