STAR WARS & DISNEYLAND ADVENTURES |
STAR WARS & DISNEYLAND ADVENTURES |
Za fenomenálne predajné výsledky sa Kinect s 10 miliónmi predanými kusmi stal najrýchlejšie predávaným elektronickým zariadením. Nečudo, hrať bez použitia čo i len jediného tlačítka, chcel každý. Novembrová horúčka utíchla, síce ju tu a tam rozohnil netradičný zážitok ako Child of Eden, ale inak sa pod poriadnymi hrami zľahla zem. Od E3 nám Microsoft hovorí, prečo by sa Kinect mal vytiahnuť zo skrine a pred televízorom urobiť miesto.
Na GamesCome sa to potvrdilo nielen line-upom, ale predovšetkým, čo všetko sa za tých deväť mesiacov naučil Kinect. „Po dokončení Kinect Adventures si moje štúdio Good Science povedalo, že hackneme Kinect. Výsledkom, ktorý môžete už teraz vyskúšať, sú gadgety vo Fun Labs." netají pozitívnu náladu voči šikovným programátorom, ktorí dokázali využiť zariadenie aj na iné ako herné účely, Shannon Loftis.
„Najsilenejšou zbraňou Kinectu po hardvérovej stránke je Live update, ktorý nám umožňuje upgradovať softvér. Myslím si, že v kamere sa skrýva ešte obrovský potenciál." Čo nebolo možné pred rokom, už teraz funguje automaticky, hranie posediačky v Gunstringer je len jedným z príkladov. Rozoznávanie prstu a sledovanie jeho pohybu už ďalšia. Kinect sa stal presnejším, čo dokazuje malá aplikácia Air Band, kde simulovaním hrania na hudobnom nástroji zhmotníte bubny, gitaru alebo syntetizátor. Čo je pozoruhodné, že softvér dokáže prispôsobovať model virtuálnej gitary podľa toho, pod akým uhlom stojíte a ako ďaleko ste od televízora.
Michael Johnson, hlava globálneho marketingu pre Kinect, vraví, že pre budovanie širšej bázy majiteľov použije Microsoft dve metódy. Tou prvou sú inovácie. Fun Labs je síce portálom k jednoduchým a jednorazovým gadgetom, ale aj cestou, ako ukázať vývojárom, čo všetko je možné dokázať s Kinectom, vysvetľuje Loftis. Tou druhou je spojenie s veľkými značkami – Disney a Star Wars.
Obe hry spája technológia, ktorá už teraz dokáže nezávisle sledovať končatiny a to aj vtedy, ak nestojíte čelom ku kamere a navyše môžete robiť subtílne pohyby ako pohyb ramien alebo navigovanie v hernom svete pomocou jediného prsta. „Keď sme začali pracovať na hre Star Wars, mali sme iba jeden cieľ – aby bola hrateľnosť pohlcujúca." Star Wars je navrhovaná pre core obec, ale aj pre príležitostných hráčov, ktorí doteraz sledovali iba filmy. Prvá skupina ocení robustnosť a progres formou kampane vo všetkých aktivitách, ďalšia odstránenie bariéry, ktorú predstavuje ovládač, dodáva Johnson.
Star Wars má pred sebou ešte dlhú cestu, po skúsenostiach s riadením klzáku, na ktorom si spravil kariéru Luke Skywalker a rozdupávaním Mos Eisley v koži Rancora presnosť ustupuje do úzadia a necháva vyniknúť falošnému dojmu z ovládania beštie. Reakčný čas je zatiaľ dlhý, ale to nebráni tomu, aby ste neroztrhali veľkými pazúrmi obyvateľov alebo sa nimi nakŕmili. Chôdzou na mieste uvediete horu mäsa do pohybu a smer meníte pohybom ramien, rukami zase ničíte budovy. Každá jedna aktivita je doplnená časovo obmedzenými mini úlohami, za ktoré dostávate body.
Zatiaľ čo Star Wars má šancu osloviť aj starších, práve táto skupina bude nad Disneyland Adventures krútiť nosom, je to však chyba, pretože ide o najkrajšiu a súčasne najlepšiu hru pre Kinect. Stoja za ňou Frontier, autori Kinectimals a je to badať od prvého momentu. Z obrazovky vytekajú živé farby, modely majú ostré krivky a svet hýri drobnými detailami. „Pre potreby hry sme vytvorili počítačovú verziu Disneylandu, vrátane atrakcií," hovorí Loftis a jedným dychom dodáva „Ak sa budete prechádzať v hre, prejdete za rovnaký čas identickú vzdialenosť ako v skutočnom parku."
V Disneyland Adventures robíte presne to, čo v Disneylande, objímate sa s postavičkami, tľapnete si s nimi, odfotíte sa, prípadne zatancujete. Každá jedna predstavuje sériu atrakcií, ktoré sa od seba odlišujú nielen náročnosťou a úlohami, ale aj vizuálne. Váš avatar presne zapadne do Krajiny zázrakov a keď podniknete strmhlavý let nad Londýnom s Petrom Panom, už nebude ostro kontúrovaný čiernou linkou.
V parku sa pohybujete tak, že ukážete na obrazovku prstom. Avatar sám vykročí, návštevníci vás slušne obchádzajú a Goofy či Mickey Mouse na vás kývajú. Dvihnutím oboch rúk sa aktivuje ovládací panel, kde sa nachádzajú nástroje ako magická palička na odčarovanie miest ukrývajúcich mince určených na nákup suvenírov a iných predmetov. Pomocou nich splníte aj rôzne miniúlohy ako kúpu hotdogu alebo iné pochôdzky pre známe postavičky. Zbierať mince budete aj na samotných atrakciách spracovaných ako minihry. Konkrétne na Mattehorne z parku v Anaheime jazdíte na lyžiach a hádžete gule po snežných mužoch.
„Je veľmi dôležité osloviť čo najširšiu skupinu ľudí, obdivujem BioWare aj Ghost Recon tímy, pretože vynašli odlišné spôsoby ako využiť Kinect vo svojich hrách," vysvetľuje koexistenciu Kinectu a tradičného ovládača v jednej hre Lofits. „Veci, ktoré fungujú na ovládačoch, nech zostanú na ovládačoch."
„Po pravde povedané, nedokážem si to predstaviť. Ovládač je veľmi dôležitý pre okamžitú reakciu vyžadovanú hrami. Nesnažíme sa o jeho odstavenie na vedľajšiu koľaj, na to ho máme príliš radi," odpovedá na otázku, či existuje budúcnosť bez gamepadov Johnson. Na jednoduchosť ovládacej schémy však nedá dopustiť a ako príklad používa Kinect Sports. „Bez ohľadu na to, kto ste, odkiaľ pochádzate, viete, čo máte robiť a aké pohyby vykonávať."
Star Wars a Disney Adventures neboli jedinými titulmi Microsoftu pre Kinect na GamesCome. Dvojica bestsellerov – Kinect Sports a Dance Central bude mať pokračovania naplánované na koniec tohto roka a Kinectimals už onedlho čaká prídavok s piatimi medveďmi, novými výzvami a interkonektivitou s Windows telefónmi, v ktorých môžete prenášať svojich chlpáčov, starať sa o nich a cez kód ich vrátiť naspäť do hry. Budúcnosť má Kinect na ďalšie obdobie zabezpečenú a čo ďalej?
„Uvažujte o Kinecte ako o Xbox Live, pred mnohými rokmi ho podporovala iba hŕstka hier. Časom mala každá hra niektorý z jeho elementov, niektoré mali multiplayer, iné zase len pridávali gamer pointy do vašej karty v profile. Myslím, že s Kinectom sa stane niečo podobné."
Xbox 360
Vývoj: Disney / Microsoft / Frontier Development Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|