Thief sa ukazuje |
Eidos už zdvihol embargo aj na digitálne médiá a tak tu máme obrázky v plnom rozlíšení, aj sériu preview z rôznych stránok.
Eidos už zdvihol embargo aj na digitálne média a tak tu máme obrázky v plnom rozlíšení aj sériu preview z rôznych stránok IGN, Polygon, CVG (my sme už naše spísali dávnejšie). Tie pripomínajú, že Thief nezabudol na svoje korene, ale zároveň priniesol aj modernizáciu hrateľnosti a samozrejme Mesto. Totiž ako je to dnes zvykom, je druhou hlavnou postavou hry.
To podobne ako v Dishonored mesto jedinečne ukazuje kontrast medzi svetlom a temnotou, bohatstvom a chudobou a to ako vizuálne, tak aj obsahovo. Do neho vstupuje Garrett, znovu sa vracia do mesta, aby ukradol, čo sa dá.
Vládu v meste počas neprítomnosti Garretta prevzal Baron a Mestská hliadka, ale samozrejme autokrati, nie sú bez opozície. Tá je v meste silná a jej charizmatický vodca volá po revolúcii. A či sa vám to páči, alebo nie, Garrett je do boja zatiahnutý. Ak chce prežiť, musí použiť celý svoj arzenál a skilly. Musí využiť tri hlavné prvky hrateľnosti. Prvou je infiltrácia, pohyb v tieňoch, kde ukáže svoju kreativitu, druhá je kradnutie, ktoré vyžaduje zručnosť a nakoniec je útek, ktorý prevedie jeho obratnosť alebo bojové možnosti. Tri piliere dopĺňa ešte Focus funkcia, ktorá umožní vidieť cesty a veci jasnejšie. Je to prídavok modernej hrateľnosti, ale ak ho nebudete chcieť, môžete ho zrušiť, podobne ako znázornenie polí viditeľnosti protivníkov.
Zo zbraní Garrett používa meč v podobnom štýle ako Ezio, pokým sa dá ale boju vyhnúť, je dobré použiť napríklad odlákanie pomocou kameňov, či už hodením do múru, alebo rozbitím okna alebo rovnako tiché je zabíjanie lukom, kde okrem železných šípov máte rôzne náplne, či už suchý ľad na paru, alebo narkotický plyn. Pre efektívnejší pohyb nechýba hák, ktorý v kombinácii s lukom a lanom vytvorí cestu na neprístupné miesta.
Hra je o voľnosti, môžete si vybrať svoju cestu, a svoj typ postupu. Môžete sledovať stráže, hľadať nové cesty, odlákavať, alebo ticho zabíjať nepriateľov (hra sa dá prejsť aj bez jediného zabitia). Pri vkrádaní do budov kamera občas prejde do pohľadu z tretej osoby a lá Assassins Creed by ste mali lepší prehľad napríklad pri lezení. Keď ste už dnu, hrateľný štýl a aj možnosti sa menia. Prostredie je uzavreté, miesta na pohyb je menej a dôležité je skrývať sa a načasovať presuny, skúmanie prostredí alebo kradnutie. Pritom treba dávať pozor na hluk rôzne povrchy, vydávajú rôzne zvuky a ktoré môžu obyvatelia počuť, napríklad hlučne bude drevo, alebo kameň, tichý bude koberec. Autori tu chcú dbať na konzistenciu AI, teda nepriateľov môžete odsledovať, naučiť sa ich reakcie a následne podľa nich konať.
Čo sa týka príbehu, do toho je Garrett vtiahnutý už v prvej misii, kde ukradne medailón so zvláštnymi znakmi. Ten sa po otočení aktivuje, rozsvieti a na stenách sa objavia ďalšie znaky. Záhada je na svete, ale skôr ako si Garrett uvedomí, čo má vlastne v rukách, musí utekať.
Graficky hra vyzerá pôsobivo, ale prekvapivo je vyvíjaná na Unreal Engine 3, ktorý však prinesie postačujúci vizuál a skutočne otvorené možnosti. Keďže hra nie je vyvíjaná pre staré konzoly, jej design nič neobmedzuje. Čo sa týka kvality grafiky, PS4 verzia vyzerá takmer ako na PC. Zrejme len nejaké malé detaily budú stiahnuté. Rozlíšenie a framerate ešte autori nespomínali.
Thief vychádza pre PC, PS4 a Xbox720 budúci rok.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 351
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Square Enix / Eidos Montreal Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|