ORDER OF WAR: CHALLENGE |
ORDER OF WAR: CHALLENGE |
Order of War ponúka výzvu všetkým, ktorí sú presvedčení o svojich schopnostiach na bojovom poli. Jednotky z obdobia druhej svetovej vojny budú plne pod vašou kontrolou, ale tentoraz očakávajte nevyspytateľných protivníkov v multiplayerových bitkách. Kto si trúfa, nech narukuje, predošlé vojenské skúsenosti nie sú nutné.
Challenge je samostatne fungujúci prídavok k priemernej vojnovej stratégii, ktorá nezaujala ani tak hrateľnosťou ako vzhľadom. Tento doplnok je zameraný výlučne na multiplayer a môže osloviť aj tých, čo nehrali pôvodnú hru, ale radi si merajú sily s inými hráčmi. Systém hry sa vlastne nezmenil. Je veľmi jednoduchý, ale datadisk pre istotu obsahuje aj výuku a pred prvým bojom s iným užívateľom, nie je na škodu absolvovať aj pár bitiek proti AI.
Hráč si vytvorí konto na GameSpy a začína s taktickou zručnosťou ohodnotenou na 1500 bodov. Číselná hodnota buď narastá, alebo klesá a to podľa toho, ako si hráč vedie v multiplayerových bitkách. Okrem toho získava aj skúsenosti a hodnosti pre každú z hrateľných frakcií: Nemecko, USA a Sovietsky zväz.
Vojenské a hlavne taktické schopnosti, hoci s obmedzenými strategickými prvkami, tak ako v pôvodnom titule, je možné preukázať v šiestich režimoch na dvanástich mapách. Mapy sú pre dvoch a štyroch hráčov. Spoločným znakom každého režimu je, že nekalkuluje s výstavbou základne, hráči sa venujú výlučne boju a zvyčajne povolávajú posily za body z obsadených kontrolných stanovísk.
Prvý režim je obsadenie základne. Úloha je jasná, treba obsadiť nepriateľské centrum a chrániť vlastné. Dostupné sú hneď všetky druhy jednotiek a nechýbajú ani kontrolné stanoviská. Režim „expanzia“ je zameraný na obsadzovanie kontrolných bodov. Čím viac ich hráč ovláda, tým viac bodov získa na nákup a navyše tak aj sprístupní pokročilé jednotky. Keď body preberie súper, hráč určité posily opäť stráca.
V instantnom boji používajú hráči len jednotky, ktoré dostali pridelené v úvode a nie je možné dokupovať posily. Avšak po obsadení jednorazových kontrolných bodov dostane hráč bonusovú podporu, napríklad v podobe doplnkového náletu na protivníka. Čiže treba viac taktizovať, snažiť sa dostať súpera a zotrvať s čo najmenšími stratami.
Dobíjanie významnej pozície. Uvidíme, kto z koho.
Podobne prebieha mód „žoldnieri“, kde ale hráč má v úvode krátky časový limit, počas ktorého nakúpi za pridelené body ľubovoľné jednotky. Za nevyčerpané body môže povolávať tradičnú jednorazovú podporu, čiže napríklad nálet bombardérov alebo ďalekonosné delostrelectvo.
Z iného súdka je režim prežitia, čo je kooperačná hry dvoch užívateľov, ktorí musia brániť kontrolné stanovisko a čeliť vlnám nepriateľov, ktorí neustále prichádzajú zo všetkých strán. Hráči priebežne dokupujú jednotky a podporu, ale sortiment závisí od obsadzovania dočasných kontrolných bodov. Tie sa krátkodobo a na náhodných miestach zjavujú v teréne a zas miznú. Na výber sú tri obtiažnosti, na základe ktorých sa maximálny čas prežitia zapisuje do rebríčkov.
Napokon je tu režim každý proti každému, kde štyria hráči bojujú vzájomne proti sebe. Počas boja môže každý hráč trikrát hru zapauzovať na maximálne minútu. To poskytne dosť času na premyslenie taktického manévru a súčasne to nepredstavuje enormné zdržiavanie. V multiplayerovom menu sú pri vytváraní hry, popri voľbe máp a režimov, aj možnosti neakceptovať hráčov demo verzie a započítať výsledok do rebríčkového hodnotenia, ako aj vypnutie bojovej clony.
Pri hodnotení prídavku Order of War Challenge je treba použiť dva metre. Ak vlastníte pôvodnú hru, dostanete tento kúsok úplne zdarma a šesť multiplayerových režimov je v tom prípade chutný doplnok. Keďže je to bezplatne, tu naozaj nie je čo riešiť, každý, aj vlažný prídavok do hry sa dá vnímať jedine pozitívne. K verdiktu si teda pripíšte jeden bod a to už vyjadruje hodnotu hry ako celku s doplneným multiplayerom.
Ak ale pôvodnú hru nemáte a ani o ňu nestojíte, zaplatíte za Challenge 9 EUR a tu už sa dá polemizovať o tom, či je toľko čisto multiplayerový addon hodný. Režimy sú síce dosť nápadité, ale treba vziať do úvahy napríklad aj fakt, že multiplayer tejto stratégie hráva veľmi málo hráčov. Mnohí totiž tento titul ohrdnú, pretože obsahuje málo strategických elementov. V praxi to znamená, že niekedy jednoducho nebudete mať s kým hrať a bojovať len proti AI vás bude baviť možno niekoľko dní. Od výsledného hodnotenia si teda odpočítajte jeden bod.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Square Enix / CENEGA / Wargaming.net Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|