História Ghost Recon série |
Tom Clancy hry majú za sebou dlhý vývoj ako aj postupnú zmenu, pri príležitosti ohlásenia Ghost Recon Breakpoint si to môžeme znovu pripomenúť.
Tom Clancy hry boli svojho času symbolom jedinečnosti, Rainbow Six, Splinter Cell a Ghost Recon, každá zadefinovala svoj vlastný štýl. Ako však čas išiel a prišlo Call of Duty všetky série sa postupne menili na akčné až takmer stratili identitu. Našťastie posledné roky ju znovu začali nachádzať v nových štýloch. Rainbow sa zmenil na multiplayerovku, Splinter Cell ešte nevieme ako sa zmení a Ghost Recon si našiel svoj nový štýl. Ten pôvodne začínal ako taktická pomalá hra, ktorá sa postupne menila na cover&shoot akciu a teraz na sandboxovku.
Tom Clancy's Ghost Recon - 2001 - umiestnené do roku 2008 (Xbox, PS2, Gamecube, N-Gage, PC)
Hra ktorá rozbehla legendárnu sériu, v svojom čase zaujala rozsiahlymi prostrediami v slušnej grafike ako aj čistým taktickým štýlom, kde ste museli na väčších rozsiahlych územiach koordinovať svoj tím a snažiť sa eliminovať nepriateľov skôr ako oni vás. Jedna-dve strely stačili, aby vás zlikvidovali.
Hra sa stala legendou na PC (80%) a zaujala aj na Xboxe (84%), Gamecube a PS2 verzie boli slabšie spracované a dostali v priemeroch len okolo 60% respektíve menej.
U nás dostala PC verzia 8.7.
Tom Clancy's Ghost Recon: Desert Siege - 2002 - odohráva sa v roku 2009 - PC, PS2
Púštna expanzia potvrdila kvalitu rozbehnutej série a vyšla samostatne na PC, a ako súčasť neskôr vydávanej pôvodnej Ghost Recon hry na PS2.
Tom Clancy's Ghost Recon: Island Thunder - 2003 - odohráva sa v roku 2010 - PC, Xbox
Autori znovu dokázali zaujať a priniesť 82% kvalitu. Na PC vyšla hra v podobe expanzie, na Xboxe samostatne aj s ďalšími misiami a rozsiahlou dávkou multiplayerových máp, keďže svojho času bola najhrávanejšia na Xbox Live
Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm - 2004 - PS2, N-Gage
Keďže Island Thunder nevyšiel na PS2, autori jej neskôr spravili vlastnú verziu s ďalšími mapami. Hodnotenia sa oproti originálu vylepšili na 70%.
Tom Clancy's Ghost Recon 2 - 2004 - umiestnená do roku 2011 - Xbox, PS2, NGC
Séria nabrala smer čisto na konzoly a náležite tomu sa odvíjal aj jej vývoj. Ako sme napísali v našej recenzii "hra bude pripomínať viac vojnový štýl hier MoH alebo CoD, len s taktickými možnosťami." A tu zrejme padlo rozhodnutie stále viac a viac sa orientovať na tento smer. Teda viac akcie, viac explózii. Vtedy ešte v rozumnom pomere s taktikou, ale už v pohľade z tretej osoby.
V hodnoteniach sa opakoval scenár z prvej hry a Xboxová dostala 80% a to aj vďaka kvalite multiplayer cez Xbox Live, PS2 a NGC verzie už klesli ešte hlbšie na 58% a 52%.
U nás dostala Xboxová verzia 8.8.
Tom Clancy's Ghost Recon 2: Summit Strike 2005 - odohráva sa v roku 2012 - Xbox
Expanzia následne vyšla len pre Xbox a 11 misií prinieslo vlastný príbeh, ktorý ešte vylepšil štýl hry. Vzhľadom na hodnotenia ostatných konzol sa výberu Xbox verzie nedivíme, hodnotením sa ešte vytiahla na 84%.
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2006 - odohráva sa v roku 2013 - Xbox, Xbox360 PS2, PC.
Jedno sa nedá Advanced Warfighter podsérii uprieť, spolu s príchodom nových konzol priniesla kvalitnú grafiku a modernú hrateľnosť. Znovu sa však hru zakčnila a jednotka duchov už stratila svojho taktického ducha. Akcia sa dala násobiť desiatimi, ale vyrovnala to zábava. Nakoniec podľa hodnotení je to najkvalitnejšia hra z celej série, ale len v Xbox360 verzii, kde dostala 90%, ostatné verzie boli totiž odlišné. Naše hodnotenie bolo 9.3.
Popri konzolovej verzii sa Ubisoft snažil vrátiť aj na PC a to presne v PC štýle. Hra bola vyvíjaná samostatne v GRIN štúdiu a ostávala v prísne taktickej úrovni prvej hry. Hráč mal stále tím, kde ovládal každého člena samostatne, stále tu bol pohľad z prvej osoby a dokonca postavy mali aj maximálnu váhu vybavenia, ktoré mohli odniesť. Zbraniam nechýbali upgrady. PC si tu udržalo svoj štandard v hodnotení a recenzie jej dali 80%
Samostatnou kapitolou boli aj Xbox (66%) a PS2 (44%) verzie, ktoré už boli nevýrazné a neponúkli nič nové ani zaujímavé.
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - 2007 - PC,Xbox360, PS3, PSP, Mobil
O rok neskôr po pôvodnej hre sa AW séria vrátila a bola presne rovnaká ako jednotka, len prišla nová úloha, nové mapy. PC verzia stále ostávala v svojom fps štýle. Napriek tomu, že obe verzie kopírovali predchodcov hráčom to nevadilo, štýl ešte nebol obohraný a hralo sa to veľmi dobre. Tu bolo otázne prečo na ďalší rok Ubisoft neuzavrel kvalitnú podsériu treťou časťou. Namiesto toho sme museli čakať 5 rokov na slabší Future Soldier.
Vzhľadom na opakovanie toho istého, hodnotenia už mierne klesli a to na 86% pri Xbox360 verzii, 84% pri PS3, podobne to bolo aj v samostatnej PC verzii kde išla hra na 76%. Mala handheldová verzia na PSP dostala 61%.
Naše hodnotenie Xbox360 verzie 9.0.
Tom Clancy's Ghost Recon Predator - 2010 - PSP
V roku 2010 po trojročnej prestávke od série sa autori pokúsili o PSP pokračovanie ale nevyšlo im to a hodnotenia ešte poklesli na nízkych 54%.
PSP verzia nebola graficky zlá, štýlovo kopírovala konzolové konzolové AW tituly, ovládanie rovnako handheldu sadlo ale problém bol hlavne s AI protivníkov ako aj s repetívnymi misiami. Nadokázala to zachrániť ani kooperačná kampaň.
Tom Clancy's Ghost Recon Wii - 2010 - Wii
Podobne ako PSP aj Wii verzia bola katastrofou a skončila len s priemerným hodnotením 46%
Na rozdiel od PSP, Wii verzia mala problémy už v prezentačných základoch, slabé menu, najhoršia grafika na wii v danom roku, podávanie príbehu bolo žalostné a hrateľnosť bola prakticky on-rail so strieľaním pomocou wiimote na ciele. Hra bola úplným dnom Ghost Recon série.
Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars - 2011 - umiestnená do roku 2017 - 3DS
Oproti slabý Wii a PSP verziám 3DS verzia ukázala skutočnú taktiku Ghost Recon série, tentoraz titul autori presunuli do strategického ťahového módu, kde si hráči znovu mohli užiť návrat taktiky do série. Nie divu, že hodnotenia stúpli na 76%, u nás hra dostala 8/10.
Hra veľmi dobre využila dve obrazovky, nechýba dokonalý 3D efekt a to až tak kvalitne, že by hru nemal obísť žiadny majiteľ 3DS handheldu. Zrejme by ju však pre vyššiu náročnosť každý neprešiel, čo bolo malé obmedzenie výraznejšieho rozšírenia hry medzi masy.
Ghost Recon: Commander - 2012 - PC
V podobnom strategickom duchu ako 3DS strategické poňatie autori pripravili aj facebookovú verziu Ghost Recon Commander. Hra sa nesie presne v štýle Jagged Alliance, Xcom a podobných ťahových bojov s jednotkami vojakov, ktoré vybavujeme zbraňami, presúvame bojiskom a pomaly takticky likvidujeme protivníkov.
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - 2012 - umiestnené do roku 2024, PC, Xbox360, PS3
Future soldier priniesol štvrtú inkarnáciu série. Tentoraz po Advanced Warfigther skúsili autori posunúť sériu ešte viac do akcie a do priam filmového príbehu na štýl Call of Duty alebo posledného Battlefieldu. Žiaľ starý engine a absencia precíznosti akcie nedovolila sérii pohnúť sa vpred. Skôr je to oproti Advanced Warfare podserií krokom späť. Nehovoriac o prakticky úplnej strate taktiky, ktorú teraz nahradilo len označovanie a automatické likvidovanie nepriateľov.
Na druhej strane multiplayer je to čo hru zachraňuje a ponúka možnosť pomalého taktického hľadania a ostreľovania nepriateľov väčšinou zamaskovaných neviditeľnosťou.
Hra bola tentoraz rovnaká na všetkých platformách a dostala 79% na konzolách a 77% na PC. U nás si odniesla 7.5. Teraz bude zaujímavé sledovať, či uvidíme aj Future Soldier 2. Predaje totiž napriek nedostatkom hry nevyzerajú zle a 2 milióny mali prekonať bez problémov.
Tom Clancy's Ghost Recon Online - 2014 - PC
Free 2 play inkarnácia série, ktorá ponúkla tímové multiplayerové boje, classy, postupné vylepšovania postáv a aj mikrotransakcie, ktoré k tomuto štýlu patria. Hra sa medzičasom aj premenovala, ale nepomohlo jej to a nakoniec bola zrušená.
Ghost Recon Wildlands - 2017 - PC, Xbox One, PS4
Ghost Recon sa v minulej časti otvoril a to doslova. Ponúkol rozsiahle otvorené územie Bolívie, na ktorom je potrebné zlikvidovať drogový kartel. Samotný bojový štýl je evolúciou z Advanced Warfightera a teda cover&shoot s pohľadom z tretej osoby, ktorý je vhodný na doplnenie voľnosti v GTA štýle. Teda hra ponúkla niečo ako Far Cry s Just Cause ale vo vlastnom takticko akčnom štýle. V hre je potrebné likvidovať nepriateľov, ich pevnosti, spĺňať príbehové misie a využívať rozmanité pozemné, vodné a vzdušné vozidlá. Základom hry je aj kooperácia pre štyroch hráčov, pričom neskôr autori pridali aj PvP multiplayer.
V recenzii u nás dostal hodnotenie 8.0.
Ghost Recon Breakpoint - 2019 - PC, Xbox One, PS4
Breakpoint bude v štýle nasledovať Wildlands, znovu ponúkne rozsiahle prostredie, tentoraz to bude ostrov s rozmanitými podnebnými pásmami. Teda už to nebude len džungľa, ale aj púšť, zasnežené hory a aj kamenistá sopka. Samotný herný štýl bude viac o prežití, pribudne množstvo prvkov maskovania, možnosť kempovania s liečením sa, zmenou classu, vybavenia. Prostredie bude moderné, preplnené technikou, keďže sa dostaneme na ostrov Skell technology, kde testujú a vyvíjajú svoje bojové drony a ďalšie zbrane. Problém je, že ich ovládli bývalí Ghost agenti, teraz pôsobiaci pod názvom The Wolves. Vy sa postavíte proti nim.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 341
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >