Thief: Moderná stealth hra? |
Nenávidíte všetky nové Garretove vylepšenia? Vypnite ich! Eidos nesúrodej stealth hernej komunite prinesie celú radu on/off možností.
Ako vieme, Eidos sa v roku 2009 rozhodol rebootovať jeho sériu Thief. Rýchlo však prišli na to, že nebude vôbec jednoduché zistiť, čo hráči vlastne chcú. Stealth hry nie sú pre každého, ale zato každý priaznivec má svoju vlastnú predstavu o tom, ako by mala moderná stealth hra vyzerať. Nakoniec, hráči sa nevedia zhodnúť ani na tom, ktorý diel Thief série bol doteraz najlepší. Ako by potom vôbec mohli pomôcť Eidos Montreal s tvorbou novej série?
Po niekoľkých rokoch pokusov a omylov sa v Kanade rozhodli, že dajú do hry snáď všetky trocha obľúbené možnosti a každý hráč nech si navarí takú hru, na akú má sám chuť. Okrem bežného výberu obtiažnosti Easy, Normal a Master Tief, tak prinášajú hráčom aj celú radu on/off nastavení.
Chcete si hru spraviť trochu náročnejšou? Môžete napríklad vypnúť zameriavací kríž a užívať si svoju vlastnú zručnosť v používaní luku a šípov. Hráči ktorí očakávajú od misií viac vzrušenia a majú dostatok času, si môžu z misií odstrániť checkpointy. Nestačí? OK, je tu Iron Man režim. Jedna smrť a hra skončila.
Hráči skutočne zameraní na stealth postup, si iste zapnú voľbu one-hit kills, pri ktorej Garretova misia končí vo chvíli, keď schytá prvú ranu. Tiež by nemali obísť možnosť zvýšiť ceny na čiernom trhu a prinútiť tak samých seba k zdolávaniu prekážok pomocou vlastnej inteligencie.
A naopak. Thiefa majú radi aj hráči, ktorí si užijú príbeh a atmosféru, ale iba ak im nebude stáť v ceste hľadanie správnych cestičiek a opakované loadingy. Pre tých je tu napríklad možnosť zobraziť minimapu. A čo viac, nechýbajú ani orientačné šípky, ktoré hráča môžu zaviesť Garreta priamo až k jeho cieľu. Hráč sa takto samozrejme oberie napríklad o prieskum mesta a množstvo príležitostí k vykradnutiu niekoľkých veľmi pekných zbohatlíckych obydlí.
Hra obsahuje aj Garretovu schopnosť nazvanú Swoop. Tá funguje v podstate ako teleport, ktorým sa zlodej prenesie cez strážené a dobre osvetlené zóny, bez toho aby si ho ktokoľvek mohol všimnúť.
Kvôli zachovaniu ladných pohybov, chýba možnosť prevziať plnú kontrolu nad zlodejovými skokmi, takže občas počas úteku spraví niečo, čo ste vôbec nemali v pláne. Inak ale Eidos na využívanie trojrozmerného priestoru nezabudol a Garret sa bude často ukrývať na strechách okolitých budov.
Nového Thiefa je možné hrať plne "ghost" štýlom, kedy si hráča až do splnenia misie nikto nevšimne, alebo agresívnym štýlom, pri ktorom si Garret odstraňuje stráže z cesty v štýle Assasin Creed. Oportunisti by si ale mali vybrať strednú cestu a pri každej misií zvážiť, ktorý prístup bude pre jej splnenie najvhodnejší.
A Eidos nezabudol ani na vedľajšie úlohy, ktoré Garret môže dostať od NPC postáv počas potuliek mestom. Tie prinesú nie len odmenu, ale aj dodatočné body do schopností ako streľba, nenápadnosť, intuícia, obratnosť, rýchlosť, boj či vnímavosť.
Thief sa na niekoľko rokov stratil z hernej scény a hráči začali byť k jeho veľkému návratu trocha skeptickí. Eidos hľadal cestu, ako zostať verní tradíciám a pritom zaujať čo najviac potencionálnych zákazníkov. Uvidíme, či sa im skutočne podarí vyhovieť všetkým.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Square Enix / Eidos Montreal Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|