Najoriginálnejší vizualizér hudby |
PixelJunk 4am je zatiaľ posledným interaktívnym experimentom Q Games.
V ponuke Q Games by ste márne hľadali dve rovnaké hry. Okrem vydupaného pokračovania Shooter bol každý ďalší titul originálnym nielen po stránke audiovizuálnej, ale aj po hrateľnostnej. Štúdio z Kyota nikdy dvakrát do tej istej žánrovej rieky nevstúpilo. Na triku už má racing, tower defense hru, automatovú akciu aj podivnú hopsačku Eden v abstraktnej záhrade, ktorá je v prípade PixelJunk 4am dôležitá pre hosťujúceho umelca nesúceho meno Bayion.
Ten sa podpísal aj pod to, ako vyzerá a ako znie PixelJunk 4am. Nejde však o hru v pravom slova zmysle. Nemá žiadne úlohy, nechce po vás, aby ste prekonávali prekážky, nemá pevne danú štruktúru, žiadne skóre, tabuľky, rebríčky ani tradičné ovládanie, nemá vlastne ani cieľ. PixelJunk 4am môže byť šetričom obrazovky, vizualizérom, ale aj digitálnym sequencerom. Patrí do rodiny projektov, ktoré využívajú interaktívneho prostredia pre rozpovedanie príbehov alebo sprostredkovanie zážitku. A je len na vás, ako sa pri ňom zabavíte.
PixelJunk 4am sa distribuuje v dvoch verziách, v platenej a free, ktorá dovoľuje pasívne sledovať tvorbu hudby pomocou ovládača Move a naladiť sa na vystúpenia hráčov z celého sveta. Táto verzia nie je limitovaná časom, len skutočnosťou, že neobsahuje tvorivú časť ani vizualizér pre hudbu uloženú na pevnom disku.
Zážitok z PixelJunk 4am je tkaný na mieru hudobnému vkusu a preferovaným žánrom. Pokiaľ vám nič nehovorí elektronická hudba, house, chill out, nemá vám čo odovzdať ani ponúknuť. Základom je tvorivé hranie, skladanie zvukov, loopov a samplov a obalovanie basovej linky, a to všetko pomocou Move. Výsledná skladba je zložená zo štyroch stôp, každá z nich je namapovaná na jedno z akčných tlačítok na ovládači. Môžete ich úplne vypnúť, modulovať alebo ich naopak zvýrazniť.
Jednotlivé stopy sa dajú vyšperkovať ďalšími zvukmi, ktoré s Move náhodne vyberáte z rohov a umiestňujete ich do stredu. Na obrazovke vidíte iba VU meter, nemáte prístup do zvukovej banky ani neviete, aký sample ste práve vytiahli. Softvér však mení farbu Move a vy podľa nej dokáže identifikovať, s akou stopou práve narábate. Červená zastupuje napríklad beaty. Napriek jednoduchej ovládacej schéme sa dá s trackom pekne vyhrať, sample sa dajú púšťať okamžite alebo s plynulým prechodom, vibráciami je ohraničený priestor, odkiaľ si vyberáte zvuky, stopy modulujete otáčaním ovládača, ktorým sa dá udierať ešte do virtuálnych hraníc a aktivovať činely, dodatočné perkusie či podivné sci-fi zvuky.
Prednosťou PixelJunk 4am nie je nízka cena, ale sociálna interakcia. V momente, keď začnete hrať, je váš track vysielaný naživo cez PSN. Ktokoľvek sa môže pripojiť a počúvať váš výtvor a dokonca ho hodnotiť. A je to neoceniteľný pocit, keď váš track stúpa v počte poslucháčov a od nich dostávate trasením ovládača odozvu, že sa im vaša hudba páči. A možno na ňu tancujú rovnako ako vy. Po prepojení s Twitterom a Facebookom vaše vystúpenie môžete promovať aj u priateľov a followerov.
PixelJunk 4am je after party, ktorej sa nezúčastňujete osobne, ale na diaľku. Umožňuje tvoriť počúvateľné tracky aj bez toho, aby ste mali hudobný sluch alebo vedomosti ako sa robia prechody. O technickú stránku sa stará sám program, mení grafiku, po skončení skladby sám vymení banky samplov a pod. Vy sa len bavíte.
Po čase si však začnete uvedomovať, že vám chýba väčšia kontrola nad hraným žánrom, rýchlosťou (BPM), nad výberom samplov a pod. 4am rýchlo prekuknete, ale na druhej strane, ak máte limitovanú sadu nástrojov, nájdete kreatívne spôsoby ako tvoriť hudbu a ako sa pri nej zabaviť.
PixelJunk 4am jednoznačne odporúčame aspoň vyskúšať vo free verzii, cez ktorú sa dajú počúvať vystúpenia hráčov z celého sveta.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 285
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 95
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS3
Vývoj: SCEE / Q Games Štýl: Párty hra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|