ASURA’S WRATH |
ASURA’S WRATH |
Asura's Wrath je a súčasne nie je tým, čomu sa dnes hovorí akcia. Ide v prvom rade o rozprávanie o zrade, pomste, nespútanej zlobe, kde zohrajú svoje úlohy opitosť mocou, zranená pýcha aj závisť. Cyberconnect 2 a Capcom si vybrali subžáner hack'n'slash, ale skôr ako začnete jasať nad zničujúcimi kombami, tonami pohybov a odomknutých zbraní, musím vás schladiť. Súbojový systém použitý v Asuras Wrath je tak primitívny a plytký, že si vystačí s mydlením tlačítok a QTE. Vlastne ani na tie quick time eventy nemusíte dávať pozor. Na preplávanie príbehom nasekaným do 19 kapitol vám postačí 6 hodín, z ktorých budete tretinu skutočne hrať, tretinu dávať pozor na stláčanie tlačítok v pravý moment a zvyšok pasívne sledovať súboj božstiev o ľudské duše.
Na Asura's Wrath sa môžete dívať ako na hru, ale hneď v úvode narazíte na problém a ním je nízka miera aktívneho zapájania do deja. Je rýchla, dynamická, ale boje majú pramálo spoločné s upgradmi, vylepšovaním hrdinu alebo učením sa nových trikov. Od začiatku do konca môžete používať výpady a silné buchnáty, kým sa nenaplní merač, ktorý aktivuje sekvenciu QTE a boss je v ďalších sekundách na lopatkách, resp. dej sa posunie ďalej, do ďalšej arény, kde tento princíp zopakujete.
Hrdina dokáže skákať, aj zo vzduchu vyboxovať projektily, a vie aj uhnúť či dokonca kontrovať útok. Nedisponuje tradičným blokom, v hre platí trochu divná gravitácia a hlavne voľná kamera nezaberá to, čo potrebujete, kým si nezamknete nepriateľa. Naraz čelíte výhradne presile zloženej z obyčajných pešiakov, doplnených o silnejšiu verziu a niekedy aj strážcu, ktorý vždy prekáža a núti vás do podávania rekordov vo vyčistení lokalít. Obvykle stačí dávať pozor na neobvyklé výpady, ktoré sa dajú odpozorovať z chargovania útokov a prípravných animácií.
Odtrhnutý z reťaze
Strety a súboje sú katalyzátorom a pohonom príbehu, ktoré ho posúvajú v epizódach vpred. Asura's Wrath si adaptovala formát televízneho seriálu s krátkymi ukážkami, čo vás čaká a neminie. Dej obyčajne skončí práve v momente, kedy sa neubránite údivu a už-už sa chystáte znovu rúbať do tlačítok, pretože na scénu sa vkradol stometrový boss. To be continued... a po nej obrazovka s hodnotením, známkou za výkony, počtom odomknutých artworkov, animácií a loading obrazoviek.
Od prvých momentov si dokáže udržať pozornosť neobvyklou formou presahujúcou pomerne chabú variáciu na akciu. Príbeh vám rozpovie typickú story, v ktorej hrdina svojim zamestnávateľom sľúbi bolestivú rektálnu sondu a zlomené krky. V tomto prípade je hrdinom Asura, poloboh a jeden z ôsmich generálov strážiacich univerzum pred zlobou v podobe hnijúcich a krvácajúcich bytostí Gohma napádajúcich veriacich na pokojnej planéte Gaea. A zamestnávateľom je Božstvo, ku ktorým patrí aj Asura. Jedného dňa sa však rozhodne zbaviť ambiciózneho generála s problémom udržať hnev na uzde a tak zinscenuje vraždu najvyššieho a aby mu zruinovali kompletne život, tak mu unesú dcéru, zabijú ženu a vykopnú ho z Olympu. To už je dôvod na pomstu, čo poviete?
Asura má to šťastie, že má gule s veľkým G a Božstvo tú smolu, že má náturu Krata a keď sa naštve, tak zabíja s takou nonšalantnosťou a radosťou ako Lobo. Cesta na vrchol nie je jednoduchá a trvá celých 12 000 rokov. Počas tohto obdobia v hrdinovi zovrie natoľko hnev, že ho musí každú chvíľu vypustiť ako parný kotol prebytočnú paru. A keď sa tak stane, tak zem stoná pod dupotom úderov, hory sú krájané ako bochník syra, hlavami nepriateľov sa meria šírka múrov, lusknutím prstov sa zabíja a výhradne rukami sa tresce každý zo siedmich polobohov, ktorí konšpiroval proti Asurovi.
Cyberconnect inšpirovaní hinduistickou mytológiou vás postavia proti obrovitánskym kolosom v podobe slonov, korytnačiek, piraní, pupkatých bôžikov, vznešeným rytierom a iným nadprirodzeným výjavom ako prehistorickým monštrám. V kombinácii so science fiction nepriatelia naberajú rozmerov presahujúcich chápanie slova epický. Pupkatí bôžikovia sa oháňajú desaťmetrovými kanónmi, v otvorenom vesmíre voľne krájate meteority, ale dávate výprask aj tučkovi, ktorý si kľudne môže vziať do rúk Zem a zahrať si s ňou basketbal.
Aj bohovia si musia zašpiniť ruky
Tak ako Asura čaká len na to, aby niekto škrtol zápalkou a v zápätí vzbĺkol nefalšovanou, čistou nenávisťou a zúrivým hnevom, je odtrhnutý z reťaze aj dizajn lokalít a miesta, kde dochádza k súbojom. Božský status sa nezaprie a bez ohľadu na jeho vzrast sa púšťa do vecí, ktoré hraničia s bláznovstvom. Nechať sa prepichnúť katanou skokom z Mesiaca, ktorej čepeľ vyrazí na opačnej strane planéty, nevidíte každý deň ani zabitie lusknutím prstov. Hra porušuje hranice možného a posúva ich ďalej. Čo do veľkosti nepriateľov by ste nenašli rovnocenného súpera a keby aj, boli by predkrmom pred hlavným chodom – jednotlivými polobohmi.
Každý z bývalých spojencov dopadne horšie ako ten predošlý a na rozdiel od God of War sa Asura's Wrath zaobíde bez krvi a prehnanej brutality. Mlátenie však prináša pocit satisfakcie z dobre odvedenej práce. Hrdina používa iba päste a niekedy tri páry rúk, ale všetko, podobne ako vy, rieši ručne-stručne. A nie je to iba uspokojenie po zadupaní hlavy do zeme, rozrezaní tela v pol, ale aj zvedavosť čo bude ďalej. Rozdeleniu príbehu na epizódy mimoriadne prospela krátka stopáž každej z nich, čím sa hlad po ďalších bitkách len prehlbuje. Hra sa nezastavuje, ale ako dobre rozbehnutý vlak sa rúti bez bŕzd do cieľovej stanice, preto je každá zo scén krátka, ale o to intenzívnejšia a skôr než si stihnete zvyknúť na súboje na zemi, ničíte vesmírnu flotilu ako v light gun akcii.
Hra konštantne mení kulisy a s nimi aj situácie, kde každá predháňa tú predošlú. Na dve rovnaké nenarazíte. A keď si už myslíte, že vás nemôže nič prekvapiť, tak prídu záverečné titulky alebo obrazovka Press Start, ktorá sa objaví tesne predtým, než spravíte prvý krok a dáte niekomu do držky. Asura's Wrath je neobyčajnou akciou plnou prekvapení, boje sú unavujúce mlátením do tlačítok a v pozore vás udržujú aj QTE, ktoré si zakladajú na presnosti. Môžete zbrklo v predstihu ťukať aj ich ignorovať, dokonca sa dá predčasne ukončiť rozhovor a prejsť rovno k vyrovnávaniu účtov. No a potom je tu tajná epizóda, kde sa skrýva záver Asurovej pomsty. Má to však háčik, odomkne sa až po odohraní 50 kapitol alebo ak získate známku S aspoň na piatich.
Svet akcií sa stal nudným miestom
Z herného hľadiska sa viac dívate ako hráte, ale ten zážitok nemá obdoby. Asura's Wrath je interaktívnym anime a tomu zodpovedá aj vizuál niekde na pomedzi komiksu, animovaného filmu a vážne pojatej sci-fi opery. Výtvarný štýl dokonale vyjadruje nadľudskú schránku božstiev. Vyzerajú ako ľudia, ale ak sa bližšie pozriete, telo majú posiate stopami po nástrojoch, ktoré ich vytvorili. Ultmením odrazov a refrakcií na zbroji z neidentifikovateľných materiálov sa potvrdil ich vznešený status. A týka sa to aj zvukov zatínajúcich pästí za zvuku namáhanej ocele, stonajúcich trámov dreva a drvením skál.
Cyberconnect 2 vytvorili hru, ktorá formou predčí obsah. Po vás chce jediné, aby ste sa s Asurom nezastavili pred ničím. A robí to na výbornú. Neopozeraná, epická a vyčerpávajúca Ausurova cesta smerom hore sa musí zažiť, aby ste jej uverili.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PS3 Vývoj: Capcom / CENEGA / CyberConnect2 Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|