SHREK: FOREVER AFTER |
SHREK: FOREVER AFTER |
Ďalší nový film úspešnej série sa rovná ďalšiemu hernému paškvilu. Toto je pravidlo, ktoré takmer vždy platí. Samozrejme, existujú výnimky potvrdzujúce pravidlo, no Shrek štvrtý zostal na pol ceste. Hlavným antagonistom sa tento raz stal zlý Rumpeltstiltskin, ktorý so Shrekom podpíše zákernú dohodu. Shrek sa ocitá v alternatívnej realite, kde sa jeho láska stala vodcom vzbúrencov a čo je horšie, vôbec si na Shreka nepamätá. Zelenému hrdinovi to veľmi nevonia, no kontrakt dokáže zrušiť len bozk milovanej osoby.
Forever After je klasickou arkádou, akých podľa filmov vzniká tony. Ovládate Shreka, Fionu, oslíka alebo kocúra a vzájomne medzi nimi prepínate D-padom. Každý má okrem primárnej svoju špecifickú zbraň (alebo kúzlo, ak chcete), no ich účinok je na nepriateľov zakaždým rovnaký. Shrek disponuje mohutným zrevaním, Fiona trúbi na bojový roh, oslík spieva paralyzujúce pesničky a kocúr nahodí ľútostivý pohľad. Účinok na nepriateľov je zakaždým omračujúci. Nie že by bol taký zdrvujúci, ale všetky tie zákerné tekvice, rytieri v brneniach, sedliaci s vidlami a ježibaby s metlami použitím týchto zbraní zostanú omráčení na niekoľko sekúnd.
To je ten správny moment, aby Shrek použil svoje pästi, chlpáč briskný kord, osol svoju dutú hlavu a Fiona rytiersky meč. Ako bitkári sú všetky postavy taktiež vyvážené a k útoku sa používa jediné tlačidlo, takže pri kooperatívnej hre nenastanú žiadne šarvátky ako napr. pri Golden Axe v súboji o trpaslíka. Možno by nezaškodilo pridať ešte aspoň jedno tlačidlo na obranu, či iný druh útoku, lebo takto je z toho len button mashing s tupučkými nepriateľmi nabiehajúcimi priamo na meč/kord/pästi. Záverečné súboje s bossmi sú taktiež na zasmiatie primitívne a jednoduché. Viem že je to hlavne hra pre malé deti, ale také hlúpe deti nemôžu mať ani v Amerike, či?
Všetky úrovne sú tematicky ladené podľa filmu, navštívite pirátske ostrovy, malebný lesík, bažiny, hradné mestečko, strašidelný zámok, ale aj Zlobriu pevnosť, ktorá zároveň slúži ako centrálny level, z ktorého sa dostávate do ostatných úrovní. Tu môžete nezáväzne pokecať s tromi prasiatkami, a dostať od nich nejakú zaujímavú radu do života (na ktorú by ste bez nich určite neprišli). Navštíviť sa dá aj zelený predavač s klasickými bonusmi ako zvýšenie zdravia, zvýšenie bojových a obranných bonusov, či zlepšenie účinku zbraní.
Graficky by sa dal Shrek: Forever After označiť ako maximálny priemer. Všetky objekty aj prostredia sú vytvorené tak, len aby boli. Nevidel som štipku náznaku nejakej invencie alebo nedajbože záblesk geniality. Žiadne detailné textúry alebo komplikovanejšie modely. Je to ako s tofu syrom ala rezeň, ktorý síce možno zjete, ale nevyvolá absolútne žiadne emócie a bravčový rezeň je, samozrejme, bravčový rezeň. CGI animácie nie sú priamo z filmu, sú renderované samostatne, čo znamená, že popri filme pripomínajú veľmi chudého príbuzného. Väčšinou sú dosť statické a odohrávajú sa len v jednej miestnosti, pokiaľ možno len s jednou postavou, ktorá si hovorí pre seba. Ale veď kto by ten render platil, ak sa jedná o rýchlo kvašku podľa filmu, že?
Naproti tomu sa level dizajnéri až prekvapivo vyhrali s jednotlivými hádankami. Nie je to len opičie ťahanie a premiestňovanie debien, aj keď, samozrejme, aj na to príde, ale do pľacu dali celú plejádu rôznych hádaniek a puzzlov, ktoré sa navyše ani neopakujú v úrovniach a sú priamo závislé na zvolenej postave. Každý z hlavných protagonistov má nejakú tú špeciálnu schopnosť a tak Shrek dokáže pohybovať ťažkými predmetmi ako už spomínané debničky a tiež jediný dokáže zobrať a niesť predmet (prečo tomu tak je, je pre mňa záhada). Oslík vie svojimi mocnými kopýtkami rozbiť zámky na dverách alebo otáčať zrkadlá. Kocúr zasa ovláda techniku lozenia po múroch a skákania po závesoch. Posledná v partii, Fiona, ovláda lampáš, s ktorým zakúri pod kotlom alebo nechá zhorieť prekážajúce drevo.
V kombinácii týchto zručností sa kumulujú vcelku zábavné hádanky o posúvaní zrkadiel, ktoré musí Shrek premiestniť a Oslík správne natočiť, aby mohla Fiona podkúriť pod kotlom, ktorý vystrelí cez všetky zrkadlá magický lúč, ktorý zasa pomôže malému kocúrovi preskočiť a otvoriť dvere. Príkladov vzájomnej spolupráce by bolo samozrejme viac, no niekedy je potrebné, aby ruku k dielu priložil aj druhý hráč, bez ktorého sa niektoré hádanky nedajú vyriešiť. Tak vznikne veľmi zaujímavá kooperačná hra, kde jeden robí to a druhý zasa ono, prepínajú sa medzi jednotlivými postavami a vzájomne si pomáhajú prekonať prekážky.
Zvukovú kulisu by som označil ako uspokojivú a uchu lahodiacu. Počas riešenia puzzlov hrá na pozadí nevtieravá orchestrálka a v akčných scénach zasa rockový podmaz prebratý z filmu, napr. I am a Believer od Smash Mouth alebo Bad Reputation od Half Cocked. Dabing postáv verne sedí s originálom, no neviem povedať, či ide o originál alebo boli najatí dabéri. V tej záplave čínskych programátorov som ale Mikea Myersa, Cameron Diazovú, či Eddieho Murphyho nenašiel.
Štvrtý Shrek ako hra v porovnaní s ostatnou šlichtou popcornovej zábavy nedopadá úplne zle. Ponúka zaujímavé a meniace sa hádanky a sympatickú kooperačnú hru. Ak by sme brali len tieto filmové hry, tak by bol určite v top rebríčku. Bohužiaľ v nesmiernej konkurencii ostatných hier, ktoré hýria nápadmi, grafikou a inými atribútmi, sa prepadáva do priemernej párhodinovej odreagovačky.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 Xbox 360 Wii DS Vývoj: Activision / CD Projekt / XPEC/Griptonite Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|