História Command and Conquer série |
EA na Gamescome ohlásila C&C kolekciu a kým vyjde, zhrňme si jednotlivé diely série, ktorých už bolo 17, plus niekoľko vedľajších menších a žiaľ aj zrušených projektov.
EA na GamesCome ohlásila C&C kolekciu a kým vyjde, zhrňme si jednotlivé diely série, ktorých už bolo 17, plus niekoľko vedľajších menších a žiaľ aj zrušených projektov.
- Command & Conquer - 1995 - hodnotenie 94%
Prvý Command and Conquer vyšiel v roku 1995 a zaujal ako filmovanými prestrihovými scénami, ktoré vo svojom čase vyrážali dych a dodávali univerzu špecifickú atmosféru, tak aj real-time strategickým štýlom, ktorý bol v tom čase ešte v plienkach. Nakoniec bolo to len tri roky po vydaní Dune II, v ktorej sám Westwood prakticky položil základy real-time stratégií ako ich poznáme dodnes. V C&C ich posunul o krok vpred, ako graficky, tak aj hrateľne.
- Command & Conquer The Covert Operations - 1996 - hodnotenie 72%
Expanzia na seba nenechala dlho čakať a obohatila pôvodnú hru o 15 nových misií a 10 multiplayerových máp.
- Command & Conquer Sole Survivor - 1998 - hodnotenie 62%
O dva roky neskôr Westwood skúsil vytvoriť špecifické pokračovanie, ktoré bolo čisto založené na deathmatch multiplayeri, bez stavby základní, ale s upgradmi pre vybavenie vojakov roztrúsenými v krabiciach na bojisku.
- Command & Conquer Red Alert - 1996 - hodnotenie 90%
Ešte v čase, keď bol svet v ošiale z prvej hry, vytvoril Westwood novú legendu - podsériu Red Alert, ktorá zmenila univerzum a presunula boj do alternatívneho času, kedy Einstein vymazal Hitlera zo sveta. Spojenci si však neuvedomili pandorinu skrinku, ktorú otvorili, a uvoľnili tak cestu Stalinovi. Zároveň potvrdila aj ikonickú postavu Kanea, ktorý sa postupne stal pilierom série a objavil sa ako v C&C veliteľ Brotherhood of Nod, tak aj v Red Alert, kde radil Stalinovi. K Red Alert neodmysliteľne patrí aj titulná skladba Hell March.
- Command & Conquer: Red Alert Counterstrike 1997 - hodnotenie 63%
Nové mapy, jednotky a misie nečakali a hneď obohatili pôvodnú hru. Pridali aj netradičnú misiu, kde obe strany bojovali proti veľkým mravcom.
- Command & Conquer: Red Alert The Aftermath 1997 - hodnotenie 70%
Aftermath multiplikoval ponuku Red Alertu o sto nových máp, ich novú veľkosť a hlavne nové jednotky ako Mechanic, Chrono Tank, Missile Sub, Shock Troope M.A.D Tank, Tesla Tank, Demolition Truck. O rok neskôr dostala obe expanzie aj PS1 v titule C&C Retaliation.
- Command & Conquer 2 - Tiberian Sun -1999 - hodnotenie 80%
Na konci prvého C&C sa zdalo, že Kane je mŕtvy, ale opak bol pravdou a po rokoch vychádza zo svojho úkrytu silnejší, vyzbrojený novými zbraňami a útočí na GDI. Westwood pre hru upgradol svoj strategický engine, zdetailnil grafiku, 2D sa upravilo na 2.5D a pribudli prvé voxelové prvky.
- Command & Conquer Tiberian Sun Firestorm - 2000 - hodnotenie 73%
Expanzia pre Tiberian Sun vyšla o rok neskôr a bola zadarmo. Skôr ako pridávala nové misie a mapy, dopĺňala funkcie, ktoré sa do pôvodnej hry nestihli zapracovať. Totiž EA v roku 1998 odkúpila Westwood a napriek tomu, že sa nepodieľali na vývoji hry, Tiberian Sun uponáhľali a vydali ešte pred finálnym dokončením, vďaka tomu sa vyskytli problémy chyby a absentovali plánované funkcie.
- Command & Conquer Red Alert 2 - 2000 - hodnotenie 84%
Po prebraní EA sa Westwood rozdelil na dve časti - pôvodný Westwood v Las Vegas a Westwood Pacific v LA, ktorý ako prvú hru vydal Red Alert 2, pokračovanie boja spojencov a sovietov v alternatívnom univerze. Znovu bola mierne vylepšená grafika, vylepšené boje, nové zbrane a stále rovnaká misia zničiť jeden druhého. Tentoraz je Stalin mŕtvy a jeho nástupca Alexander Romanov nechce ďalšiu vojnu. Jeho poradca Yuri je však iného názoru, je veliteľom Soviet Psychic Forces a pomocou telepatie začína svoju vojnu.
- Command & Conquer Red Alert Yuri’s Revenge - 2001 - hodnotenie 86%
Yuri, nová ikonická postava dostáva v expanzii vlastnú stranu, ktorú chcú zničiť ako Sovieti, tak aj spojenci. Do hry sa znovu dostáva aj stroj času, ktorý napríklad Sovietov zavedie aj do dôb dinasurov.
- Command & Conquer Renegade - 2002 - hodnotenie 75%
Posledný a s ohľadom času priam jedinečný projekt pôvodného Westwood štúdia spojil realtime stratégiu s FPS štýlom hry a to ako v kampani, tak aj v multiplayerových módoch. Boje GDI a NODov tak začali byť osobné.
- Command & Conquer Generals - 2002 - hodnotenie 84% (Sector 9.1)
Zatiaľ čo pôvodný Westwood skončil s Renegade titulom, Westwood Pacific zavŕšil svoj odkaz s Generals, podsériou Command and Conquer univerza. Hráčov zaviedli do modernej doby, kde US a Čína bojujú proti sebe a zároveň aj proti teroristom z GLA organizácie. Tentoraz hra ponúkla tri kampane po sedem misií. Hra zároveň presunula sériu do 3D so Sage 3D enginom, ktorý bol predtým použitý v Renegade.
- Command & Conquer Generals Zero Hour - 2003 - hodnotenie 83%
Potom ako boli oba Westwoody zrušené, Pacific bolo pridelené k EA LA, ktorá sa nacvičila na novú úlohu s expanziou Zero Hour pre svoje ďalšie strategické hry. Znovu ponúkli tri kampane po päť misií, ktoré pokračujú v konflikte po ukončenú pôvodného titulu.
- Command & Conquer 3 Tiberium Wars - 2007 - hodnotenie 85% (Sector 8.5)
Štyri roky trvalo EA LA, kým sa im po dokončení Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth znovu podarilo dostať k C&C téme a začali hneď Tibériovým svetom, ktorý sa dostal do tretej vojny. Hra v 38 misiách vyrozprávala príbeh GDI a NODov v ich boji proti sebe a mimozemskej rase Scrin prahnúcej po tibériu.
- Command & Conquer 3 Kane’s Wrath - 2008 - hodnotenie 77% (Sector 8.0)
Expanzia s Kaneom nesmela chýbať a okrem príbehu pridala aj Global Conquer mod v štýle Risku na PC, na Xboxe Global Conquest nahradil Kane's Challenge mod.
- Command & Conquer Red Alert 3 - 2008 - hodnotenie 82% (Sector 8.5)
Hneď po C&C sa vrátil aj Red Alert, v grafiky pôsobivom, ale atmosfericky už zaostávajúcom pokračovaní. Strany sa rozšírili aj tu a k Spojencom a Sovietom sa pridalo Japonsko. Časový príbeh sa znovu zamotal po tom, ako strojom času odstránili Sovieti samotného Einsteina, ktorý pôvodnej stroj času vymyslel. Zaujímavým prídavkom bola aj kooperácia.
- Command & Conquer Red Alert 3 Uprising - 2009 - hodnotenie 64%
Expanzii pre Red Alert 3 nechýbala výraznejšia postava, ktorú tentoraz prebrala Yuriko Omega z Japonska s vlastnou stranou. Jej kampaň dopĺňali tri kampane za každú zo strán.
Napriek tomu, že prestrihové scény boli v nových C&C hrách doslova slabšie ako v prvej hre, jedno sa nedá uprieť, bolo sa na čo pozerať:
- Command & Conquer 4 Tiberian Twilight - 2010 - hodnotenie 64% (Sector 6.5)
Hneď v roku 2010 sa chcela EA LA vrátiť späť do tibérium univerza a uzavrieť ho raz a navždy. Podarilo sa to najhorším titulom v sérii. Chceli zmeniť stratégiu, pridali mobilné základne a vytvorili jeden chaotický svet, ktorý nedokázal zachrániť ani Kane. EA následne EA LA zrušila a rozdelila, jedna strategická časť prešla do Victory Games, druhá akčná časť do Danger Close (MOH)
- Command & Conquer: Tiberium Alliances - 2012
Minulý rok vyskúšala EA presunúť C&C do web priestoru, a aj keď graficky ho vyriešila decentne, hra nezaujala a možno pre C&C publikum bola až príliš komplikovaná. Hra bola od nemeckého EA Phenomic orientujúceho sa len na real-time stratégie. Predtým spravili napríklad kvalitnejšie Battleforge.
Tiberium Alliances si môžete rovno zahrať na alliances.commandandconquer.com/
- Command & Conquer (Generals 2)- 2013
Ďalší C&C bude umiestnený do Generals univerza a od BioWare Victory, štúdia, ktoré sa premenovalo z Victory Games po tom, ako prešlo pod krídla BioWare. EA sa zdalo, že real-time stratégie majú budúcnosť vo free2play štýle a tak nová hra vyjde zadarmo s dokupovaním jednotlivých možností. Sľúbenú ma aj singleplayer kampaň. Budúcnosť otáznu.
Zrušené C&C hry
- Command and Conquer Renegade 2 - akčné pokračovanie Renegade by bolo zasadené do Yuri's Revenge sveta, bolo žiaľ po rokoch vývoja zrušené spolu s Westwood štúdiom.
- Command and Conquer Continuum - MMORPG v C&C svete od Westwoodu rovnako nevyšlo a zmizlo v ruinách Westwoodu.
- Command & Conquer: Tiberian Incursion - viac štandardná Tiberium časť mala v príbehu znovu prepojiť Tiberium a Red Alert univerzá. Hra bola zrušená, ale jej pozostatky sme videli v Tiberium Wars.
- Tiberium - dlho teasovaná a dokonca aj odprezentovaná FPS verzia univerza na Unreal engine 3 bola zrušená pre nízku kvalitu. Hra vraj nedosahovala EA štandardy. Keď už nič iné, vďaka projektu sme sa dozvedeli, že EA má na kvalitu isté štandardy.
Fanúšikmi vytvorené hry
C&C Renegade X - 2012 - je skutočne pokračovanie akčnej Renegade série od fanúšika postavené na Unreal Engine 3. Ponúka ako ovládanie rôznych vozidiel, tak aj boje, ťažbu a vytváranie nových strojov.
Command and Conquer 3: The Forgotten - 2010 - Fanúšikovia prepracovali C&C od základov, aby v ňom rozpovedali príbeh Zabudnutých.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 324
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >