Prevetrali sme Grid 2 |
Dvojica tratí, dve autá a nabudené dojmy.
Prekvapením tohto roka na poli racingov je návrat Codemasters na asfalt. Tvorcovia DIRT našli z prašných ciest skratku späť na okruhy, kde sa cítia ako ryby vo vode. Nástupca série TOCA vstrekol do jazdenia po okruhoch a mestských tratiach divokosť a pri udržaní vyzývavého jazdného modelu sa dosiahlo výborného pocitu z jazdy. Grid navyše priniesol ikonické pretáčanie záznamu, resp. vracanie sa v čase späť.
Grid 2 nič z toho (zdá sa) nestratil. Stále je možné bez použitia bŕzd doraziť do cieľa a spoliehať sa na jemnú prácu s plynom a kontrolované šmyky. Pod kapotou je cítiť orientáciu na čo najširší trh a určite sa tam zmení do vydania ešte mnoho ďalšieho. Dvojka sa zbavila prepálenej farebnej palety (sépia) a hlavne nechutného vazelínového efektu.
Do akcie bol nasadený nový svetelný model, ktorý sa podpisuje pod realistické odrazy a autentickejší vizuál okolia. Od efektov sa neupustilo, na oblohu stále kreslia kondenzačné stopy nízko prelietavajúce lietadlá, dianie na trati sleduje vrtuľník a čo nevidieť, sú okolité zvuky. V tuneloch sa inak láme zvuk motoru ako na širokých cestách Chicaga a v cieľovej rovinke okrem 323 koní Camara SS počujete aj hukot tribúny.
O tom, že v plnej verzii nebudete môcť obdivovať palubnú dosku žiadneho z áut, ste už isto počuli. Horšou správou je, že pri pohľade z kapoty alebo nárazníka nevidíte spätné zrkadlo a neexistuje spôsob ako sa pozrieť za chrbát. Verím, že ide iba o problém hrateľného kódu, ktorý som mal možnosť v Londýne prevetrať.
Demo obsahovalo dve trate a dve autá (Camaro SS a Ford Mustang Mach 1), obe so zadným náhonom. O priepastných rozdieloch v ovládaní oboch nemožno hovoriť, prvé menované sa ovládalo gamepadom a druhé zase na zostavách s volantom. Pri hraní však poznať a cítiť váhu, ak vás začne tlačiť zadok aj výkon pri pretáčaní kolies. Hra robí všetko pre to, aby ste do cieľa dorazili a to aj vtedy, ak otočíte auto dvakrát na strechu. Odpadávajú spojlery, dvere, praskajú sklá, ale pod kapotou je všetko v najlepšom poriadku.
Grid 2 pričuchol čo-to aj k festivalovej atmosfére posledných dielov Dirt (práca s kamerou pri štarte, konfety v cieli) a konečne autá majú poriadny zvuk a neznejú ako vysávače. Grid 2 má pred sebou ešte dlhú cestu, vychádza až v priebehu budúceho roka.
Nemôžem si pomôcť, teším sa o kúsok viac na Grid 2 ako na ostatné racingy, ktoré sa pravidelne objavujú každý rok. Predsa sú to už štyri roky, čo som preletel kruhovým objazdom v Miláne v rýchlosti 200 km/h a ukázal Corvette, že Aston je rýchlejší.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|