Aký je Dark Souls na PC? |
S Dark Souls portom pre PC to už dlhšie nevyzeralo dobre, našťastie pri vydaní prišla aspoň čiastočná záchrana zo strany moderov. Pozrime sa teraz bližšie, ako je na tom graficky a aj výkonovo.
S Dark Souls portom pre PC to už dlhšie nevyzeralo dobre, našťastie pri vydaní prišla aspoň čiastočná záchrana zo strany moderov. Pozrime sa teraz bližšie, ako je na tom graficky a aj výkonovo. Digital Foundry to náležite rozanalyzovalo.
Grafika
Ako už od autorov vieme, hra je štandardne renderovaná v konzolovom subHD rozlíšení 1024x720, kde sa výsledný obraz len zväčší na požadovaný rozmer. Vyzerá to rozmazane a stratia sa prakticky všetky detaily textúr. Nakoniec v tomto rozlíšení to vyzerá presne ako konzolové verzie. Je otázne, prečo to From Software nedokázalo upraviť, alebo umožniť hráčom zmeniť to v nastaveniach.
Našťastie moder Durante hneď pri vydaní vypustil fix, ktorý interné rozlíšenie zruší a hra sa renderuje vo vašom zvolenom rozlíšení. Hra tak dostáva ostrosť, ukáže sa kvalita textúr, odlesky materiálov. Pri downscalovaní z vyššieho rozlíšenia na nižšie pribudne aj supersampling antialiasing. Samozrejme to už má výraznejší dopad na výkon.
Výkon
Podobný problém ako grafike je v hre aj výkon, ten už bol slabý konzolách, kde hra dosahuje aj poklesy k 10-15 fps a autori potvrdzovali, že na PC to tiež lepšie nebude. Podľa testov to však lepšie bude už na priemerných zostavách. Ak hráte na priemernom PC (v teste dualcore procesor a HD 6770) bez modifikacií rozlíšenia, framerate by mal byť 30 fps, miestami 25 fps. Viac nie keďže framerate je locknutý na 30 fps. Ak na slabšom PC zmodifikujete rozlíšenia a budete chcieť ísť na 1080p, čakajte miestami pokles aj na 15 fps, ale podľa testov, je to len občas a hlavne mimo bojov, v nich sa framerate drží vysoko.
Na lepších konfiguráciách by spomalenia nemali byť viditeľné, tam zase bude vadiť locknutie framerate na 30 fps, na ktoré dúfajme príde ďalší fix. Vo výkone je pozitívom aj zrýchlenie nahrávania levelov vďaka rýchlejším diskom ako v konzolách.
Celkovo teda graficky s použitím fixu a ani výkonovo hra nevyzerá na problematickú ako sa pôvodne zdalo a ako autori naznačovali.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 29
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 241
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 78
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Namco Bandai / FromSoftware Štýl: RPG / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|