MARS: WAR LOGS

MARS: WAR LOGS

6.0

Na Červenej planéte ide o krk

Recenzia na PC verziu

Na Marse je život, ale ani na Červenej planéte sa nežije ideálne. Presvedčí vás o tom nová RPG Mars: War Logs od tímu Spiders. Pripravte sa na tvrdé podmienky a boj o prežitie a na mieste, kde je najcennejšou komoditou voda a kde zúria nepokoje v kolónii. 

Z transportu v pracovnom tábore vystúpi vyplašený mladík Innocence, ktorý sa takmer stane obeťou zvrhlých chúťok miestnych väzňov. Nie je to však váš zadok, ktorý je ohrozený. Innocence bude vašim spoločníkom a pisateľom denníka, ale hlavným hrdinom je drsňák Roy, ktorý ho zachráni. Roy pripravuje plán na útek a pri tom potrebuje pomoc spoluväzňov aj zotročených mutantov a dokonca nespokojného dozorcu. Najskôr však musí vyriešiť niekoľko lokálnych problémov, získať zbraň a zásoby, postaviť sa na odpor veliteľovi tábora a ukradnúť vlak. Roy a Innocence ale ešte nemajú zďaleka vyhrané. Sú prenasledovaní hliadkami v službách technomancerov, špeciálne trénovaných ľudí, ktorí produkujú a využívajú ničivú elektrickú energiu. Tajomný spolok technomancerov je obávaný a uctievaný ako božstvo a má nekalé plány na získanie moci. Má však aj nepriateľov z odboja aj vojenských kruhov, ktorí majú o spravovaní kolónie iné predstavy. Príde čas, keď sa Roy bude musieť rozhodnúť, ku komu sa pridá a čeliť osudu, ktorý ovplyvní nie len jeho život, ale aj budúcnosť celej kolónie.

Dej sa pomaly rozvíja a postupne sa dozviete, kto je vlastne Roy, aj jeho najväčší protivník. Nedá sa však hovoriť o strhujúcom príbehu plnom zvratov. Postup je lineárny, ničím neprekvapí a vo chvíli, keď očakávate posun v deji, všetko náhle končí trochu lacným finále. Mars: War Logs prejdete za menej ako dvanásť hodín aj to v prípade, že sa venujete aj vedľajším úlohám. Pri napredovaní sa určite nevyhnete násiliu, ale ponúkajú sa aj bezbolestné riešenia, zakrádanie popri hliadkach alebo presvedčivé argumenty, ktoré použijete v dialógoch s viacerými voľbami.

Mars: War Logs
Mars: War Logs Boje proti presile sú  bežné.
Boje proti presile sú bežné.


Mars: War Logs Roy získa prístup aj k technomancerským schopnostiam.
Roy získa prístup aj k technomancerským schopnostiam.


Mars: War Logs V tmavých zákutiach sa ukrývajú takéto potvory.
V tmavých zákutiach sa ukrývajú takéto potvory.





V Mars: War Logs nečakajte otvorený svet, ale koridorový postup v štýle Dragon Age II s Falloutovskou postapokalyptickou atmosférou. Lokality v hre sú rozdelená na menšie sektory, kde sa pohybujete po striktne vyznačených uličkách. Čo je však horšie, úlohy vás nútia opakovane prechádzať po rovnakých trasách, kde sa priebežne respawnujú nepriatelia. Prostredia sú štýlové, ale statické a sterilné. Prechádzate popri neprístupných domoch a terasách a okrem prehliadania debničiek a bordelu v rohoch, nemáte žiadnu možnosť interakcie s okolím. Rozprávať sa môžete len s hŕstkou vybraných postáv, bežní obyvatelia kolónie vás absolútne nevnímajú a to ani vtedy, keď sa strhne bitka so strážami.

Najviac priestoru v hre dostali boje, ktoré majú zaujímavé možnosti, hoci sa zrejme lepšie ovládajú gamepadom ako klávesnicou a myšou. Roy má základný útok zbraňou a popri tom údery holou rukou a kopance. K tomu kryt, šprint a úhybné kotrmelce. V boji väčšinou čelíte presile a používajú sa hlavne zbrane nablízko ako tyče a obušky. Na diaľku môžete útočiť klincovačkou a neskôr technomancerskými elektrošokmi, ktoré však často preruší zásah nepriateľa. Užitočným trikom je hodenie piesku do tváre rivalov, ktorí sú potom nakrátko oslepení. Na viac cieľov súčasne je ideálny granát, pomôže aj kladenie výbušných pascí, ku ktorým prilákate svoje obete.

Sortiment zbraní nie je veľmi bohatý, ale s technomancerskými výbojmi, šokovou vlnou, energetickým štítom a elektrickou podporou útokov celkom dostačujúci. Boj prebieha v reálnom čase, ale dá sa pozastaviť vyvolaním kruhového menu, kde si v pokoji zvolíte nasledujúci bojový prostriedok, trik alebo liečivo, prípade stanovíte čísla, ktorými voľby rýchlo vyvoláte v akcii. Rozmanitosť bojového arzenálu zvyšuje vylepšovanie základných zbraní a predmetov, pomocou nájdených surovín uložených v inventári.

A vraj na Marse nie je život...

Roy môže kedykoľvek a bez špeciálnych pomôcok a pracovného stola, zmajstrovať účinnejšie zbrane, kvalitnejšie brnenie, doplnky a muníciu. Účinok kovovej tyče sa dá zlepšiť upravením rúčky a pripevnením kostí, kovovej násady a ďalších nálezov na jej konci. Razom sa tak zmení na sekeru, obušok alebo ťažké kladivo. Na oblečení sa dá niečo pridať na ramenách, nohách a rukách a hneď stúpne obrana proti fyzickým a elektrickým útokom. Nepotrebná výstroj sa dá pritom aj recyklovať a rozložiť na suroviny. Zo železného odpadu sa zas oplatí vyrábať muníciu do klincovačky. Určite je dobré pripravovať si aj zásoby injekcií na doplnenie zdravia a energie, ktorých základ ale tvorí cenné sérum. Táto látka nie je len hlavnou prísadou liečiv, ale súčasne platidlom, za ktoré u obchodníkov nakúpite užitočné veci a náradie. Získate ju ako odmenu za úlohy, predajom prebytkov a tiež extrahovaním z tiel porazených nepriateľov. Posledný spôsob je však krutý, zabíja obete a zhoršuje Royovu reputáciu.

V boji nie ste odkázaní len na seba. Najskôr vás sprevádza Innocence, neskôr ho môžete nahradiť iným AI spoločníkom. Pritom sa môžete zaujímať o osud svojich parťákov a tak si ich nakloniť, v prípade žien aj dosiahnuť milostného romániku. Spolubojovníci sú samostatní, netreba sa starať o ich výzbroj a v prípade úmrtia po boji automaticky ožijú. Aktuálnemu pomocníkovi iba nadefinujete, či má útočiť na váš cieľ, najbližšieho nepriateľa, strelca alebo sa iba brániť. Bojuje sa proti skromnému sortimentu nepriateľov, čo však pre potreby hry tiež stačí. Stráže, rebeli, technomanceri, vráskavé monštrá a "psy", ktoré sa dajú zasiahnuť iba odzadu sa spravidla rútia vo väčšom počte a nedajú vám vydýchnuť.

Hlavný hrdina klasicky získava skúsenosti, vyššie úrovne a body na zlepšenie schopností. Môže sa zdokonaľovať v troch odvetviach: kategória boja vylepšuje efekt brnení a útokov nablízko; schopnosti v ponuke renegád zdokonaľujú podporné vlastnosti a triky, ako je zakrádanie, liečenie a tiež účinok klincovačky a technomancerský strom upgraduje energetické ataky a štít. Každá schopnosť sa dá po odomknutí dvakrát vylepšiť a viac bodov v určitom odvetví posúva postavu na majstrovskú úroveň. O niečo menej sú prepracovaná črty, na ktoré dostanete prídel osobitných bodov. Sú to vlastne perky, ktoré zlepšujú hlavne pasívne vlastnosti. Škoda, že ich je tak málo, ale viac skúseností z boja, nové postupy výroby vecí a viac nálezov sa hodí. Sem patrí aj set bonusov, ktoré vyžadujú určitú kladnú alebo zápornú reputáciu, čo je jediný výraznejší dôvod všímať si Royov morálny rozvoj. V praxi totiž zlé alebo dobré rozhodnutia majú iba nepatrný vplyv na vývoj udalostí, len sú zhrnuté v epilógu hry. Dokonca ani zabitie príbuzného spriatelenej postavy nezmenilo jej lojálnosť voči Royovi.

Mars: War Logs
Mars: War Logs Aj ja ťa mám rád, ale asi by nám to spolu neklapalo...
Aj ja ťa mám rád, ale asi by nám to spolu neklapalo...


Mars: War Logs V nerovnom boji môže asistovať vybraný spoločník.
V nerovnom boji môže asistovať vybraný spoločník.


Mars: War Logs Vy by ste ju nezobrali so sebou?
Vy by ste ju nezobrali so sebou?





Vzhľad hry dostatočne vystihuje spustnutú kolóniu na Marse, ale všimnete si opakujúce moduly, miestami vlažne spracované okolie a slabé detaily. Postavy sú pri rozhovoroch často otočené niekam inam, čo pôsobí neprirodzene a majú tendenciu zasekávať sa na drobných prekážkach. V boji sú neraz v neprirodzených polohách a chvíľami zaborené do steny. Navyše pri konfrontácii s nepriateľmi neľahký boj komplikujú niektoré nešťastné polohy kamery, keď viac nevidíte ako vidíte. Predelové animácie pri otváraní dverí a preliezaní plotov sú zbytočné. Hudba slúži skôr ako nenápadný, ale solídny podmaz, zvuky sú priemerné, osobne mi nesadol Royov hlas, ktorý mi k drsňákovi s rôznofarebnými očami skrátka nepasoval.

Mars: War Logs sa predáva za nízku cenu a tá zodpovedá budgetovému titulu, ktorým hra bezpochyby je. Tvorcovia sa za toto dielko nemusia hanbiť, ale nedostatky vidíte prakticky vo všetkom. Na hru zjavne nebolo dosť peňazí a zrejme ani času. Napriek tomu má svoje svetlé miesta - atmosféra je fajn, systém boja dostatočne nápaditý, výroba predmetov a zužitkovanie prakticky každého nálezu na pochvalu. Všadeprítomné neduhy by sa popri tom dali tolerovať, keby hra poskytla atraktívnejší a rozsiahlejší dej s lepším finále. No aj keď absolvujete obidve príbehové odchýlky, sotva pocítite dostatočné zadosťučinenie. Napriek rozpačitému výsledku by však Mars: War Logs mohol byť základným stavebným kameňom RPG série, ktorá má šancu zabodovať v precíznejšom pokračovaní.


napísal uni 10.5.2013
Páči sa mi!
6.0
Vo svete
5.9
Ohodnotiť
MARS: WAR LOGS
+ systém a možnosti boja
+ rozvoj schopností a výroba predmetov
+ dobrá atmosféra a neokukané prostredie
- krátky vlažný príbeh
- koridorový postup a opakované prechádzanie lokalít
- slabá interakcia s okolím
- zasekávanie a sterilné postavy
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU Dual Core 2,2 GHz, 2 GB RAM, 512 MB VGA, 3 GB na HDD


RECENZIE HRÁČOV
Mars: War Logs
6.0
MRSHAXX    31.7.2013
Príbeh hry Mars War Logs sa odohráva na Marse kde tým najcennejš&iacu...prečítať celé
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Focus Home Interactive / Comgad / Spiders Games
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 26. apríl 2013
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28282)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk