DARKNESS 2 |
DARKNESS 2 |
Jackie Estacado je hlavou mafiánskeho klanu. Okrem toho, že disponuje veľkou mocou a peniazmi, nosí v sebe ešte jedno tajomstvo. Je posadnutý temnotou, ktorá ho zožiera zaživa, no nedovolí mu zomrieť. Táto tiež predstavuje lukratívny artikel pre spoločenstvo menom Bratstvo, ktoré o temnom tajomstve vie a snaží sa ho získať pre svoje vlastné potreby. Jackie by sa jej vzdal, ak by sa mu temnota nevyhrážala jeho priateľkou. Ocitá sa tak na pomyselných váhach a ako jazýček používa temné chápadlá.
Od vydania prvého dielu Darkness uplynuli už štyri roky a bremeno vývoja po Starbreeze na seba zobral tým Digital Extremes. Autori sa od začiatku na nič nehrajú a verne kopírujú komiksový štýl predlohy, ktorý je temný a krvavý. Tak isto sa neskrývajú za pozlátko ako iné firmy, že ide o niečo viac ako o tupú strieľačku v koridore. Nedávajte si ružové okuliare, pretože The Darkness II patrí práve sem.
Hlavným rozpoznávacím znakom definujúcim hru je personifikácia temnoty do činov hrdinu. Jackie ovláda okrem svojich dvoch rúk ešte chápadlá, s ktorými dokáže neuveriteľné kúsky. Ľavým preukazuje zručnosti so zaobchádzaním s objektmi, pravým trestá okoloidúcich nešťastníkov. Čo to ale znamená v reále? Uchopovacie chápadlo, samozrejme, slúži na zobratie rôznych predmetov vo svete, ktoré môžete použiť ako štít proti guľkám alebo ich hádzať. Ak je to predmet ostrého charakteru, vytvoria rozdvojenú osobnosť z takmer každého záporáka, roxory a tyče rôznych priemerov ich zasa priklincujú o stenu. Chápadlo však nepohrdne ani zdvíhaním samotných nepriateľov osobne a s radosťou pomáha pri interakcii s rôznymi elektrickými rozvodmi alebo zamknutými dverami. Pravá ruka diabla zasa bolestivo trestá. Môžete ňou máchať všetkými smermi. Zmetie všetko, čo jej stojí v ceste. Pri kombinácii oboch chápadiel sa nepriatelia rozpadajú doslova na kusy a slabším žalúdkom takýto pohľad môže spôsobiť nevoľnosť. Dekapitácie, štvrtenie alebo prienik ako vo filme Votrelec.
Samotné chápadlá sú síce cool, no hrdinove ruky sa zatiaľ len prizerali a tiež by sa rady priložili k dielu. Obsluhovať budú samopaly rôznych veľkostí a kalibrov, brokovnice, pištole a nechýba ani dvojité držanie zbraní. Voľné sloty sú síce len tri, no nemusíte sa obávať, že by niekedy zívali prázdnotou kvôli nedostatku munície. Ľavý a pravý slot slúži pre slabší kaliber ako pištole a menšie samopaly, vrchný je pre kalašnikov, M4 alebo brokovnicu. Malé zbrane môžete držať v oboch rukách naraz, čím zvýšite palebnú silu, no stratíte možnosť presného mierenia na diaľku. Ak sa raz naučíte ovládať súčasne zbrane aj chápadlá, dostaví sa požadovaný pocit satisfakcie nad dobre roztrhnutým nepriateľom, zatiaľ čo zbrane zložia troch v diaľke.
Každá výhoda má samozrejme aj svoje proti. Nevýhodou temnoty je to, že si veľmi dobre nerozumie so svetlom. Budete preto musieť zničiť jeho zdroje ako pouličné lampy a stropné svetlá, respektíve sa držať v tieni alebo hľadať alternatívnu cestu. Tejto slabiny začnú neskôr využívať aj nepriatelia, ktorí pri sebe nosia silné baterky alebo halogénové lampy. Tu to bohužiaľ autori trochu prehnali, pretože v prípade osvietenia nevidíte vôbec nič, obraz sa príliš prepáli bielou a na vykľučkovanie máte len zopár sekúnd. Prepálené sú aj všetky indikátory na obrazovke, takže nevidíte ani kam idete a ani koľko máte zdravia.
Ďalšou nie veľmi rozvinutou vlastnosťou je upgrade temnoty. Zozbierané body za nebožtíkov pri fialových portáloch vymieňate za schopnosti pre svojich maznáčikov. Všetky sú však prvoplánované a ak by chýbali, tak až na pár výnimiek ako roj múch, tak by ste ich oželeli. Väčšina je len na to, že boostuje už nejakú implicitnú vlastnosť postavy, resp. ju inak kozmeticky upravuje a nemá radikálny dopad na hrateľnosť. Z radiálneho stromu môžete rozvíjať vylepšovania do zbraní, napr. väčší zásobník alebo exekúcie protivníkov, ktoré pridávajú zdravie, či posilnenie temnoty spôsobujúce rýchlejšie liečenie, alebo damage, pokiaľ je Jackie skrytý v tieni.
Po celú hru Jackieho sprevádza verný poskok Darkling. Tento škriatok sa správa úplne autonómne, otvára dvere z druhej strany pretiahnutím sa cez úzke škáry a ventilácie, napáda nepriateľov, alebo môže byť hodený chápadlom na vzdialenejších vojakov. Na svetle však trpí rovnako ako Jackie, no ak je zneškodnený, tak za pár chvíľ sa objaví znovu pri svojom pánovi. V inak temnej hre pôsobí ako zábavný element, prdí zelený dym alebo zhodí z police drahú vázu, načo spustí komentár o tom, že on to nebol. Dva krát sa ujmete aj hry z jeho pohľadu, no hurá systém musíte vymeniť za jemný stealth, pretože môže útočiť len na blízko.
Čo vás určite sklame, je celková dĺžka, kedy na strednú obtiažnosť zaberie hra slabých 7 hodín. Predĺženie je možné pomocou Vendetta módu, kedy si môžete zahrať celú story kooperačne s kamarátom alebo sériu kratších máp až so štyrmi kumpánmi. Čaká na vás prepad televízneho štúdia, či pasce na vrakovisku a vybrať si je možné spomedzi štyroch bojovníkov so špeciálnymi vlastnosťami.
Nesklamala naopak prezentácia hry. Celá je na rozdiel od minulého dielu ponorená do komiksovej celshadovanej grafiky a orchestrálna hudba skvelo dopĺňa akčné sekvencie, ktorých je požehnane. Prejdete skvelými exteriérmi ako lunapark alebo mestské štvrte, no nazriete aj do pekelných diaľav. Celý príbeh podfarbuje fakt, že sa striedavo odohráva v spomenutých úrovniach a psychiatrickej liečebni, kde protagonisti vystupujú ako pacienti, respektíve lekári. Hra tak mení dynamiku a po vypätých akčných pasážach si tak môžete oddýchnuť. Aj keď sú úrovne majstrovsky preplnené objektmi a sú vám podsúvané stále nové a nové miesta, nemôžete si nepovšimnúť skutočnosti, že úrovne sú striktne lineárne a zablúdiť nie je kam.
The Darkness II ponúka výborné akčné dobrodružstvo, ktoré však príliš skoro končí a nie ste ušetrení ani klišé s otvoreným koncom. Od iných FPS sa snaží odlíšiť hlavne použitím elementu temnoty a použitím celshadovanej grafiky v leveloch, ktoré sú však príliš lineárne a odbočiť alebo zabaviť sa dlhšie nie je kde. Dlhšiu zábavu by ste mohli skúsiť nájsť v multiplayeri, no hrať znovu to isté aj keď s kamarátom nie je ono a tých zopár máp v hre pre štyroch natiahne hernú dobu tak na hodinku - dve.
Pre fanúšikov prvého dielu a komiksovej predlohy je to však povinnosť.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: 2K Games / CENEGA / Digital Extremes Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|