WARHAMMER 40K: DAWN OF WAR II - CHAOS RISING |
WARHAMMER 40K: DAWN OF WAR II - CHAOS RISING |
A nastal chaos. Z temnoty sa vynoril nový nepriateľ, ktorému pomáhajú samotní démoni. Prišiel čas, aby jednotky elitých vesmírnych mariňákov opäť tasili zbrane a postavili sa zoči-voči novému protivníkovi. Ste poverení velením a keďže cieľovou oblasťou je planéta, pokrytá snehom a ľadom, oblečte si teplé spodky. Potom sa hláste na mostíku.
Čo sa bude odohrávať v novom ťažení, ktoré ponúka samostatne fungujúci datadisk Chaos Rising k Dawn of War II, som už naznačil v úvode, ale ešte si to trochu upresníme. Ťaženie sa odohráva po udalostiach pôvodnej hry a vy si dokonca môžete importovať vaše ostrieľané družstvá a vydať sa s nimi na nové vojnové výpravy. Kampaň ponúka sériu misií, ktoré sa odohrávajú prevažne na planéte Aurelia. Bola to kedysi významná lokalita, no pod vplyvom anomálií zmenila polohu vo vesmíre, pokryla sa ľadom a stala sa neobývateľnou. Aspoň sa tak zdalo. Teraz, keď sa Aurelia znovu objavila, začína byť zrejmé, že to bol omyl a zdanlivý pokoj sa mení na sériu búrlivých udalostí.
Vaše družstvá si budú tentoraz merať sily so svojimi temnými protikladmi, jednotkami chaosu, na rozsiahlejších, väčšinou zasnežených mapách. Do cesty im však prídu aj známe rasy. Napríklad pri oslobodzovaní nového hrdinu, knihovníka Jonaha, vám cestu skrížia eldari a po návrate na základňu musíte na inom mieste potlačiť nápor orkov. Pri postupe sa tímy môžu vypracovať až na tridsiatu úroveň a vystrojiť sa novými predmetmi. Ale pozor, do hry vstupuje nový faktor, skazenosť. Vaše tímy začínajú ako nepoškvrnené a čestné, avšak na základe činov a používanej výbavy sa môže zvyšovať úroveň ich skazenosti. A zatiaľ čo vďaka tomu získajú určité predmety a schopnosti navyše, iné sa stanú neprístupnými, navyše upadá morálka. Je zrejmé, že tento prvok nie je celom dotiahnutý, ale je dobre, že sa objavil. Skazenosť je zaujímavým spestrením a aj vďaka tomu má kampaň niečo do seba, no napriek tomu hlavným ťažiskom hry zostáva multiplayer.
V multiplayeri si môžete zahrať za novú frakciu - mariňákov chaosu. Zistíte, že sortiment sa sčasti podobá ponuke vesmírnych mariňákov. Je to však do istej miery pochopiteľné, keďže sa jedná o príbuzné frakcie. Základná čata mariňákov, mech a predátor - tank chaosu, sú prakticky identické, ako u ich bratrancov. Môžu však byť vylepšené o iné doplnky. Napríklad Dreadnought sa vie rozzúriť a je dočasne efektívnejší v boji, lenže vtedy sa stáva neovládateľným a ničí všetko v dosahu, vrátane spojencov. Výber odlišných zbraní a schopností u väčšiny jednotiek chaosu je spätý s tromi božstvami. Základnou jednotkou sú kacíri chaosu. Útočia zblízka, až kým ich nevyzbrojíte účinnejšou strelnou zbraňou s granátmi. Okrem toho modlitbami posilňujú spojencov a budujú obranné oltáre, ktorých efekt závisí od výberu hrdinu. Sortiment bojovníkov dopĺňajú démoní krvavci, osedlaný drvič a na vrchole rebríčka je Veľký nečistý. A taký je nie len preto, že je to temná existencia. Tento obrovský obézny démon vydáva jedovatú paru a s chuťou vylučuje na nepriateľov žlč.
Takto to vyzerá, keď sa niekto zahráva s chaosom.
Nesmieme zabudnúť na hrdinov chaosu. Ak uprednostňujete boj nablízko, je tu pán chaosu. Ak je lídrom on, kacírske oltáre produkujú dočasných krvavcov. Dobrý obranca je morový šampión, ktorý buduje bojové vežičky. Obľúbil som si u neho zbraň, ktorá zo zabitých nepriateľov urobí dočasných spojencov. Oltáre liečia a odpudzujú súperov. Napokon je tu čarodejník, ktorý strieľa výboje a rozbíja nepriateľské formácie. Oltáre pália ohnivé výboje. Výber hrdinu okrem toho určuje aj sortiment globálnych síl. To môže byť vyvolanie démonov obetovaním vlastnej jednotky alebo rovno portál, z ktorého démoni vychádzajú na povrch. Veľmi ničivá je pekelná priepasť.
Tvorcovia venovali pozornosť aj balansovaniu doterajších rás a navyše im pridali po jednej jednotke, tyranidom dve. Vesmírni mariňáci môžu povolať knihovníka, ktorý útočí psychickými silami, vie k sebe teleportovať jednotky, dodá im guráž alebo aktivuje ochranný val. Orkovia majú ukričaného povaľača, ktorý podporí jednotky hlavne z odstupu. Eldarom pribudla ťažká, na krátku vzdialenosť ničivá garda. Pekne sa vyníma po boku Wraithlorda a zrýchli krok po dokúpení čarodejníka. Tyranidi majú veľkých nových strážcov a malé, ale protivné mláďatá genozlodejov.
Režimy multiplayeru sa zásadne nezmenili, ale môžete si zabojovať aj každý proti každému a v móde posledný boj je na výber už aj hrdina tyranidov a čarodejník z frakcie chaosu. Bohužiaľ, naďalej nefunguje kombinácia Steam + Games for Windows Live, čo znamená zbytočne zložité a zdĺhavé pripájanie do hry. No s tým sa už skrátka treba zmieriť.
Chaos Rising je vydarený datadisk, ktorému slúži k dobru, že funguje samostatne, má kampaň okorenenú prvkami skazenosti a prináša novú rasu, hoci s nie úplne originálnymi jednotkami. Nepadnete z neho na zadok, ale je vítaným obohatením pôvodnej hry.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: THQ / CD Projekt / Relic Entertainment Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|