Digital Foundry zanalyzovalo Killzone 3 |
Digital Foundry neobišlo Killzone 3 a priam rozpitvalo každú jeho časť.
Digital Foundry neobišlo Killzone 3 a priam rozpitvalo každú jeho časť na štyroch stranách. Rozobralo vylepšenia od prvej hry, kde teraz vidieť svetlejšiu a čistejšiu grafiku, vylepšené ovládanie so zrýchlenou odozvou oproti dvojke (zo 150ms na 116ms), zmenil sa antialiasing na MLAA a celé je to znovu bližšie k dokonalosti.
Zo zaujímavostí hra má síce 41 GB, ale samotná herná časť zaberá 9 GB, zvyšok sú videá komprimované archaickým Bink kodekom a zaberajú 32 GB, sú v tom spojené 2D aj 3D videá. Polovicu, 16 GB zaberajú 3D videá, ktoré sú v polovičnom rozlíšení oproti 2D. Videá sú vyrenderované priamo v engine, čo umožňuje zachovať kvalitu hry bez obzerania sa na framerate. Prekvapivé je ale použitie Bink kodeku, ktorý keby vymenili za modernejší kodek, mohli eliminovať kockatenie obrazu v rýchlych scénach a rovnako mohol byť čistejší obraz v zobrazení temných miest.
Čo sa týka framerate zatiaľ čo 2D mód funguje v 720p pri 25-30 fps s poklesom v náročnejších scénach, stále si zachováva plynulosť, 3D funguje v polovičnom rozlíšení rovnako ako pri videách, presnejšie je to 640x716, čo má aj dopad na framerate, v náročnejších scénach klesá približne o 5-6 frejmov oproti 2D modu, niekedy aj ku 20 fps alebo nižšie. Je tam približne 25 % zníženie frameratu, k tomu sú pri 3D obmedzené aj efekty a rovnako LOD je spomalené, kde sa objekty nahrávajú neskôr. Napriek tomu je 3D v recenziách označované ako jedno z najlepších doteraz. Podobne ako 3D funguje aj splitscreen, kde je rozlíšenie ešte znížené na 639x560 pre potrebu vytvárania dvoch pohľadou z rôznej časti bojiska, ale vďaka ešte väčšiemu orezaniu ide framerate podobne ako v singleplayer 2D móde.
Digital Foundry uzatvára analýzu tým, že Killzone 3 ukazuje silu enginu, ako aj hardvéru a je veľkým skokom vpred oproti Killzone 2 aspoň v technologickej oblasti. V hernej oblasti je mierne otázne prepracovanie game designu (zamrzí napríklad absencia ničenia čohokoľvek z prostredia mimo sudov) a rozkúskovaniu kampane na samostatné kapitoly, čo sa odrazilo na rozmanitosti hodnotení. Ale mimo toho hra ponúkne grafický zážitok ako v 2D, 3D, splitscreene a aj s Move.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 411
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 23
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PS3
Vývoj: SCEE / Guerrilla Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|