KILLZONE MERCENARY |
KILLZONE MERCENARY |
Killzone Mercenary nie je iba strieľačkou, ale reprezentačnou vzorkou najhrávanejšieho žánru na platforme, ktorá takmer dva roky čakala s otvorenou náručou na poriadnu FPS. Guerrilla Cambridge sa to podarilo.
Už dávno neplatí, že multiplayer tvorí doplnok sólo kampane a vystupuje v roli prívesku len pre to, že ide o povinnú výbavu. Obyčajne to trvá štyri až päť hodín a ste na konci. Počet hodín je však irelevantný. V Killzone Mercenary sú titulky iba začiatkom budovania vzťahu s hrou, ktorá vás donúti pravidelne siahnuť po handhelde. A nejde o pripájanie sa na server a obyčajnú výmenu dát, ale poctivé každodenné hranie.
Môžu za to obyčajné pokrové karty. Je to prvé, čo uvidíte po každom spustení. Na základe vašej schopnosti akumulovať peniaze za zabitia a plnenia misií je vygenerovaná hodnota a farba karty. Nejde o obyčajnú známku prilepenú k profilu, každý deň sa generuje nová - ak prestanete hrať, jej hodnota klesne. Ak presedláte zo sniperky a začnete preferovať príručné zbrane, piková karta sa zmení na srdcovú.
Zostavovanie celého balíčka alebo farby je najväčším motivačným faktorom Killzone Mercenary. Karty zbierate po padlých hráčoch, hraním kampane, plnením misií, hľadaním skrytých balíčkov s informáciami. Hnacím motorom sú však peniaze a keďže ste žoldnierom, budete ich potrebovať na zbrane, upgrady aj výzbroj či odomknutie ďalšieho slotu pre loadout. Z multiplayeru vypadli úplne expy, a nahradili ich peniaze - za headshoty, zabitia, hackovanie, počet zabití vybranou zbraňou, brutálne finiše a plnenie krátkodobých alebo dlhodobých cieľov (s výdržou na niekoľko týždňov až mesiacov).
Killzone Mercenary premosťuje jednotným profilom kampaň a multiplayer. Peniaze aj odomknutý arzenál sú spoločné. Vtip je však v tom, že zbrane v ponuke dílera zostávajú, ale pre ich opakované použitie ich potrebujete zaplatiť. Nejde o horibilné sumy, ale ich vloženie do loadoutu niečo stojí. A obmieňať ich budete musieť. Či už kvôli vyššej obtiažnosti, experimentovaniu alebo pokusu o splnenie ťažkých výziev - kontraktov - zachrániť rukojemníkov, zabiť vojaka z kladky, zničiť debny so zbraňami, použiť dronu, uštedriť 30 headshotov vybranou zbraňou a pod.
Tieto modifikátory zvyšujú znovuhrateľnosť a podporujú aj lišiacky vyriešenú ekonomiku. Spustiť sa dajú iba po správnom prezbrojení alebo s doporučenou výbavou a tá niečo stojí. Jeden kontrakt mieša niekoľko úloh zameraných na deštrukciu, tichú elimináciu alebo presnosť medzi sebou, sú inak hodnotené v závislosti od zvolenej obtiažnosti a nad tým všetkým je navyše nekompromisný časový limit. Kým jednu splníte, misiu si niekoľkokrát zopakujete.
Štruktúra kampane má veľmi blízko výbušným akciám s vysokou dynamikou. Sleduje žoldniera Arrana Dannera v príliš fragmentovanom príbehu nasekanom do desiatky misií odohrávajúcich sa pred, počas a po udalostiach Killzone 2. Priamo sa akcií ISA nezúčastňujete, ale velenie vás posiela robiť špinavú robotu - vyradiť protivzdušnú obranu či extrahovať dôležitú osobu priamo v nepriateľskej zóne. Občas môžete spoznať kritické momenty neutíchajúceho konfliktu ako brutálny blitzkrieg na Zem, zničenie hlavného mesta Helghanu odpálením nukleárnej zbrane, príbeh sa však zameriava na zákulisné ťahy vysoko postavených a napriek možnému vetveniu ponúka iba jedno zakončenie.
Killzone Mercenary vychádza z bohatej histórie série, používa známe modely aj bossov. Akcia je rýchla a môžete sa spoliehať aj na stealth postup (generuje viac peňazí) alebo na používanie osobnej drony - Vanguard. Je ju možné diaľkovo ovládať, odpaľovať rakety, privolať vzdušný útok alebo vám poslúži ako osobný štít. Dohrať hru je možné aj so základnou útočnou puškou, obmena zbraňového arzenálu nie je v kampani nutná ani na to veľký dôraz nekladie, dokonca nie je nutné ani použiť Vanguard, ak sa nepočíta hackovanie vo forme skladania vzorcov v časovom limite.
Sólo kampaň nie je chrbtovou kosťou, kvôli nej sa nebudete opakovane k hre vracať. Je však prvou, ktorú odohráte a zoznámite sa aj s ovládacou schémou, ktorú trápi zakomponovanie dotykových prvkov. Oberajú ju o rýchlosť. Na trojuholník je namapovaná interakcia s okolím, nie výmena zbrane, to zabezpečí ťukanie do obrazu alebo d-padu. Dvojica analogov odvádza fantastickú prácu, Guerrilla Cambridge sa podarilo prepísať feeling Killzone hier a to je jedna zo silných stránok Killzone Mercenary - hrá sa, vyzerá a znie ako veľká konzolová hra.
V každej súčasti Killzone Mercenary je však badať rezervy. Ak prekuknete spôsob, akým AI nabieha do lokalít (Vita pri tak vysokej kvalite grafiky utiahne vždy iba zopár postáv naraz), viete ju prekvapiť a zabiť skôr, ako jej vôbec dáte šancu vystreliť. Kampaň má svoje silné momenty, ak poznáte pozadie celého konfliktu alebo občasné záblesky keď vyskočíte z budovy cez okno, drží sa overených scenárov a aj pri vysokej variabilite prostredí nedokáže prekvapiť.
Kontraktom chýbajú rebríčky a posielanie výziev kamarátom, chýba im sociálny rozmer a ak by podporovali vytváranie vlastných výziev, šlo by o mód, ktorý by prežil samostatne. S 2 - 7 hráčmi sa môžete pustiť do multiplayeru s trojicou základných herných režimov a šiestimi mapami. Mercenary a Guerrilla sú zamaskované DM a TDM módy, ktoré dopĺňa ikonický Warzone s rotujúcimi piatimi misiami, kam pribudlo hackovanie, kedy je nutné hackera brániť pred útokmi.
Nad multiplayerom nemáte vôbec žiadnu kontrolu, nedajú sa zakladať hry (okrem privátnej, kam sa dajú pozvať kamaráti), nemôžete voliť mapy a hra nebeží na dedikovaných serveroch a jej kvalita závisí od internetového pripojenia hostiteľa, ktorým je vždy jeden z hráčov. Vo večerných hodinách je takmer nemožné rozohrať hru kvôli konštantným výpadkom. Keď už zápas začne, k prerušeniu hry nedochádza. Prekážkou z hľadiska komfortu je absencia modifikácie loadoutu počas zápasu, dá sa to urobiť iba medzi zápasmi alebo pred jeho začatím. Počas hry si musíte vystačiť s tým, čo máte zvolené v jednom z piatich slotov.
Killzone Mercenary funguje najlepšie ako celok, ako si ho dávkujete nie je dôležité. Dá sa hrať po kúskoch, pohltí aj na dlhé posedenia. Obsahovo vyčerpateľnú kampaň zachraňujú kontrakty a tým zase robí pomocné kolieska online multiplayer. V súčasnosti ide o jednookého kráľa žánru FPS na PS Vita, ktorého potenciál zostal uzamknutý.
RECENZIE HRÁČOV |
7.0
MATHI4S
10.6.2014
V dobe keď píšem tieto riadky je už dávno jasné, že žiadne hromadné predaje Vity ...prečítať celé
|
PS Vita
Vývoj: SCEE / SONY Czech / Guerilla Cambridge Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|