NEED FOR SPEED: HOT PURSUIT |
NEED FOR SPEED: HOT PURSUIT |
Existuje toľko fanúšikov, hráčov a haterov série Need For Speed, že nie je možné vyhovieť každému. Nová direktíva EA sa začala pozerať na svoj poklad ako frančízu, v ktorej môže existovať niekoľko hier súčasne a navzájom sa odlišovať. Shift to minulý rok potvrdil a milovníci rýchlych kolies si prišli na svoje po dlhých rokoch útrap s príbehom poháňaných vytunovaných a prefarbičkovaných každoročne vyrábaných vozov. Tento rok sa však vracia NFS v čase späť, presnejšie do roku 1998, kedy debutoval tretí diel s podtitulom Hot Pursuit. Rovnomenný titul sa objaví na trhu 19. novembra, pôjde o remake?
EA možno zbytočne riskuje a experimentuje, keď pod kapotu vlajkovej série necháva nazrieť viaceré štúdia, ktoré si robia hru po svojom. Že sa riskovať oplatí, nás presvedčil Shift a prekvapením bude rozhodne aj príspevok od Criterion Games, tvorcov nahnevanej agresie Burnout. Hot Pursuit v podaní Britov je návratom ku koreňom, k širokým cestám, rýchlym prejazdom zákrut, prekrásnym autám a scenériám, ktoré vyrážajú dych, hovorí Craig Sullivan. NFS: Hot Pursuit bude zase arkádovým racingom a od vážneho jazdenia na okruhoch má ďaleko, preďaleko.
Ako sme počuli z úst kreatívneho riaditeľa Criterion Games vždy chceli spraviť svoj vlatný diel NFS. Keď bol EA predložený návrh a ten bol odsúhlasený, autori neverili vlastným očiam a ušiam. Splnil sa im vlhký sen a tak trochu aj mne, pretože Hot Pursuit vyzerá ako pravý nástupca vôbec prvého dielu, ktorý osobne považujem doteraz za neprekonaný.
Jeden na jedného
Criterion Games si na E3 priniesli demo s módom Interceptor, ktoré bolo viac sklamaním ako prekvapením. NFS Hot Pursuit sa bude odohrávať v otvorenom svete (áno, dobre počujete, svet bude otvorený) so stovkami míľ ciest a skratiek v rôznych prostrediach a lokalitách inšpirovných západným pobrežím. V deme sa jazdilo v horskej oblasti s parkom, vysokými ihličňanmi a vrcholkami hôr. Už z názvu musí byť každému jasné, o čo v novom NFS pôjde. Okrem tradičných pretekov a jázd na čas to hlavne budú naháňačky policajtov s pirátmi ciest.
V hre si budete môcť vybrať, či chcete pred zákonom unikať alebo tých, ktorí porušujú pravidlá a s radosťou prefrčia pred radarom v 200 km/h, naháňať. Sullivan jedným dychom dodáva, že možnosť hrať za policajtov bola aj na ich prekvapenie jedným z najžiadanejších doplnkov, ktoré si fanúšikovia NFS želali. Zvolením strany si volíte aj výstroj vozidiel (power-upy), aj vzhľad a zvukový prejav hry. Za policajtov sa menu sfarbí do modra, u pirátov je všetko bordovo-červené. Detail, ale poteší.
Naháňačka je predvedená s policajným Bugatti Veyron a diabolsky červeným Koenisegg CCX. Hráči majú k dispozícii power-upy, ktoré sa postupne dobíjajú po použití. Policajt sa vám snaží znepríjemniť život blokádou, cez ktorú treba na správnom mieste preletieť, môže vás zasiahnuť EMP impulzom, zasahujúc riadenie vozidla (napravo je naľavo a naopak) a nakoniec privolať vrtuľník, z ktorého je zhodená zábrana plná klincov. Pirát na druhej strane je vybavený rušičkou radaru, môže aktivovať návnadu na zmätenie orientácie, keď chcete obalamutiť poliša, že ste šli iným smerom ako v skutočnosti a napokon je tu Overdrive, čo je ultranitro, ktoré vás vystrelí neuveriteľnou rýchlosťou vpred. Sullivan hovorí, že po použití naberiete najvyššiu rýchlosť v histórii NFS. Neklame, obraz sa zakriví, auto sa ocitne ako keby v tuneli a všetko okolo sa tak rýchlo mihá, že sa musíte sústrediť iba na cestu, pretože každý bodíček, každá kolízia uberá zo života.
Ak je damage na hodnote 100 %, tak je pirát zatknutý efektnou búračkou, ktorá poukazuje na to, aby ste nezabudli, s kým máte dočinenia. Policajtom môžete uniknúť iba čistou jazdou pod podmienkou, že sa im stratíte z dohľadu. A nemusíte vždy ísť na doraz, stačí trochu použiť rozum, aktivovať návnadu, schovať sa v skratke pod skalami, počkať kým nedočkavý policajt prejde a potom sa rýchlo vydať opačným smerom. Na papieri to pôsobí zábavne, ale demo nám ukázalo iba prázdne cesty a naháňačku dvojice áut, ktorá pôsobila ako keď sa dvaja hráči hľadajú na mape pre 32 ľudí. O ďalších módoch ani o tom, ako bude fungovať hra viacerých, nechceli autori vôbec hovoriť. Criterion Games si s adrenalínovými naháňačkami tyká už dlhšie (od uvoľnenia prídavku Policajti vs Lupiči pre Burnout Paradise) a z predvedenej ukážky ťažko vyvodzovať závery, nás demo sklamalo.
Vždy pripravený, vždy online
Na NFS Hot Pursuit je poznať rukopis Criterionov, pod kapotov tiká agresívna pohonná jednotka, ani by sme sa nečudovali, keby sa v pretekoch dali rozdávať takedowny. Čo spája nový projekt s Burnout Paradise, je hlad po štatistikách, vyhodnocovaní výsledkov, zdieľanie rekordov a mapovanie progresu hráča. Autori sú tak trochu posadnutí telemetrickými dátami, čo vyústilo do vytvorenia vlastného Facebooku alebo NFSbooku. Sociálna sieť, vytvorená pre potreby Hot Pursuit, sa volá Autolog a ide o systém, ktorý sa stará o to, aby ste boli nielen informovaní o tom, čo sa deje, ale aj o tom, kto vás prekonal alebo kto objavil niečo, čo vy ešte nie.
Sullivan má na to jednoduché vysvetlenie, NFS Hot Pursuit je vytovrený pre „connected generation“. Kto je dnes na internete, používa Twitter, Facebook a ak zo zásady hovoríte NIE sociálnym sieťam, tak používate email. Každý je svojím spôsobom pripojení a hra chce byť pripojená neustále (samozrejme, že pôjde hrať aj v offline). Autolog bude synchronizovaný so serverom a webovou prezentáciou, takže so svojím profilom môžete byť vo svete NFS pripojení, aj keď práve nehráte. Z PC uploadnete fotky, čo práve robíte, kde ste boli, alebo ako vyzerá vaša vytunená 120-ka v garáži. Na druhej strane, vaši priatelia po spustení hry uvidia vaše príspevky a status updaty.
Autolog nie je len komunikačným nástrojom, aby ste všetkým povedali, čo ste mali na obed (Criterion to však považuje za nevyhnutné a ukazuje fotku s pivom na stole), nápad zdieľania fotografií má korene v skutočnosti. Criterion Games sídli v Guildforde, za rohom má sídlo McLarenu a 15 minút od nich sa natáča Top Gear. K licencovaným vozom majú blízko, ale nie všetci kolegovia sa môžu okolo nich motať, tak im posielajú provokačné emaily. Hot Pursuit plánuje Autologom nielen provokovať, ale aj hecovať a hnať hráčov do lepších výsledkov.
Sociálny aspekt je srdcom hry, Autolog sleduje výsledky každého eventu a vedie si rebríčky podľa dosiahnutých bodov. Ak sa vám nedarí, tak klesáte a naopak. V Hot Pursuit je získavanie Bounty (= expy) rovnocenné v sólo kariére aj v online priestore. Je jedno, kde hráte, zbieraním bodov si odomykáte nové autá, eventy a pod. Po dohraní sa výsledky na pozadí uploadnú a stiahnu nové, takže okamžite viete, že máte o 20 sekúnd horší čas ako váš kamarát alebo že niekto prekonal váš rekord, ktorý ste pilovali posledných 5 hodín. Jedným tlačítkom môžete túto chybu napraviť a skúsiť ho opäť prekonať.
Criterion doporučuje
Autolog takisto bude doporučovať činnosti, ktoré ste ešte nerobili a informovať o stavoch, ktoré ste nedosiahli. Interface však nie je plný čísiel, dát a informácií, všetky elegantne plávajú v priestore a sú doplnené obrázkom hráča. Orientácia je prirodzená, pretože Autolog je všade a máte ho neustále na očiach. Okrem osobných štatistík plánuje Criterion Games zasypávať všetkých hráčov dátami zo serverov o najhoršom kole, najobľúbenejšom, najpopulárnejšom aute, móde, trati či najlepšom čase v naháňačkách. Ako perlička potom pôsobí neustále narastajúci počet bodov Piráti vs Policajti. Počas E3 vyhrávali o chlp policajti.
NFS Hot Pursuit nie je Burnout, nepostráda však agresivitu. Takisto nie je reálnym simulátorom, ale jazdný model zmáknete behom minúty a už sa rútite 200 km/h driftom do zákruty. Nie je ani hračkou pre tunerov, v hre nebudú žiadne úpravy, vraj tie najlepšie z najlepších exotických áut nepotrebujú tuning. Hot Pursuit má byť návrat ku koreňom s pomocou agresívnejšieho a sociálnejšieho paliva. Snáď sa to podarí.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / EA Czech / Criterion Games Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|