Aktuálna hardvérová konfigurácia Wii U |
Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu vývojovej Wii U konzoly.
Japonský vývojár prezradil aktuálnu konfiguráciu dev kitu Wii U konzoly. Viac menej je to podobné, ako sme počuli začiatkom roka a konkrétne:
Procesor: Quad Core CPU, 3 GHz PowerPC 45nm - podobný Xbox360 čipu, ktorý má 3 jadrá a takt 3,2 GHz.
Pamäť: 768 MB eDRAM embeddovaných na procesore a zdieľaných medzi CPU a GPU
Grafika: nešpecifikovaný 40nm ATI čip
Nintendo akoby chcelo zapadnúť medzi aktuálne konzoly a každý element upgraduje len minimálne, aj keď v tomto prípade to môže znamenať 1080p na 60 fps, tam kde konkurencia bude v subHD. Na druhej strane, ak v rovnakom alebo nasledujúcom roku vyjde konkurencia, bude znovu výrazne vpredu a Nintendu ostane len inovatívny hardvér.
Ak si zoberieme procesor, povedzme že quadcore bude na ďalších pár rokov postačujúci, to isté sa nedá povedať o pamäti, ktorá dostane zrejme len minimálne rozšírenie oproti Xboxu a PS, aj keď spomínaný vývojár tvrdí, že Nintendo s IBM testujú ako 768 MB tak aj 1 GB verziu. V novej generácii by sme čakali aspoň 2 GB. WiiU však pomôže to, že pamäť bude priamo pri procesore, čo zvýši priepustnosť a teda aj všetky spracovania (Xbox má len 10 MB edram na grafike využiteľných na efekty, teda na podobné veci bude mať WiiU celých 768 alebo 1 GB).
Nepomôže to však načítavaniu dát, ktoré budú musieť byť neustále načítavané z nejakej obdoby hddvd disku, a aj ak bude rýchlejší ako Bluray v PS3, stále to bude najpomalším článkom. Eventuálne by to ale mohlo znamenať 3 až 4-krát väčšie textúry ako na starých konzolách, čo by bolo vhodné pri prechode z 720p na 1080p. Teda ak aktuálne konzoly spustia Crysis na Medium textúrach, WiiU by išlo na Very High, ale stále by mu ostával krok k Ultra nastaveniu textúr.
Grafika je stále otáznym elementom a aj keď sa hovorí, že to bude ATI R700 čip, ťažko povedať, aká bude frekvencia a aké modifikácie dostane. Určite to však bude najvýraznejší upgrade oproti konkurencii, ktorý zaistí rýchlosť grafiky, rozlíšenie aj efekty.
Nintendo sa určite snaží udržať cenu samotnej konzoly čo najnižšie hlavne pre pridanie tabletového ovládača, ktorý so svojou 6,2 palcovou uhlopriečkou zaťaží finálny účet. Na druhej strane Nintendo sa ním trafí presne do aktuálneho rozmachu tabletov a pomôže mu aj získať páku na konkurenciu. Dôležité budú už len hry... napríklad GTA V s mapou, inventárom, štatistikami na displeji ovládača, ako aj ochota core hráčov hrávajúcich doteraz na Xboxe a PS vyskúšať Nintendo platformu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 319
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >