BRINK

BRINK

5.0

Premrhaný potenciál

Recenzia na PC verziu

Teraz je už jedno, aká mala byť nádejná FPS od Bethesdy a vôbec prvý zo štvorice pripravovaných veľkých projektov, kam sa radí aj Rage, Skyrim i Hunted. Brink v snahe nahnania čerstvého vetra do plachiet rýchlych multiplayerových akcií zabúda na realizáciu a finálne odladenie prvkov, ktoré sú na jednej strane inovatívne, ale na druhej sú to práve ony, ktoré delia hráčov na dva tábory, presne ako dve frakcie bojujúce o Archu. Nedá sa vyhovieť každému, v tomto prípade ambície nestačia, bohužiaľ.

Čo potrebujete vedieť o Brink hneď v úvode, je, že nemá štandardnú kampaň, na akú ste zvyknutí z iných strielačiek. Boj o plávajúce mesto a posledné útočisko ľudí sa odohráva na ôsmych mapách, ktoré hráte aj v multilpayeri. Brink je viac menej po celý čas online a aj pri hre s botmi dochádza k lagom a čakaniu na server. Tu treba spomenúť ústretovosť zakladaných hier, podporu dedikovaných serverov ako aj štedré nastavenia od počtu hráčov, cez zamknutie lobby, nastavenie rankov až po obtiažnosť botov.

Hrať môžete aj sólo, ale nikdy sa nezbavíte dojmu, že ste neustále v zápase. Aj počas tutorialu vás hra prevádza plnením úloh, pričom likvidujete nepriateľov, aby ste sa dostali k panelu a položili tam bombu či uploadli dáta do terminálu. Brink vytvára ilúziu perzistentného sveta, k čomu nepomáha žalostná a pravdu povediac primitívna AI. Je nepredvídateľná, čo je jej kladom, ale po 99% času budete svedkami ako si vás nevšíma, keď jej pod nosom kladiete bombu na reaktor, ktorá vám zaručí výhru, že kľudne nechá do seba šiť olovo, prejde okolo vás alebo kempí. Inokedy je zase tak presná, že dokáže otočiť bitku vo svoj prospech v posledných sekundách. 

Brink
Brink Dočasná paralýza umožňuje opätovať paľbu so zhoršenou muškou.
Dočasná paralýza umožňuje opätovať paľbu so zhoršenou muškou.


Brink Každý class má svoje primárne a sekundárne schopnosti.
Každý class má svoje primárne a sekundárne schopnosti.


Brink Parkour uľahčuje presun po mapách, istotou je však používať schody.
Parkour uľahčuje presun po mapách, istotou je však používať schody.





Tučko beží o život

Na každej mape sa hrajú úlohovo orientované módy, raz bránite a odrážate vlny oponentov prichádzajúcich položiť bombu na dôležitý objekt, inokedy tlačíte a posúvate frontovú líniu, potom zase eskortujete dôležitú osobu a bránite ju vlastnými telami. Nie je to nič svetaborné, ale stavba jednotlivých máp v spojení so sekundárnymi úlohami zamestnáva každého z osemčlenného tímu. A tak budete stavať zátarasy, aby ste odstrihli nepriateľovi priamu cestu k odpaľovacej rampy, ktorú sa snaží hacknúť, a odklonili ho do úzkej uličky, kde si naň počkajú kolegovia s brokovnicami.

Tímová hra a koordinácia je nevyhnutná a ak narazíte na zohraných hráčov, je radosť plniť úlohy, obsadzovať terminály, kde si môžete prezbrojiť postavu alebo zmeniť jej povolanie, čo je jedna z predností Brink. V úplnom začiatku si okrem classu vyberáte aj to, či budete vyšportovaní, štíhli alebo obézni. Váha postavy priamo ovplyvňuje typy nosených zbraní a aj to, ako rýchlo sa budete pohybovať a či vôbec preskočíte prekážky. Parkour nazvaný v hre Smart tak dovolí mušej váhe vyskočiť a dostať sa na miesta, kam sa ťažká postava nedostane. Smart predurčuje, kto by mal viesť frontálny útok a kto by mal brániť, lenže v praxi to nefunguje, po bojovom poli sa pohybujú výhradne vyšportované postavy, ktoré nielenže dokážu skákať, ale odnesú aj granátomet.

Preskakovanie zábradlí, skákanie po debnách na horné poschodie, zachytenie sa na visutých chodníkoch po dlhom skoku je efektné, ak funguje. Hra všetky frajerské pohyby vykonáva automaticky pri držaní šprintu, ale dopredu neviete, kam môžete skočiť, resp. či tam vaša postava doskočí. Občas sa zastihnete, že bežíte proti stene. Parkour môžete využiť aj nad podkopávanie nôh nepriateľa, čím ho dočasne paralyzujete a na zemi ho môžete doraziť. Odhodí vás aj tlaková vlna alebo úder pažbou. V takejto situácii je obraz rozotrený, muška nepresná, ale stále máte možnosť páliť.

Brink

Obsah, obsah, obsah

Brink obsahuje štyri classy, ktoré sa navzájom ukážkovo dopĺňajú pasívnymi aj aktívnymi skillmi. Vojak rozdáva muníciu, ktorej nikdy nie je dosť, inžinier stavia vežičky, opravuje veci a vie zvýšiť účinnosť zbraní, medik zase oživuje a zvyšuje zdravie a taký operatívec dokáže na seba vziať akúkoľvek podobu a spolieha sa na hackovanie. Levelovanie je vysoko motivujúce a získané body je ťažké rozdeliť medzi štyri povolania a všeobecné skilly platné pre všetkých. Bitky sa nedajú vyhrať iba s jedným classom, na jednej mape potrebujete inžiniera na opravu, inde zase hackera.

K schopnostiam sa viaže aj zbraňový arzenál, ktorý je na pomery FPS extrémne jednotvárny, navyše jednotlivé automatické pušky, pištole, poloautomaty a útočné pušky sa odlišujú len minimálne. Môžete na ne navešať ďalekohľady, zmeniť pažbu, zásobníky a tak ich dodatočne upraviť. Odomykáte si aj časti vybavenia ako šaty, účesy, tetovania, čiapky a pod. Suchopárnosť arzenálu je daná štylizáciou hry, natiahnuté postavy ako humorného animovaného filmu nevedia dôležitosť konfliktu predať. Pramálo vám bude záležať, že Odboj sa chce z Archy dostať na pevninu a že bezpečnostné zložky majú rebelov udržať na plávajúcom ostrove.

Je absolútne jedno, za akú stranu hráte, level, skilly aj vybavenie si prenášate. Satisfakcia z bojov je závislá primárne od tímu, s ktorým hráte. Brink inak pôsobí napriek nezameniteľnému vizuálu až príliš obyčajne, jeho najväčší problém však leží inde. Mapy sú stavané vertikálne, ich layout si nie je až tak ľahké zapamätať a vytvárajú sa na nich ako u všetkých lieviky, kde sa zomiera častejšie, než sa respawnuje, ale budia klaustrofóbny dojem, aj keď väčšina kombinuje otvorené priestranstvá s interiérmi. Mapy sú podobne natiahnuté ako postavy, nie do šírky, ale výšky.

Brink
Brink Typická scéna - jeden tím bráni, druhý útočí.
Typická scéna - jeden tím bráni, druhý útočí.


Brink id Tech engine zvláda detailné interiéri a hýbe sa mimoriadne svižne.
id Tech engine zvláda detailné interiéri a hýbe sa mimoriadne svižne.


Brink Odomykanie skillov a arzenálu je motivujúce, avšak hra trpí obsahovým dlhom.
Odomykanie skillov a arzenálu je motivujúce, avšak hra trpí obsahovým dlhom.





Hrať či nehrať?

Inakosť Brink sa podpísala aj pod absolútne neprehľadný HUD, extrémne ťažké ponorenie do hry a zoznámenie s hernou mechanikou. Štandardný tutorial nahradili video denníky vysvetľujúce tony prvkov, značiek, čísiel, navigačných ikoniek a užitočných informácií zaplavujúcich obrazovku. Aj keď už máte za sebou niekoľko multiplayerových hier, v Brink sa jednoducho v úvodných hodinách stratíte. 

Mimo voľnej hry a kampane zloženej z ôsmych misií pre každú frakciu autori pripravili aj sériu challenge máp vytvorených pre zoznámenie sa s hrou. Naučia vás preskakovať a využívať faktu, že postava vie aj loziť, na ďalšej budete odrážať prichádzajúce vlny pomocou inžiniera alebo eskortovať robota a opravovať ho. Challenge majú niekoľko úrovní obtiažnosti a odomykajú zbraňový arzenál a doplnky.

Brink je veľmi zvláštna hra, trpí obsahovým dlhom a akýkoľvek štandardný mód je nahradený bojom o teritóriá a úlohami, ktoré tlačia na spoluprácu. Tímy na mapách sa preťahujú lanom o to, kto na konci vyjde ako víťaz. Získať si vás, ale rovnako aj odohnať môže sústredenie na online boje, nie šťastne integrovaný parkour a mnohé inovačné prvky, ktoré by však potrebovali ešte doladiť. V konečnom dôsledku hra pôsobí ako keby sa na pol cesty zľakla a chcela otočiť, ale niekto ju do toho cieľa dotlačil proti jej vôli.


napísal spacejunker 20.5.2011
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Brink - GDC10
| BRINK - GDC10
[12.3.2010]
Brink - Matter of Class
Brink - HUD
| BRINK - HUD
[4.5.2011]
Brink - Ready and Able
Brink - Dawn of SMART
| BRINK - DAWN OF SMART
[20.8.2010]
Brink E3 - Gameplay
| BRINK E3 - GAMEPLAY
[18.6.2010]
Brink - Doom pack
| BRINK - DOOM PACK
[15.4.2011]
Brink - Classes
| BRINK - CLASSES
[4.5.2011]
Brink - Choir of guns
| BRINK - CHOIR OF GUNS
[21.1.2011]
5.0
Vo svete
7.1
Ohodnotiť
BRINK
+ podkopávanie, lozenie, knockback animácie
+ potenciál a štylizácia sveta
+ úloho orientované mapy
+ množstvo odomykateľných skillov
- cena
- na tak svižnú akciu sa postavy hýbu pomaly
- žiadna kampaň
- hlúpa AI
- slabá výdrž


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Bethesda / CENEGA / Splash Damage
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 13. máj 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29282)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk