INJUSTICE: GODS AMONG US |
INJUSTICE: GODS AMONG US |
Superhrdinovia si to so superzločincami rozdali na miliónoch stranách komiksov. Ich konflikty však boli obrovské, prerástli tento priestor a rozšírili sa na ďalšie médiá. Ako prvé zobrali útokom filmy a neskôr, keď prišli možnosti, tak svoje neutíchajúce boje preniesli aj do videohier, kde sa teraz schyľuje k tomu najväčšiemu. Bude mať nedozierne následky na osudy vašich najobľúbenejších hrdinov.
Komiksové univerzum DC možno nie je globálne až také známe ako v prípade konkurenčného gigantu Marvelu, ale jeho sila tkvie v individualitách. Každý pozná Batmana, Supermana či Jokera. Keď už nie z komiksu, tak aspoň z oblečenia z čínskych obchodov. Notoricky známe postavy sú však v kontraste so zvyškom univerza, o ktorom vie u nás pár ľudí. Aj preto môžeme na komiksové videohry nazerať aj ako na marketing. Chcú predať menej známe postavy, čím sa vyvolá záujem o ne aj v iných médiách.
A dnes tu máme Injustice: Gods Among Us, vynikajúcu hru ponúkajúcu náhľad na veľkolepý konflikt a bravúrnu ukážku ako predávať pre väčšinu takmer neznáme postavy. Zavedie vás do svetov DC a to nie jedného, ale hneď do dvoch. DC vo svojich Crisis príbehoch prišlo so skvelým konceptom prelínania alternatívnych realít. Stačí zmeniť jednu udalosť, jedno rozhodnutie a vytvorí sa tým úplne nový a samostatný vesmír. Môžete si začať pokladať obligátnu otázku: "Čo ak?"
Čo ak by Superman prišiel o Lois a svoje ešte nenarodené dieťa vďaka šialenému plánu Jokera? V prvom rade by si to poriadne odniesol psychopatický klaun a to aj napriek tomu, že Batman by bol razantne proti. Jedna udalosť v úvode spustí reťaz ďalších a zmení chod dejín. Zo superhrdinu sa stane tyran a jeho najväčší priateľ sa obracia proti nemu, aby svet ochránil pred železnou rukou muža z ocele.
V „našom“ svete však našťastie Jokerov plán nevyšiel. Celý zástup superhrdinov mu v tom dokázal zabrániť. Batman z alternatívnej reality sa rozhodol toho využiť a v momente záchrany jedného sveta prenáša všetkých do toho svojho, aby zachránili zvyšok z neho. Bohužiaľ aj so zloduchmi. Liga spravodlivých sa spája so vzburou a Superman spája sily aj s alternatívnym Lexom. Osud dvoch vesmírov leží vo vašich rukách.
Na klasickú bojovku sa jedná o veľmi kvalitný príbeh. Fanúšikovia komiksov či aspoň výborných DC animákov z posledných rokov si prídu na svoje. Má hĺbku, dobre odsýpa a vyvíja sa. Možno mu chýba výraznejší zvrat. To, že proti sebe postaví priateľské postavy mu taktiež dodáva atmosféru podporenú kvalitnými dialógmi. NetherRealm Studios aplikujú rovnaký recept ako v prípade posledného Mortal Kombat či Mortal Kombat vs DC Universe - príbeh podávaný cez animácie v kapitolách, kde ovládate jednotlivé postavy. Čaká vás dvanásť kapitol, známe aj menej známe tváre a niekoľko hodín zábavy. Kapitoly sú ojedinele spestrené jednoduchými QTE, ktorých je málo na to, aby boli otravné, no tak akurát, aby hru oživili.
Nie len (nelineárna) narácia je pre tento žáner až nevídane kvalitná. Taktiež postavy sú napísané výborne. Vidno, že sa na scenári podieľali aj autori komiksov. Každá postava je iná, vychádza zo svojej predlohy a ponúka nielen iné hranie, ale aj iný zážitok. Jednoducho každý si nájde svoju obľúbenú. Nie je to však len vďaka scenáru, ale aj skvelému dabingu. Nechýba Kevin Conroy ako Batman a ďalšími známymi menami sú Adam Baldwin, Tara Strong, Alan Tudyk, či Neal McDonough. Narazíte tu na 24 postáv, polovica klaďasov, polovica záporákov. Okrem už spomínaných, napríklad: Flash, Green Lantern, Green Arrow, Bane, Shazam, Sinestro, Solomon Grundy a ďalší.
Singleplayer Injustice: Gods Among Us je neuveriteľne bohatá. Okrem príbehového módu ponúka ešte bežný jednoduchý súboj, tréningy, ale aj STAR Labs, čo sú variabilné challenge pre každú postavu. Musíte bojovať so súpermi, jednoducho odrážať objekty, či ako mačka preliezť cez bezpečnostný systém. Hlavne tu však narazíte na Battles, čo je Arcade režim na 20 spôsobov. Od klasického, cez survivor, proti dvojiciam súperov, s jedom, ktorý vás pomaly zabíja, či rôznymi inými variáciami pravidiel. Nie všetky máte odomknuté hneď od začiatku a musíte si ich sprístupniť progresom v hre.
Bežné aj online hranie obsahuje systém výziev, za ktorých plnenie ste odmeňovaní vo forme skúsenostných bodov. Hra totiž váš profil používa ako záznam vašich aktivít. Samozrejme stále sa zlepšujete, expami stúpate po leveloch a za tento progres získavate bohatý bonusový materiál. Niektoré veci sa odomknú samé, do iných musíte investovať získané body. Sú to už uvedené režimy do Battles, kostýmy, hudba, koncepty, pozadia, úpravy na hráčsku kartu a dokonca Exp Boosty. Nestačí si ich len odomknúť, musíte následne splniť stanovené limity. Medzi bonusmi nájdete aj trailer z pripravovaného animáku Superman Unbound.
Okrem bonusov je hra presýtená aj easter eggmi. Je ich toľko, že snáď ani najväčší fanúšik DC si všetky nevšimne na prvý raz. Odkazy na konkrétne vydania komiksov (A death in the Family) padajú z úst postáv. Niekde si zas pripomeniete časť konkrétneho príbehu, inde zbadáte v pozadí Martian Manhuntera, tu vás zas pozoruje Hugo Strange. Len cameo tu má vyše 20 postáv. Nechýba ani zaujímavý odkaz na Arkham hry, kde vás nakopú Riddler, Penguin, Killer Croc, Two Face aj Scarecrow.
To všetko je úžasné, no najdôležitejšie na bojovke je to, či funguje súbojový systém. NetherRealm už pred dvomi rokmi ukázali, že to zvládajú ľavou zadnou. No s Injustice: Gods Among Us nemohli zostať na mieste. V projektiloch, šmykoch aj útokoch na blízko páchne po Mortal Kombat, stále je však systém dostatočne samostatný. Systém komb aj špeciálnych útokov je rovnaký ako v Mortal Kombat. Tri tlačidlá používate pre silný, stredný a slabý útok, štvrté pre špeciálnu schopnosť. K tomu tu je grab a hlavne množstvo interaktívnych objektov v bohatých arénach, ktoré zrania súpera, napríklad vypálenou raketou z Batmobilu.
Okrem života tu je aj ukazovateľ energie. Plný slúži na devastačný Super Move, podobne ako X-Ray v Mortal Kombat (aktivovaný podržaním L2 a R2). Jednotlivé jeho časti môžete míňať aj rušením, či posilnením iných útokov pomocou R2. Novinkou v Injustice sú ale Transitions. Súpera môžete vykopnúť z určitého miesta arény a poslať ho do inej, kde boj pokračuje. Arény majú niekedy aj niekoľko poschodí. Ďalšou novinkou je strategický prvok Wager. Keď vám poklesne život, tak aktivujete pomocou šípky vpred a R2 výzvu súperovi na duel. V ňom sa musíte rozhodnúť, koľko z ukazovateľa energie obetujete. Súper to isté. Môže nastať remíza, môžete vyhrať a okrem poškodenia súpera dostanete aj život, no a samozrejme môžete aj prehrať.
Moderná bojovka však potrebuje aj prepracovaný online systém. V Injustice: Gods Among Us nechýbajú tabuľky ani rôzne spôsoby hrania online súbojov. Player match je rýchly zápas proti súperom bez ovplyvňovania ranku, Ranked match vás môže posunúť vyššie. Okrem toho máte možnosť aj súkromného zápasu, kde si nastavujete vlastné pravidlá. V týchto možnostiach sa však niekedy súpera nedočkáte. Vyhľadávanie je dlhé a občas aj padne spojenie. Minimálne na PS3. Oveľa lepšie riešenie sú Rooms. Tam sa môžete pripojiť alebo vytvoriť vlastnú. V miestnostiach sa už konajú konkrétne zápasy rôzneho druhu: Versus, King of The Hill a Survivor. Máte tu lepší prehľad štatistík súperov, pingu, môžete vyzývať hráčov alebo aj sledovať zýpasy. Obrovský krok vpred oproti obyčajnej lobby. Online môžete aj trénovať alebo plniť dynamické výzvy meniace sa každý deň.
Grafická stránka je podarená aj napriek tomu, že beží na Unreal Engine 3. Hre pristane, rovnako ako zvolený výtvarný štýl, ktorý je pojatý militaristicky. Postavy nenosia gumáky a elasťáky. Ich kostýmy sú často kovové, dokonca aj Aquaman vyzerá strašne drsne. Grafika je rýchla, dynamická, bohatá na efekty - presne taká, akú potrebujú plne interaktívne a dynamické arény. Tých je 15 a pokrývajú celú sféru DC univerza. Chválou nebudem šetriť ani na adresu zvuku. Ten je na filmovej úrovni. Dabing som už spomínal, no nezaostávajú za ním ani ruchy a hlavne hudba. Tú má na svedomí dvojica Christopher Drake a Dean Grinsfelder. Prvý menovaný ma na konte hudbu k výborným DC animákom z posledných rokov (Batman: Under The Red Hood či Superman/Batman: Public Enemies), druhý je taktiež známy z filmov a spolu vytvorili hudbu, ktorá sa presne nesie v duchu aktuálnej série animovaných filmov. Čerešničkou na torte je Angel od Depeche Mode, ktorú si hra vypožičala z albumu Delta Machine pre záverečné titulky.
Injustice: Gods Among Us nie je dokonalou bojovkou, ale má k tomu sakramentsky blízko. Drobným chybičkám sa autori nevyhli. Niekomu môže prekážať fakt, že sa príliš podobá poslednému Mortal Kombatu, niekomu zase, že na zoznam postáv sa dostali menej známe mená alebo nie ideálny online. Nečakane silný príbeh, silné charaktery, vyvážené postavy a množstvo obsahu v hre aj bohatý bonusový obsah z nej robia to najlepšie, čo si dnes môžete dopriať.
RECENZIE HRÁČOV |
Xbox 360
PS3 Vývoj: Warner Bros. / CENEGA / NetherRealm studio Štýl: Bojovka Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|