The Last Guardian odkrýva tajomstvá |
Príbeh malého chlapca a jeho desať tonového opereného kamaráta.
S každou novou informáciou sa dvíha opätovne vlna záujmu, ktorá, zdá sa ani po piatich rokoch nechladne. The Last Guardian neprestáva udivovať. Malý kreatívny tím pod vedením výtvarníka Fumitu Ueda v Tokiu vybraným médiám predviedol kratučkú, 15-minútovú hrateľnú ukážku demonštrujúcu základné herné princípy. Pravdepodobne bude neskôr vydaná ako hrateľné demo a bude predvádzaná aj na blížiacich sa svetových veľtrhoch. GameSpot špekuľuje, že sa možno pasáže v hrade neobjavia ani vo finálnej verzii, tak si tajomstvo The Last Guardian chránia autori.
V hre sa chopíte malého chlapca, doteraz najľudskejšieho a najmladšieho hrdinu hier od Team ICO. Ako a prečo sa ocitol na podivnom mieste pripomínajúc obrovský chrám z kameňa, ktorý už dávno opustili jeho pôvodní obyvatelia, a čo vôbec ukrýva, odhalí až finálna verzia. Chlapcova a teda aj hráčova starosť bude v prvom rade dostať sa na slodobu so živou kožou, čo nebude až taká hračka. Vzhľadom na vzrast, mušiu váhu a krehkosť bude zdolanie akejkoľvek väčšej prekážky obrovským problémom. Chlapec svoju telesnú stavbu dokáže zužitkovať pri úteku pred nemotornými strážami, pri zakrádaní v tieňoch, preliezaním cez drobné škáry, lenže bez pomoci by akákoľvek snaha vyšla nazmar.
Jeho spoločníkom je Trico, mláďa podivného tvora, s vtáčími nohami, hlavou mačky, pohybmi psa, krídlami a chvostom jaštera. Je hravé ako mača, roztomilé ako šteňa, ale aj tvrdohlavé a hlavne zvedavé. Trico však chlapca zo začiatku vôbec nepočúva, nereaguje na meno, zaujímajú ho iba letné lúče zohrievajúce telo pokryté mäkkým perím. Keď mu zaťahá poriadne za ucho ako domáci maznáčik sa predvádza, prevalí sa na bok, ponaťahuje nohy, potom chrbát, strasie zo seba posledné stopy spánku akoby dával najavo, že si je vedomí príchodu svojho pána.
Ueda hovorí, že základom hrateľnosti The Last Guardian je vytvorenie vzťahu so zvieraťom, aby reagovalo rýchlejšie, počúvalo a v neposlednej rade, aby sa stalo ochrancom. Inými slovami si ho postupne vycvičíte a pomocou neho budete prekonávať nástrahy. Jednou z možností ako prilákať pozornosť Trica, budú nádoby podobné urnám, z ktorých sa niečo vyparuje fialovým dymom. Vôňa, smrad alebo farba začínajú byť zaujímavé, ak je urna položená na vhodné miesto, Trico sa postaví na zadné a natiahne sa za ňou. Že vytvoril dočasný most a chlapec pohodlne po jeho chrbte prejde na vyvýšené miesto a potom do okna so svetlom, ho nezaujíma.
Hra bude podobne ako u Shadow of the Colossus silu stisku sledovať meračom staminu pri šplhaní po reťaziach, dvíhaní či ťahaní objektov. A podobne ako predchodcovia bude používať fiktívny jazyk, navyše bude nemá, to znamená, že vyjadrovanie pocitov leží na pleciach animátorov a hudobníkov. Už z predošlých trailerov je jasné, že veľká pozornosť je venovaná aj tým najmenším pohybom Trica, výrazom aj očiam. The Last Guardian si takisto požičiava aj preexponovaný vizuál, vyblednuté textúry ošlahané ostrým slnkom, obrovskú viditeľnosť prehlbujúcu zraniteľnosť
Dôležitejšia otázka ako všetky ostatné, je, dokedy máme čakať? Ueda nechce uviesť na trh nedokončenú hru, dúfame, že príbehu o priateľstve malého chlapca a monštra sa dočkáme ešte tento rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 282
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: SCEJ / Team ICO Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|