TEKKEN 6 |
TEKKEN 6 |
Sayonara! Balím kufre a odlietam žiť do Japonska. Nie je to kvôli nesúhlasu so smerovaním našej malej krajinky, aj keď svetová strana oboch ciest je rovnaká. Je to jednoduché, pozrite si tam hernú ponuku a aj množstvo žánrov, ktoré majú pôvod v krajine saké nasiatych mozgov mysliacich na školské uniformy so sukňami o šírke opasku. Množstvo titulov sa k nám ani nedostane a keď nakoniec aj tých pár kúskov prekročí hranice tejto krajiny, tak s pomerne výrazným oneskorením (ver tomu, že o drvivú väčšinu by si ani nezakopol, pozn. Junker). Napríklad taký Tekken 6 si mohli Japonci zahrať na automatoch už v roku 2007 a trvalo presne 2 roky, kým sme sa pokračovania tejto legendárnej série dočkali aj na herných konzolách. Dokáže si človek, ktorý hral všetky predchádzajúce časti, nájsť to svoje aj po šiesty krát?
Budem úprimný hneď od začiatku, Tekken 6 toho zmršil toho viac než dosť. V prvom rade sa asi hlavne robilo 2 roky na tom, aby sme do rúk dostali hru, ktorá beží v úbohom rozlíšení 576p (automatová verzia funguje v 720p) a aj to ešte s inými menšími grafickými chybami. Napríklad v takej PS3 verzii tejto hry je dokonca mierne oneskorenie až badateľné v niektorých momentoch. Ale viete vy čo, aj napriek tomu sa na to veľmi príjemne pozerá. Postavte si vedľa T6 inú modernú bojovku a grafický rozdiel uvidíte, ale ak to neurobíte, tak sa nič nedeje. Vašim očiam bude síce niečo ku šťastiu chýbať, ale spokojnosť sa určite dostaví. Nakoniec, kto by sa zaoberal grafikou, keď je všetko navôkol farebné a v tom pár sekundovom zhone ledva postrehnete, že nejaké okolie okolo postáv existuje.
Postavy samotné sú spracované o niečo lepšie a kto by chcel experimentovať, tak hra umožňuje 3 typy nastavenia grafiky. Ako kompenzácia slúžia CGI animácie, z ktorých sa jednoducho pos...adíte na zadok. Kto mal pochybnosti, tak týmto ho uisťujem, že animačky po výhre turnaja nechýbajú. No a ešte samozrejme tu máme aj enginové animácie posúvajúce vpred dianie v príbehovom režime, ale o tom neskôr. Zvuky sú, až sa to pomaly slovami nedá vyjadriť, jednoducho z nich padajú sánky. Japonsko–anglický dabing postáv dáva hre ducha a pri žiadnej z nich si nepoviete, že by mala znieť inak. A hudba? Vyčarí úsmev na tvári (jódlovanie počas súboju medzi ovečkami, čože?), vyvolá vážnu atmosféru a napríklad ešte aj pripomenie závodnú klasiku Outrun.
Správy o hre pred a okolo jej vydania neboli práve najpriaznivejšie. Nie práve najlepší vizuál, (zatiaľ) absencia kooperácie s priateľmi počas príbehového hrania a už žiadne odomykanie postáv trochu zapôsobili na psychiku potenciálnych hráčov a tí sa začali pýtať na otázky ohľadne motivácie. Nie je sa však čoho báť a pomimo multiplayeru, tréningov, ghost zápasov, survival zápasov, verzus módu a režimu zápasenia z arcade automatov tu je aj príbehový režim založený na princípoch beat´em up akcie, v ktorom sa po chvíľke hrania odomkne aj možnosť turnaja. Je ťažké určiť, v ktorom z týchto režimov by malo tkvieť ťažisko hry, to bude pravdepodobne vec čisto individuálna. Začneme teda z kampaňou.
Tá vás vedie v koži dvojice nových postáv (nemusíte hrať iba za ne, ale príbeh aj v koži iných je príbehom práve tých dvoch postáv; autori pracujú na patchi, ktorí sprístupní tomuto režimu aj možnosť kooperatívneho hrania) sériami levelov s úlohou pomlátiť čo najviac nepriateľov pomocou zjednodušeného súbojového systému, prípadne občasne aj zbraní, pričom na konci každej úrovne na hráča čaká boss, ktorým je jedna z postáv v hre. Takto to ide postupne ďalej, až k porážke toho najväčšieho zloducha a zistenia všetkých nových okolností. Zvyšok režimov tvorí stará známa zmes bez väčších zmien so zvyšovaním úrovne postavy a spolu s kampaňou sú aj prostriedkom odomykania vecí na bohaté možnosti úpravy postáv. Snáď už len chýba zábavka typu Tekken Ball.
Jin Kazama, najdlhšie účinkujúca postava série, ktorej však vôľa autorov moc nepriala a časom sa stal hlavným antagonistom série. Po udalostiach z predchádzajúcej časti sa dostal do čela spoločnosti Mishima Zaibatsu a plánuje ovládnuť svet, koniec koncov, majú to v rodine spolu s démonskými génmi. Jeho otec, Kazuya Mishima, zas splieta podobné plány v čele G Corporation, vďaka ktorej je ešte medzi živými. Takto začala zúriť vojna, ktorá mala postupne spieť až k zničeniu celého ľudstva, ale to nikto nepredpokladal, že sa na scéne objaví nový a nečakaný člen rodiny – Lars Alexandersson. Príslušník jednotiek Tekken Force chce už vojnu ukončiť a tak sa postaví do čela rebelského hnutia a je zhodou okolností jediný, kto ju aj ukončiť dokáže. So stratou pamäti a mechanickým dievčaťom po boku (Alisa, robotická verzia dcéry doktora Boskonowitcha známeho z tretej časti) sa vydáva odhaľovať podrobnosti o svojom pôvode a možnostiach záchrany sveta. A ako by toho nebolo už aj tak dosť, tak sa na scéne objavuje nový démon – Azazel – mýtická egyptská bytosť s úlohou potrestať ľudstvo za jeho hriechy, ktorých je práve v tejto dobe požehnane. Na druhej strane má zas Jin svoje starosti a nemieni trochárčiť; ovládnutie sveta, zbavenie sa Larsa, študovanie Azazela, no a nakoniec sa chce aj zbaviť Kazuyu, na čo má slúžiť šiesty turnaj kráľa kovovej päste. Medzi pozvanými ste aj vy, smelo vstúpte.
Tekken 3 je kráľom bojoviek a potom je dlho prázdno. No vlastne teraz už až tak nie a smelo môžem šiestu časť označiť ako druhú najlepšiu časť série a zo subjektívneho hľadiska asi aj ako druhú najlepšiu bojovku vôbec. Došlo k niekoľkým príjemným zmenám v súbojovom systéme a asi tou najlepšou je zmena útokov niektorých postáv, kedy stláčaním kombinácie dvoch tlačidiel pri niektorých postavách postupne aj úplná lama porazila majstra sveta (čiastočne sa to podarilo aj pri postavách Eddy a Christie, stále miestami funguje aj úplne náhodné kombinovanie) a to nie je všetko. Okrem ošetrenia lamerizmu sa objavili aj úplné zmeny niektorých zaužívaných útokov, čiže aj kopancami ošľahaní veteráni si na hru budú chvíľku zvykať, aby si opäť naskillovali svoje milované postavy. Taktiež sú kvalitne po tejto stránke spracované aj nové postavy, aj keď aj tu by sa dala nájsť jedna zvýhodnená oproti ostatným (rýchlosť, sila, jednoduchosť zvládnutia). Mierna kritika by sa tu zniesla na PS3 verziu, kde sa juggle kombá nedajú robiť bez bufferovania pohybov po starteti, zatiaľ čo v Xbox verzii až také výrazné problémy nie sú. Ak vám vyhovuje práve tento tekkenovský štýl prevedenia boja a viazania komb, tak pri tejto hre budete (takmer) v raji.
Online hranie ešte stále obsahuje drobné muchy, ktoré by mali opraviť patche vydané v najbližšom období. V tomto ohľade neviem, ako je na tom PS3 verzia, ale nijaké výrazné lagy nespôsobené pripojením súpera som nepostrehol. Avšak z vyše 30 zápasov mi 2 zamrzli v rôznych fázach a taktiež pri pozeraní štatistík mi hra raz zmrzla. Nič, čo by výrazne prekážalo, ale poriadne vyladenie týchto problémov určite poteší. Možno by ale konečne mohli autori pri zápasoch spraviť poriadne rankovanie hráčov, ktoré je spoločné pre SP aj MP a vzťahuje sa iba na jednotlivé postavy. Teda hráč s vyhranou stovkou zápasov a ani jednou prehrou s jednou postavou pri použití inej, s ktorou ešte nehral, môže dostať za súpera aj úplného nováčika, čo je dosť nefér a vyhľadávanie zápasov by mohlo brať ohľady na tieto faktory.
Hra ponúka celkom 8 nových postáv, z nich 6 plne hrateľných. Dve nové postavy sme si už opísali, zvyšné 4 sú: obézny policajt Bob, španielsky alkoholik so zničeným životom Miguel, strážkyňa Azazelovej hrobky Zafina a postava neurčitého pohlavia Leo. Azazel samotný hrateľný nie je a bonusový súper, robot Nancy, je hrateľný len v kampani. Tieto mená dopĺňa 35 už dobre známych postáv, ktoré prešli drobnými úpravami z hľadiska vizuálu a aj schopností. Komu by to nestačilo, tak sa do sýtosti vyblázni pri customizovaní postáv, ktoré tu presahuje všetky doteraz známe možnosti. Úrovne sú taktiež štandardne tematicky dobre spracované a tentoraz rozšírené o možnosti interakcie, ako ich ničenie a aj padanie na inú úroveň (a niekde behajú aj ovce, svine, sliepky, všade navôkol lieta paradajkový pretlak).
Rozsiahle herné možnosti zaručujú, že hra vydrží naozaj neskutočne dlho a zatiaľ, čo na iné hry rovnakého žánru si aj napriek ich kvalite po čase ani nespomenieme, tak Tekken 6 bude mať veľkú budúcnosť. Nakoniec odsudzuje ho k nej už len samotné legendárne meno. Hra má svoje chyby, no tie budú v blízkej dobe odstránené patchmi, ktoré autori sľubujú. No a nakoniec budú do hry ešte pridané aj nové možnosti kooperatívneho hrania v kampani. A ktoré zápory nám tu ostali? Grafika? Pche, hra je to aj napriek tomu skvelá. Pôvodne som uvažoval dať ešte vyššie hodnotenie, no veď ale tie zvyšné bodíky si pripočítajte, keď autori opravia aj tie posledné chybičky.
RECENZIE HRÁČOV |
PS3
PSP Xbox 360 Vývoj: Namco Bandai / Namco Bandai Štýl: bojovka Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|