SILENT HUNTER 5: BATTLE OF THE ATLANTIC |
SILENT HUNTER 5: BATTLE OF THE ATLANTIC |
Zobudili vás čoskoro ráno na palube ponorky. Ono možno ani nebolo ráno, kto vie, na ponorke je to vlastne jedno, noc privolávate jedine, ak lovíte korisť, svojho najbližšieho spojenca. Niečo sa deje, prišli nové rozkazy všetkým dôstojníkom, pošuškáva sa, že začala vojna. Konečne ukážete Kriegsmarine ako ste pripravení, ukážete celému svetu, ako je Kriegsmarine mocná. Dokonca sa dozvedáte, že k tomu dostanete vlastnú ponorku spolu so skúsenou posádkou.
Klasika, druhá svetová vojna, námorníctvo, úlohy, polovičný tichý chod vpred. Nič sa nezmenilo. Znova vás povolali do služby ako jednu z legiend kapitánskeho mostíka plniť si svoju úlohu - potápanie nepriateľských plavidiel. Opäť nič iné, žiadne zmeny, žiadne nápady, iba ničenie určeného množstva plavidiel v určenom čase. Príbeh je jednoduchý, už tisíce krát vyrytý do večného kameňa histórie, najväčšia a najkrvavejšia bitka minulosti ľudstva sa opäť začína. V Silent Hunter 5.
Malá zmena ale predsa len nastala, tento krát už nebudete mať na výber z toľkých druhov kovových zabijakov. Žiaľ v Silent Hunter 5 má Kriegsmarine k dispozícii len jeden druh ponorky, každá má síce tri verzie, ale to je oproti minulým dielom výrazný posun k horšiemu. Našťastie ostala možnosť ich postupne za získané body v bojoch vylepšiť, ale aj táto možnosť už nedosahuje kvalít predchodcov. Nahradiť sa to snažili autori pravdepodobne novou možnosťou voľného pohybu po ponorke a prípadnými konverzáciami so svojou posádkou.
Či vás to ale bude baviť viac ako len raz skúsiť a nechať tak, ťažko povedať. Ak čakáte námornú simuláciu zbraňových systémov, taktiky a bojového poľa, tak vám nebudú prechádzky po palube lodi ani konverzácie s posádkou blízke, ba čo viac, budú odvádzať pozornosť od podstatných vecí, či dokonca otravovať. Totiž zakaždým ak budete chcieť zmeniť stanovište, budete sa musieť najprv k nemu fyzicky presunúť. Ďalej stále dookola klikať na periskop vás tiež po pár hodinách prejde a osudy posádok riešiť asi tiež nebudete. Jedine, že by ste boli rodený hráč adventur, ale to si potom asi nepustíte simulátor ponoriek.
Tu ale prichádza ďalší problém, simulácia. Opäť žiadne zmeny, všetko ostalo pri starom. Starý neupravený model poškodenia ostal znova neupravený, dokonca sa občas zdá, že je ešte horší ako predtým. Takmer všetky lode potrebujú presne tri zásahy torpédom bez ohľadu na to, kam ste ich trafili. Všetky zásahy robia rovnaké diery do trupov lodí, všetky vyzerajú rovnako a ani to nijako neovplyvňuje ich chovanie. Ovládanie samotnej ponorky ale zmien doznalo, hlavne čo sa týka ovládacieho rozhrania. Predtým bol vynikajúci, intuitívny, prispôsobiteľný pre každého. Teraz je úplne nevhodný, neprakticky! Nedá sa určiť kurz, natočenie vzhľadom na plavidlo, nič, len kliknúť na mapku alebo šípkami na klávesnici, čo je totálne nepoužiteľné. Ešte aj s ovládaním hĺbky je problém. Použiteľné je ako tak zadávanie rýchlosti.
Ono ho možno ani moc nie je treba, umelí kapitáni sú lahšia korisť ako kedykoľvek predtým, takže vám ani rýchle intuitívne ovládanie nebude treba. Niekedy jednajú iracionálne, nelogicky, vyslovene robia základné, osudové chyby. Ak si chcete zaloviť spolu s kamarátmi a nahradiť tak AI, vzhľadom na uPlay to nebude také jednoduché. Nie len, že uPlay stále otravuje so synchronizáciou hry, uložených pozícií a podobne, ale aj v prípade nestabilnejšieho netu máte ďalší problém navyše. Takto nájdete len málo vlkov, aby ste vytvorili loviacu svorku.
Jedine, že by ich lákala stará známa chuť atmosféry, ktorá aj keď negatívnymi zmenami dostala trpkú príchuť, stále má rovnaké tlaky ako voda v hĺbke tristo metrov. Ak ste na hladine počas silnej búrky, pripravte si deku k monitorom, obraz vás tak pohltí, že budete cítiť bičovanie vetra ešte aj po vypnutí hry. Keď sa ponoríte do temnoty, ostane vo vás klaustrofobický pocit, akoby ste boli aj v skutočnosti obklopený miliardami ton zvedavej vody, snažiacej sa nakuknúť do útrob ponorky. Pocitom rozhodne pomáha po všetkých stránkach vylepšené technické spracovanie, dobre optimalizovaný chod celého námorného dobrodružstva a hororové zvuky tlakom namáhanej ocele.
Tie vás budú prenasledovať spolu s nepriateľmi prehľadávajúci hlbiny pomocou zvukových špičiek. Šplechy hlbinných náloží premietnu celý život, presné balistické strely do spozorovaného periskopu tesne nad vlnami trhnú i silnejšími povahami. Aby ste mohli účinne bojovať naspäť, budete potrebovať nie len dávku odvahy, ale aj šikovnosti. Opäť je tu možnosť presne nastaviť všetky potrebné parametre každého jedného torpéda pre čo najpresnejší zásah. Samozrejme, je ich viac druhov, takže ich taktická kombinácia v situáciách spolu s palubnými delami je viac než nutnosťou, je to priamym rozkazom. Na druhú stranu, je tu aj viac pomôcok ako kedykoľvek predtým. Máte k dispozícii niečo ako poradcu, ktorý dokáže väčšinu týchto úloh spraviť za vás, čo môže prilákať nie len starých vlkov, ale aj ešte suchých začiatočníkov.
Najlepšie sa láka korisť i začiatočníci na šťavnatú návnadu. Tento krát opäť tiekli slinky od krásnej grafiky, nových možností, v hlavách sa nám vynárali staré dobré rysy predošlých lovov s prísľubom zlepšenia po všetkých stránkach. Žiaľ, po prvom zahryznutí do koristi precitnete do studenej reality. Grafika je to jediné, čo sa zlepšilo, všetko ostatné, čo bolo dobré v predošlých dieloch, sa zhoršilo, alebo dokonca zmizlo. Nové prvky sú otravné, nevhodné, jednoducho neprinášajú nič, čo by zaujalo staré svorky ani nových vlkov. Ak máte chuť na dobrý ponorkový simulátor, obráťte sa radšej na predchodcov, pri tomto vás aj napriek starej dobrej atmosfére čaká iba rozčarovanie a frustrácia.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Ubisoft / Playman / Ubisoft Romania Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|