ARMY OF TWO: THE 40TH DAY |
ARMY OF TWO: THE 40TH DAY |
Kontrolná otázka, čo urobí dvojica žoldnierov, keď počas akcie zistí, že ich kontakt (mimochodom ženského pohlavia) sa topí v problémoch a žiada ich o pomoc?
a) zoberú nohy na plecia
b) privolajú na pomoc políciu
c) podpália aj celé mesto, ak to bude treba a cestou zastrelia každého podozrivého.
Ak ste tipovali čokoľvek mimo odpovede „c“, tak sa môžete s kľudným svedomím vrátiť naspäť k presúvaniu nábytku v domčeku simíkov, hľadkaniu koníkov alebo vareniu virtuálnych jedál. Army of Two: The 40th Day je militaristická extravaganza s dvojicou antihrdinov so zmyslom pre ten najčiernejší humor, ktorých druhým jazykom je sarkazmus. Elliot Salem a Tyron Rios dospeli a s nimi aj ich nová hra. Nové a mnohé zlepšené herné mechaniky im morálku nenapravia, ale po dohraní hrateľnej ukážky môžeme smelo povedať, že milovníci kooperačných akcií si prídu na svoje.
A keď je už reč o morálke, tak o tom, akí sú tvrďáci, budete rozhodovať aj vy. Svojho mentora a jediný kontakt v Šanghaji môžete po výuke a zaučení, ako funguje ovládanie, poslať guľkou do hlavy zo strechy budovy. Alebo mu naznačíte výstrelom do prázdna, že máte chabú mušku a on iba pár minút na to, aby nedýchal rovnaký vzduch s vami. Systém morálky má dva stupne, ale ani pri jednom nečakáte na výsledok dlhé minúty. Či bolo vaše rozhodnutie správne, alebo nie, vidíte okamžite. Po novom môžete ozbrojencov zajať a zvyšok nepriateľov sa v miestnosti okamžite vzdáva.
Druhý hráč ich môže po jednom zviazať, ale ak nechcete strácať čas, zajatého využijete ako živý štít, vyčistíte priestor a potom mu zlomíte väzy. To platí aj pri civilných rukojemníkoch v rukách teroristov. Nie sú vaším problémom, môžete ich oslobodiť, ale aj vhodiť do miestnosti granát a pokračovať bez starostí a hlavne spomaľovania ďalej. Vaším cieľom je zachrániť spojku Alice, ktorá sa nachádza v kolabujúcom mrakodrape. A práve ona vám cez vysielačku povie, že váš kontakt v teréne JB je zradcom a na jeho hlavu je vypísaná odmena.
Žoldnieri skazy
Zabiť, alebo ho nechať ísť a zahrať to na útek? Kľúčové rozhodnutia majú pod patronátom prestrihové scény, ale ich výsledok môžete zmeniť stlačením jediného tlačítka. Ak je váš kolega v boji nedočkavý, môže vývoj udalostí nabrať nečakané obrátky. Kto má z hráčov rýchlejšie prsty, rozhoduje. Jednoduché. Nech sa už rozhodnete pre ktorúkoľvek alternatívu, hra vám predloží výsledok vašeho činu v komiksovom stripe. Povedzme, že ste samaritáni s empatiou pre žoldnierov a život JB-ho ušetríte. Ten zmizne zo scény so slovami „Svet je malý“, vybieli svoju núdzovú kasičku a odletí na Seychelly. Pri popíjaní long drinku ho prekvapí potápač a pištoľou s tlmičom ho zneškodní priamo na pláži pod slnečníkom.
JB takto skončiť nemusí, môže padnúť s guľkou v hlave zo strechy. Ale prečo byť zlý, keď vám dal zbrane, naučil ovládanie a sprevádzal pri rutinnom aktivovaní majákov v rozostavanej budove? Úvodná misia úplne nevinne vtiahne Salema a Riosa do pekla, ktoré rozpútali teroristické bunky. Šanghaj je pod paľbou a každá dôležitá budova sa mení na sutiny. Dominanty padajú k zemi ako domčeky z karát a vy do jednej z nich máte namierené! Nebudeme vás napínať, demo skončí skôr, ako prekročíte prah dverí, no poriadne navnadí na to, čo vás čaká a neminie začiatkom budúceho roka. Ale späť k demu.
V závislosti od vašich rozhodnutí a počtu zabitých nepriateľov vám na konte utešene narastajú prostriedky na nákup nových zbraní alebo vylepšovania stávajúceho arzenálu. K dispozícii je nepreberné množstvo upgradov a súčiastok, ktoré aj obyčajnú poloautomatickú zbraň zmenia na nepoznanie. Dokonca si je možné kúpiť aj krikľavú kamufláž! Zbrane je možné brať aj po padlých nepriateľoch, takže odpadá dopĺňanie munície z krabíc. Čo v deme nie je vôbec nutné, v plnej verzii bude kľúčové - rozdielnosť vybavenia hráčov. Prestrelky boli v Army of Two vždy postavené na systéme Aggro, inými slovami, nepriatelia pálili po tom, ktorý streľbou dával o sebe vedieť, zatiaľ čo druhý nič netušiacich obišiel a od chrbta do nich vysypal celý zásobník.
Aggro funguje aj tu na jednotku. Bez taktiky priamo na bojisku budete trpieť. AI nepriateľov je presná, smrteľná hlavne so silnými zbraňami (RPG) a naučila sa rovnaké triky ako vy. Vie sa ukrývať, nemotorne utekať pred hodeným granátom a využívať presilu na prekvapivé manévre. Pri opakovaní jednotlivých pasáží sa viete naučiť ich pozíciu a odkiaľ nepriatelia vybiehajú, vo víre boja je vám to na dve veci, ak nedokážete využiť Aggro. A posledné prestrelky v deme práve taktizovanie preverujú.
Bratia v zbrani
Svojmu kolegovi pomôžete stupačkou preliezť vysoký plot, zatiaľ čo si bežíte nájsť vhodnú pozíciu na ostreľovanie na hornom poschodí. Druhý hráč zatiaľ čaká a hľadá krytie. A potom to vypukne. Do domčeka s vypínačom otvárajúcim dvere, začína vbiehať tlupa ozbrojencov a na streche v diaľave sa objavuje RPG. Ukrytý hráč na seba upozorní a všetci ako na povel pália jeho smerom. Sniper vie, čo má robiť. Keď je zahnaná hrozba raketometu, je to už hračka. Dvere sú otvorené, žoldnieri opäť spolu a ďalšiu vlnu nepriateľov zostrelia až v plnej verzii. Po teatrálnom vstupe ťažkoodenca s brokovnicou na scénu demo končí.
Vzájomná pomoc v Army of Two: The 40th Day je nevyhnutná, ak je kolega postrelený, musíte k nemu dobehnúť skôr, než vykrváca. On na druhej strane nie je bezbranný, dokáže strieľať z pištole dokonca aj vtedy, ak je parťákom ťahaný za golier do bezpečia! EA Montreal natlačili do pokračovania oveľa viac fínt, ako predstieranie vlastnej smrti alebo vzdávanie sa, ktoré vám pomôžu z kaše von. Z dema je jasne cítiť, že autori povylepšovali, čo sa dalo, vrátane ovládacej schémy, ktorá je intuitívna a rýchlo sa zvyká aj na fakt, že postavy sa sami prilepia k prekážkam.
Zarážajúca je ale stavba úrovní a opakujúci scenár – chodba, miestnosť, nepriatelia. Dizajn úrovní je vyslovene krabicový. Lokality majú zväčša viacero poschodí a prirodzených prekážok rozložených tak, aby ste mohli nepriateľov vždy napadnúť z dvoch strán. Ani množstvo nepotrebných detailov ako bicykle, krabice, stavebnícky materiál nezakryje skutočnosť, že level dizajn miluje pravé uhly. Snáď vo finále dôjde aj na rafinovanejšie postavené úrovne.
Na druhej strane technická stránka príjemná prekvapuje, Army of Two: The 40th Day nepatrí po grafickej stránke medzi špičku, no detaily postáv, kvalita textúr a zvýšená polygónová kúra na hrdinoch robí svoje. Prostredia obsahujú na sebe ďaleko viac objektov, nepôsobia sterilne ani fádne, navyše sa pohybujete v kolabujúcom meste, ktoré sa otriasa pod výbuchmi. Grafika si svoju kvalitu udržuje aj v splitscreene, kde beží ako z praku plynule. V online móde, v závislosti od rýchlosti pripojenia, dochádza k jemnému tearingu počas cutscén.
Premiéra Army of Two: The 40th Day je tak povediac za dverami, fanúšikovia co-op akcií by si mali zapísať do kalendára 15. január, kedy sa vydajú na ostrú exotickú dovolenku do Šanghaja. Demo hovorí jasnou rečou, bude stáť za to.
Xbox 360
PS3 PSP Vývoj: EA / EA Czech / EA Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|