GHOST RECON: FUTURE SOLDIER |
GHOST RECON: FUTURE SOLDIER |
Legendárna značka Ghost Recon znovu ožíva a znovu sa mení. Tentoraz znovu smerom k akčnejšiemu žánru a širšiemu publiku. Je to rovnaký smer, aký sme zaznamenali už aj pri ostatných Tom Clancy sériách Ubisoftu, teda zjednodušenie boja, viac kinematických sekvencií a viac záberov na pôsobivé eliminovanie protivníkov, ako sústredenie sa na taktiku a precíznosť eliminácie protivníkov.
Prvé Ghost Recon tituly ponúkali fps pohľad, taktický postup, presné riadenie tímu a nutnosť ostreľovania jedným nábojom. Druhá, už čisto konzolová časť sa posunula smerom k arkádovému štýlu a Advanced Warfighter podséria to zakončila. Síce na PC sa ešte autori snažili držať FPS štýlu a pomalej taktiky, na konzolách sa už hra zrýchlila a počet vystrelených nábojov sa dal násobiť tisícmi. Na svoju dobu však bola hra prekvapivo pôsobivá a ponúkajúca neokukaný štýl kombinácie tímovej taktiky a akcie. Teraz po štvorročnej prestávke chcú tento štýl autori znovu oživiť s prebratím ďalších prvkov zo Splinter Cell, Rainbow Six a hlavne Call of Duty sérii.
Hra už nie je Ghost Recon, ako sme ho poznali, je to príbeh futuristickej vojny plnej hi-tech hračiek, neviditeľnosti, ovládacích UAV, mech robotov a celé sa to mixuje v taktickom postupe s vloženými arkádovými scénami.
Premixovaný Ghost Recon napriek svojmu odklonu od pôvodného designu, vytvára pre dnešné publikom hráčov slušný mix zábavy a rozsiahlosti. 10 hodinovú kampaň dopĺňa kooperácia pre štyroch hráčov, možnosť samostatného prechádzanie misií na skóre, obranný mód pred vlnami nepriateľov, ako aj tímový multiplayer. Autori sa týmto snažili o ponuku, ktorá osloví Call of Duty a Battlefield hráčov s nádejou, že vytvoria vlastný štýl taktickej vojny, s ktorou prerazia. Žiaľ, napriek bohatej ponuke a snahe ozvláštniť akciu dávkou taktiky, Future Soldier nebude tou hrou, s ktorou prerazia.
Modernizácia vybavenia Ghost Recon jednotky sa tiahne od prvej hry, ktorá bola zasadená do roku 2008 a k dispozícii boli skutočne len základné prvky dnešnej výzbroje, teraz je v sérii už rok 2024 a výzbroj sa zmenila okrem holografických projekcií, ktoré sme už mali v Advanced Warfigher pribudla aj neviditeľnosť, diaľkovo ovládané drony a aj prvé koncepty mechov. Tohto všetkého sa zmocníme vydávame sa na cestu okolo celého sveta, kde všade treba v nevýraznom príbehu zastaviť teroristov a sledovať ich stopu. Dostaneme sa tak do púštnych, lesných a aj ľadových prostredí, prestrieľame mestečkami, dedinkami, pustinami a komplexami budov, ale hlavne sa naučíme spolupracovať s novým Ghost Recon tímom, ktorí bude po našom boku.
Pri bežnej akcii, v ktorej sa len skrývame za prekážkami, postupne eliminujeme nepriateľov tím ani nevnímame, jeho čas prichádza keď vstupujeme do tichých misií. Tim tentoraz však neovládame, ani mu nehovoríme kam má ísť. Určujeme mu ciele. Vždy vyznačujeme štvoricu nepriateľov, ktorých môžeme naraz potichu zostreliť a postúpiť o krok bližšie k nášmu primárnemu cieľu. Ak totiž padnú naraz neuvidia mŕtvoly kolegov a nevyvolajú alarm.
Popri označovaní využívame neviditeľnosť zapracovanú do našej bojovej výstroje, ktorá síce funguje na systéme kamufláže a zblízka ju nepriatelia rozpoznajú, ale ak sa im vyhýbame dokážeme pekne prejsť bojiskom bez povšimnutia. Aby sme si ešte predtým zaistili cestu vypustíme UAV helikoptérové drony, ktoré odhalia nepriateľov a rovnako umožnia vyznačiť ich nášmu tímu alebo sa za nimi spustiť do obydlí a pohybovať sa ako vozidlo. Ako doplnok máme vo výzbroji aj senzorové granáty, magnetické videnie, termo videnie. Teda všetko preto, aby sme mali nepriateľov naservírovaných na podnose ešte predtým, ako zaznie prvý výstrel. Potom môže tiché likvidovanie začať. Žiaľ, trvá vždy len chvíľu, aby sme sa hneď dostali do otvorenej prestrelky, helikoptérovej scény alebo arkádového úteku, kde stačí len mieriť a strieľať.
Mimo zaujímavého riešenia taktiky ponúka hra štandardné prvky aktuálnych vojnových hier a teda dve hlavné zbrane a automatickú regeneráciu zdravia. Mierne to oživuje možnosť záchrany padlých kolegov, a výroba a testovanie vlastných zbraní v Gunsmith časti. Žiaľ táto zbraňová časť je príliš zdržujúca a pre samotné misie zbytočná. Síce efektná, ale len, ak sa vám s tých chce pobaviť, či už s ovládačom alebo kinectom. Väčšina hráčov si v briefingu vyberie štandardnú zbraň a ide na vec, rozdiely sú aj tak len minimálne.
Oživením misii je prídavok konceptu mech robota, ktorý umožní na nepriateľov použiť skutočnú silu, ak ho nemáte často ostávate proti helikoptére alebo lietadlu len s obyčajnou útočnou puškou. Podobne ako vášmu tímu aj mechovi len určíte ciele a sám si nájde najlepšiu pozíciu a uhol, aby ho zasiahol. Tu pekne vidieť, ako sa autori pohrali s AI, kolegovia vždy vedia nájsť požadovaný cieľ zamaskovať sa a zostať niekde schovaný. Samotné boje už AI veľmi nepotrebujú, už je to len vykúkanie spoza prekážok, pomalý postup nepriateľov a niekedy nascriptované vyskakovanie spoza rohov v arkádových scénach. Určite je to časť, ktorá titulu dodáva na štýle.
Čo ale titulu na štýle nedodáva je grafika. Hra funguje na 6 rokov starom engine z prvých Advanced Warfighter titulov a aj to cítiť. Síce niektoré oblasti sú priamo dokonalé, väčšina vyzerá fádne, absentujú kontrasty svetla a tieňov a odtiene zelenohnedošedej hre nedodávajú práve na atraktivite. Pre zmenu strnulé tváre postáv uberajú poväčšine nudným scénam na živote. Na druhej strane framerate na konzolách funguje rýchlo a celej hre dodávajú na štýle digitálne waypointy v prostredí, ako aj názvy krížom cez prostredia v štýle Splinter Cell Conviction.
Navýraznejšou a najviac tlačenou časťou titulu je multiplayer, autori sa aj tu veľmi snažili dostať na úroveň Battlefieldu a Call of Duty a zlákať čo najviac hráčov, ale nie kópiou ich štýlov, ale taktickým pomalým postupom. Vytvorili k tomu aj rozsiahly Ghost Recon Network s prepojením na mobilné zariadenia. Kompetetívny multiplayer ponúka 4 módy zamerané na úlohy, sériu rozmanitých máp a hlavne pomalé taktické boje, ktoré si môžu získať priazeň fanúšikov pôvodných Ghost Recon titulov ako arkádových odrastencov na Call of Duty. Dlhé minúty sa tu môžu nepriatelia pomaly takticky prikrádať s neviditeľnosťou, sledovať bojisko UAV dronom a čakať len na vás. Ak by ste nechceli taktiku, Guerilla kooperačný mód s vlnami prichádzajúcich nepriateľov vám ulahodí.
Celkovo ponúka Ghost Recon mix prekvapení a aj sklamaní, na jednej strane niektoré misie sú pôsobivé a takticky dokonalé s využitím neviditeľnosti, hi-tech hračiek a dokonalej spolupráce tímu, na druhej strane sú tu aj veľmi slabé misie, nudné prestrihové scény, príliš veľa kopírovania z Call of Duty a príliš málo orientácie sa na svoje silné prvky. Zachraňuje to multiplayer a znovuhrateľnosť, ale nie je to dokonalosť, akú by hráči chceli, v každej stránke hry cítiť nedotiahnutosť a chýbajúci rok na doladenie. Fanúšikom Ghost Recon série bude chýbať precíznosť pri bojoch.
Zatiaľ je vydaná len konzolová verzia titulu, ale PC verzia vyjde o pár dní a uvidíme ako sa zmení precíznosť bojov a grafika.
RECENZIE HRÁČOV |
8.0
|
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|