HARRY POTTER FOR KINECT |
HARRY POTTER FOR KINECT |
Posledný film s mladým čarodejníkom vyšiel pred rokom a pol, no Warner Bros. stále cíti potrebu predávať ďalšie hry. Harry Potter je ideálny pre pohybové ovládače vďaka kúzlam, zatiaľ však žiadny nevyužil plný potenciál. Ostatná časť Deathly Hallows trpela na oboch platformách, prvý diel dostal pár rýchlych minihier pre Kinect a v príbehu ste si ho neužili, dvojka skúsila Move a doplatila na mizerné koridory v hernom dizajne. Kinect fungoval lepšie, preto dostáva hru reflektujúcu celú sériu.
Svet zložený zo siedmich kníh i ôsmich filmov ponúka úžasné množstvo materiálu (takmer 20 hodín deja) a vytvorenie ultimátnej hry na jednotnom engine by potešilo mnohých. Harry Potter pre Kinect v tomto smere neponúka to, čo by mnohí fanúšikovia chceli. Prepojenie do jedného celku je na mieste, autori však nevyužili ponúknutú šancu, aby bez tlaku na dátum vydania kvôli filmovej premiére, prepracovali titul do väčších detailov. Prezentácia sveta Rokfortu a dejových línií nie je presvedčivá. Podobne ako trpeli Deathly Hollows Part 1 a 2, aj Harry Potter for Kinect očakáva od svojich fanúšikov znalosť deja.
Košatému príbehu chýba akákoľvek narácia a hráč ostáva so sériou kľúčových momentov, ktoré sú bez hlbšieho kontextu. Občas mám dojem, ako by autori oholili dejovú líniu na kosť, vytiahli vybrané momenty (napríklad scénu s klobúkom, prvé lekcie, súboje) a poskladali výslednú hru. Hráčovi ostáva iba bezútešne sledovať sotva minútové animácie, čo ho prehodia z jednej miestnosti do vedľajšej, kde čaká najbližšia úloha. Nebyť dejovej predlohy, nepochopíte, prečo Harry a kamoši idú do ďalšej scény.
Sedem školských rokov na Rokforte hra rešpektuje a každý delí do niekoľkých sekvencií, kde vás čakajú príslušné minihry. Štyri-päť scén zvládnete spravidla za menej ako hodinu; celú hru máte za sebou po 6 - 7 hodinách (čo je sotva dĺžka troch filmov). K dispozícii sú štyri druhy hrateľných častí. Najviac vás budú zaujímať kúzla, z ktorých si hra berie tie najznámejšie. Hneď od prvého momentu ma napadla paralela s prvým dielom Deathly Hallows, oproti nemu je kúzlenie v novinke prirodzenejšie a nemáte ani nutkanie brať si do ruky záchytný predmet. Sú čary jednoduché i zložitejšie, všetky zvládnete pomerne rýchlo.
Druhou kategóriou minihier sú jednotlivé lekcie, resp. návšteva prednášok. V tomto smere pocítite veľkú príslušnosť k predchádzajúcim hrám, novinka viaceré sekvencie recykluje, napríklad výrobu magických nápojov, kde v štýle Cooking Mana lejete, miešate a sypete rozličné prísady do veľkého hrnca. Veľa sa na lekciách nenaučíte, ale snahu autorov varírovať ich aspoň v prvých ročníkoch rozhodnete cítite. Rozličná obtiažnosť vás však prekvapí, niektoré minihry budete mať za pár minút hotové, v iných budete kvasiť aj desať minút, pretože sa prejaví relatívne vysoká citlivosť Kinectu. Ak sa na niečo sústredíte príliš, tak sa nemusí dostaviť dobrý výsledok. Najmä menšie pohyby vás môžu trošku potrápiť, našťastie nie často.
Súboje sú najprepracovanejšou časťou a kombinujú viaceré aktivity naraz. Napríklad zameriavanie nepriateľov a paralelne aj pálenie kúziel po nich vám dá zabrať, kvôli zvykaniu si na ovládanie. Súboj jedného na jedného je neraz skvelým momentom, meranie síl má dobrý náboj a paleta kúziel sa rozširuje. Autorom sa podarilo zachytiť pocit hráča ako kúzelníka. Ak zvládne pohybový herný systém, užije si väčšinu súbojov. Poslednou aktivitou je metlobal, ktorého aplikácia je skôr povinnou jazdou. Vybrané momenty ročníkov dokáže oživiť, ale je dobré, že slúži skôr ako doplnková a nie hlavná aktivita.
Harry Potter for Kinect nemá senzor v názve zbytočne, jeho implementácia sa snaží byť maximálna. Od maličkej sekvencie až po jednotlivé aktivity, od prvého menu, až po prechod k vriacemu kotlu, titul od vás vyžaduje neustále určitý pohyb rukou v priestore. Čaká vás cca 30 aktivít a sekvencií, kde môžete Kinect využiť a najmä v prvej polovici sa striedajú v dobrom tempe. Správny pocit z mágie sa dostaví rýchlo, len škoda, že nie je podporený hlbším záujmom o dej.
Proti implementácii Kinectu však zriedkavo možno vyrieknuť krivé slovo. Iste, súboje dajú občas zabrať a niektoré miniatúrne pohyby si budete musieť nacvičiť, ale väčšinu času funguje veľmi dobre, prvotná misia autorov zvládnuť hranie iba pomocou pohybov teda vyšla. Platí to najmä pre kúzla, varenie a ešte si budete môcť niektoré povely aj zakričať.
Hoci názov patrí okuliarnikovi, postupne zahráte aj za ďalšie postavy, Ron či Hermiona dostanú väčší priestor, ostatní skôr epizódne. Akurát pri ich sekvenciách si uvedomíte, že hra nemá príliš kvalitnú grafiku a najmä modely postáv sú dosť ochudobnené o pár polygónov. Celkovo grafika neponúka správnu magickú atmosféru napríklad piateho a šiesteho dielu s ohromným hradom. Na druhej strane soundtrack sa snaží vyrovnať skóre v audiovizuálnej sfére a tradične sa mu darí potešiť sluch.
Harry Potter for Kinect nechce zabudnúť ani na hru viacerých hráčov, preto dostal dosť kvalitný co-op mód s využitím splitscreenu. Na hru viacerých súrodencov postačí a aspoň sa budú môcť striedať pri niektorých celkom ťažkých súbojoch s bossmi. Veru, dvaja hráči postupne prehliadnu aj iné neduhy hry ako minimálny dôvod na opätovné zahranie či menšiu variáciu aktivít v druhej polovici.
Harry Potter for Kinect je teda zaujímavý produkt, no vo finále pôsobí ako kolekcia minihier pre Kinect s pomerne odfláknutým rozprávaním deja ako skutočne celistvým projektom, ktorý by ukážkovo zhrnul putovanie čarodejníka a jeho boj s Voldemortom. Mladým hráčom i fanúšikom urobí potrebnú službu, budú si môcť spomenúť na dobré momenty a pomocou Kinectu ich aktívne ovplyvniť, ale čo len trošičku náročnejší hráč pocíti určitú pachuť sklamania, že Warner Bros. mohol na hre popracovať viac.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
Vývoj: Warner Bros. Interactive / CENEGA / Eurocom Entertainment Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|