AVATAR MOTOCROSS MADNESS

AVATAR MOTOCROSS MADNESS

7.5

Šialenstvo na dvoch kolesách

Recenzia na Xbox360 verziu

Úspešný rok 1998 je za nami, každý si v ňom našiel to svoje. A keď si o 15 rokov budeme poťahovať šedivú bradu a s nostalgickou slzou spomínať na časy dávno minulé, budú to krásne spomienky. Half-Life či Unreal? Bolo rozprávanie príbehu zaujímavejšie v adventúre Grim Fandango alebo v Baldur’s Gate? Užili ste si viac temného Thiefa alebo postapokalyptického Fallouta 2? 

Po 15 rokoch skutočne oplakávame vyššie uvedené hry a posmrkávame ako starí fotrovia, ale málokto si spomenie na počin s názvom Motocross Madness. Hra, ktorá Microsoftu konečne otvorila dvere do hráčskej náruče, ktoré boli len mierne poodchýlené. Motocross Madness totiž priniesla čosi nevídané na vtedajšiu dobu: otvorený svet a voľné jazdenie na motorkách. Dnes nič nezvyčajné, sandbox nájdete pomaly už aj v Hľadaní mín, no vtedy to bola doména maximálne tak RPG hier. 

V týchto dňoch sa Motocross Madness vrátil, tentoraz len výhradne pre Xbox 360 ako stiahnuteľná hra za niekoľko drobných cez Xbox Live Arcade. Nenechajte sa zmiasť infantilným zapracovaním avatarov ako jazdcov, v žiadnom prípade sa nejedná o detskú zábavku na niekoľko minút. Nenápadná hra totiž dokáže vtiahnuť a nepustiť práve tým, čím zaujala kedysi: voľnosťou. K tomu decentne pridáva ingrediencie podporujúce znovuhrateľnosť (zbieranie skúsenosti a odomykanie nových vecí, vylepšovanie a kupovanie nových motocyklov, zbieranie mincí a lebiek vo voľnom režime). Je to paráda, funguje to na výbornú a nechýba ani multiplayer – po sieti, lokálne, pretekanie i voľné jazdenie.

Avatar Motocross Madness
Avatar Motocross Madness Upravovanie avatarov je prepracované, takže sa na trati objavia aj kovboji či futbalisti.
Upravovanie avatarov je prepracované, takže sa na trati objavia aj kovboji či futbalisti.


Avatar Motocross Madness Vylepšovaním motorky sa mení nielen výzor, ale aj vlastnosti.
Vylepšovaním motorky sa mení nielen výzor, ale aj vlastnosti.


Avatar Motocross Madness Egypt je najkrajší: s pyramídami, oázami, sfingami, osadami a stopami kolies v piesku.
Egypt je najkrajší: s pyramídami, oázami, sfingami, osadami a stopami kolies v piesku.





Na začiatku je samozrejme prístupná jedna jediná trať v úvodnej lokalite, ktorou je Egypt. Horúce pieskové duny s pyramídami zaujmú svojou rozľahlosťou, obrovskými kopcami a minimom obmedzujúcich prekážok. Neskôr sa vám odomkne na faunu a hustejšie lesy bohatšia Austrália, na záver vás dorazí chladný a ľadom pokrytý Island. Subjektívne hodnotené má každá nová mapa kvalitatívne skôr klesajúcu tendenciu a grafické spracovanie také Islandu je v rezidentnej zóne na úrovni pôvodnej hry. Navyše odlišnosť povrchov nemá výraznejší vplyv na jazdný model, ktorý ostáva skôr arkádový. Netreba príliš riešiť nakláňanie jazdca alebo nebodaj opatrne brzdiť, dôležitá je rýchlosť, minimum pádov a efektívne využívanie skratiek.

Ako vyplýva z vyššie uvedeného, tratí je deväť – počet viac než skromný a privítali by sme minimálne nové DLC za mrzký peniaz alebo skôr zadarmo. Okrem tradičného pretekania, kde rozhoduje medailové umiestnenie (zlato, striebro, bronz = finančná odmena, odomknuté stroje, trate a pod.), vás čaká jazdenie proti rivalovi. Ide o bežný pretek až na to, že rozhodujúcim faktorom úspechu je čas na jedno kolo, ktorý musíte prekonať. Hoci aj o jednu stotinu sekundy. Klasika. Originalitou sa nemôže príliš chváliť ani Trickstyle Event, kde je zas za určitý čas potrebné pozbierať vybraný počet bodov za predvádzané triky. Skáčete, robíte blbiny, zbierate násobiče bodov, snažíte sa nespadnúť a všetko to je pomerne adrenalínová bomba, ak viete, čo kde a ako. Tony Hawk či Skate, ale na motorke.

Lenže to už dobre poznáme a najviac ma zaujalo – a úprimne aj bavilo – voľné jazdenie. Všetky tri prostredia sú rozdelené do troch sektorov (teda podobne ako trate), v ktorých sa voľne premávate, pričom priechod medzi nimi nie je obmedzený žiadnym dodatočným nahrávaním. V každom sektore môžete robiť hlúposti a zbierať expy za všakovaké triky. Ako ďaleko doletí motorka, ak ju spod seba vystrelíte? Dokážete vystreliť vášho avatara zo sedadla, aby preletel tisíc stôp? Krátkodobých radovánok je tu neúrekom a na ten obrovský kopec sa budete zaručene škriabať len preto, aby ste zistili, ako sa z neho pekne padá. Plusom je, že ak sa vám niečo nepodarí, je tu rýchly refresh na pozíciu spred niekoľkých sekúnd a nemusíte sa tak často vracať niekoľko desiatok sekúnd alebo metrov späť manuálne.

Najviac motivujúcim faktorom je však zbieranie lebiek a mincí. Netreba pripomínať, že ich nájdete na ťažšie dostupných alebo dokonca ukrytých miestach, na stĺpoch, voľne vo vzduchu, takže musíte nájsť spôsob, ako k nim doskočiť. Bezhlavé premávanie sem a tam nemá zmysel a jazdu si užívate o to viac. Na mape nenájdete zakreslené pozície týchto bonusov, takže musíte poctivo snoriť po celej lokalite. Pri hraní free ride módu čas ubieha nenápadne rýchlo a pokojne vám zamotá hlavu na niekoľko hodín. Skúmanie prostredia prináša dostatočné množstvo skúseností, a hoci RPG systém neotvára košaté stromy schopností, funguje to výborne ako motor, ktorý vás ženie dopredu.

Peniaze zbierané naopak skôr v pretekoch využijete predovšetkým na kúpu nového stroja (šesť rôznych motokrosových noname motoriek) s rozličnými vlastnosťami (rýchlosť, akcelerácia, ovládanie, boost, robenie trikov), ktoré je možné ďalej vylepšovať. Okrem toho si zvyšujete slávu vlastného avatara plnením špeciálnych úloh, pričom zadania sa obnovujú raz do týždňa, niektoré máte naopak pevne dané na celú kariéru. Ďalšia nenápadná barlička nútiaca hráča skúšať to znovu a znovu. Či už máte odjazdiť 30 míľ v Egypte, spraviť 200 jednoduchých trikov v Austrálii alebo 10 double backflipov na Islande, je to úplne jedno, pretože to chcete a musíte mať. Pokrok v tabuľke s ostatnými hráčmi a nové veci, ktoré sa vám odomknú, sú chutným lákadlom.

Od technického spracovania nik zázraky nečakal, ide predsa len o XBLA projekt. Každé prostredie je svojské a vizuálne odlišné, jednotlivé povrchy sa už od seba nelíšia a je v podstate jedno, či idete po snehu, alebo piesku. Trochu zamrzí oneskorené doskakovanie detailnejších textúr vo free ride móde, kde to okato bije do očí, ale nie je to vec, pre ktorú by ste hru vypínali. Ozvučenie nijakým spôsobom nevyniká zo zabehnutých štandardov. To, že tu nemáme riadne nadupaný soundtrack, dáva pri cene hry logiku. Obtiažnosť stúpa pozvoľna, no v polovici hry sa už musíte začať poriadne obracať a prispôsobiť jazdu danej motorke a skratkám na trati.

Avatar Motocross Madness je skvelá oddychovka, ktorá ponúka rozmanitú zábavu. Voľné jazdenie a hľadanie hviezd a lebiek je podmanivé, ostatné módy ste už asi videli. Na veľké hry ako ModNation Racer či LittleBigPlanet Karting tento projek nemá, no o to sa ani nesnaží. Malé množstvo tratí a prostredí som spomínal, naštve aj nemotorná kamera v kombinácii s nepresným ovládaním pri jazde cez prekážky, kedy som sa nevedel trafiť na úzky rebrík alebo udržať motorku v stope. Inak nenormálne návyková zábavka.


napísal kordi 7.5.2013
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.5
Vo svete
7.4
Ohodnotiť
AVATAR MOTOCROSS MADNESS
+ voľné jazdenie
+ úprava motoriek
+ znovuhrateľnosť
- málo tratí a prostredí
- kamera a ovládanie
- doskakovanie textúr


RECENZIE HRÁČOV
Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Microsoft / Bongfish
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  apríl 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29310)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk