Hard core RPG Dark Souls sa odkrýva |
Dvojnásobok monštier, dvakrát toľko zbraní, 60 hodín gameplayu a respawn body.
Dark Souls nie je v žiadnom prípade pokračovaním Demon's Soul, povedal Hidetaka Miyazaki v rozhovore pre PS Blog. "Avšak na ňom pracujú rovnakí producenti, dizajnéri aj sa vytvára s rovnakými ideálmi, návrhmi aj témami," dodáva šéf vývoja, ktorý vo veku 30 rokov nastúpil do From Software a počas svojej šesťročnej kariéry stál u zrodu jednej z najťažších RPG.
„Nie je v našom záujme znižovať obtiažnosť, vlastne, mi ju chceme zvýšiť," môže to znieť odstrašujúco, v Dark Souls je k náročnosti protipólom satisfakcia z každého zdolaného nepriateľa a tých má byť v hre dvakrát toľko ako v predchodcovi. Hovorí sa o celej stovke unikátnych monštier.
Miyazaki ako prirovnanie k obtiažnosti používa jedlo. Cieľom je urobiť hru čo naštipľavejšiu. „Je stráviteľná, chutí, ale zanechá vás hladných," vysvetľuje. Náročnosť nebude prekonateľná rýchlosťou prstov, frustrácii z neustáleho sekania a používania rovnakých taktík bude zabránené použitím nízkeho obranného čísla na monštrách aj hrdinovi. Naopak ich útočné čísla budú vysoké, čo znamená, že pri malej nepozornosti prídete o život jedným úderom.
Novinkou v Dark Souls má byť držanie zbraní v oboch rukách. Je to voliteľný postoj, ktorý sa od základného (meč a štít) odlišuje nielen nárokmi na zručnosť, ale hru robí oveľa ťažšou. Nič pre nováčikov, ktorých do hry zasvätí tutorial. Ukáže to najpodstatnejšie a na ostatné budete musieť prísť sami.
Výbava Dark Souls zahrnie dvojnásobný počet zbraní, pričom každá má byť unikátna. Ako príklad uvádza Miyazaki úplne prvý meč s dlhou čepeľou, neskôr môže hráč naraziť na Holy Sword, ale jeho nasadenie v boji je podmienené zmenou stratégie. Niekto si zvolí komfort, niekto to riskne, starý odloží a naučí sa zaobchádzať s novým. „Chceme, aby ste boli emocionálne aj fyzicky pripútaní k zbrani, ktorú používate."
Čo sa stane, ak v otvorenom svete zahyniete? Zopakujete si celú úroveň? Nie tak celkom. Hráč si bude môcť vybrať respawn bod, kde sa oživí. Ak zomriete, neobjavíte sa na začiatku úrovne, dodáva Miyazaki. Tento bod sa volá Beacon Fire, okrem respawnu slúži aj na stretnutie s ostatnými hráčmi, ide o akúsi oázu kľudu, kde si môžete vydýchnúť.
V rozhovore sa spomína aj úprava celého tela nielen tváre pri vytváraní hrdinu. „Môžete si vytvoriť ľubovoľný typ postavy." Dark Souls má pre jedného hráča ponúkať viac ako 60 hodín čistej hry, čo je dvakrát viac ako v Demon's Soul.
Autori momentálne neplánujú žiadne DLC a pre tých, ktorí by si chceli hru pred kúpou vyskúšať, asi nepotešíme, Miyazaki nie je fanúšikom hrateľných ukážok. Prezradil však, že hra sa mala pôvodne volať Dark Ring a neskôr aj Dark Race.
Dark Souls vychádza koncom roka pre PS3 a Xbox360.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Namco Bandai / FromSoftware Štýl: RPG / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|