Plánuje Nintendo ohlásiť na E3 novú konzolu? Malo by ju ohlásiť? |
Tento týždeň sa objavili náznaky na to, že by Nintendo mohlo ohlásiť novú konzolu na E3.
Tento týždeň sa objavili náznaky na to, že by Nintendo mohlo ohlásiť novú konzolu na E3. Pomohlo si k tomu aj samé a to spomenutím "nového systému Nintenda" v spojitosti s E3 na svojej stránke. Nintendo to celé dementovalo a nakoniec ešte predtým vydalo zoznam svojich E3 aktivít, medzi ktorými chýba press konferencia, na ktorej by to mohli ohlásiť. Budú mať sice viac eventov, ale zameraných na hry a doplnené o Nintendo Direct, ktoré však nie je najlepším miestom na ohlásenie konzoly. Eventualne by ju mohli ohlásiť ešte pred E3, ale stále sa to zdá príliš skoro po vydaní WiiU.
Nintendo síce neplánuje ohlásenie ale možno by niečo ohlásiť malo, lebo predaje WiiU sú veľmi slabé a podpora hier ešte slabšia. Dokonca ani distribútori, ktorí ešte pripravujú Xbox360 a PS3 verzie nepridávajú WiiU automaticky a to napriek tomu, že má podobný výkon. Nintendo sa tak aspoň snaží získavať indie hry, ktorých už má vo vývoji niekoľko stoviek, ale tie môžu pri konzolách slúžiť len ako doplnok, kúpnu silu tvoria hlavne veľké tituly a známe značky. Tam síce Nintendo má vlastné značky, ale pri WiiU veľmi zatiaľ nezaberajú a prichádzajú pomaly. Navyše sa zdá, že oslovujú len hlavne hardcore časť publika, ktorá prahne po nových Mario tituloch. Casual hráči akoby zatiaľ WiiU konzolu ignorovali, mali Wii a možno im WiiU pripadá len ako nová edícia konzoly, alebo už prešli na mobily a tablety.
Možno WiiU chýba skutočný killer titul, ktorý by oslovil masy a motivoval by ich kúpiť si konzolu. Možno chýba aj zlacnenie, ktoré by vyvažovalo výkon a ponuku konzoly a zohľadňovalo aj konkurenciu. Tak či tak, je veľmi pravdepodobné, že WiiU bude nasledovať príklad Gamecube, teraz je hlavne otázne kedy sa to Nintendo odhodlá uťať. Navyše keď si to zoberieme WiiU je na tom zatiaľ ako predajmi, tak aj ponukou horšie ako Gamecube, to vo svojej dobe malo priam neuveriteľné killer tituly, ktoré konzolu držali medzi core hráčmi a to ako Metroid Prime, tak aj Resident Evil 4, nehovoriac o kvalitných Zeldách, všetko hry nad 95%. Teraz sa WiiU hry len občas dostávajú nad 90% hranicu aj to väčšinou multiplatformami.
Začiatkom roka sa síce objavili informácie, že by Nintendo malo pripravovať nový DS handheld a novú konzolu, obe s podtitulom Fusion a s hlbším vzájomným prepojením. Niečo podobné by sa určite Nintendo zišlo, ale hlavne v ohľade nového DS je otázne, či je už čas na nasledovníka 3DS. Je dobre rozbehnuté má veľa hier a aj keď trpí konkurenciou zo strany mobilov je momentálne jediným handheldom, ktorý popri nich dokázal preraziť a udržiavať si slušné čísla. Ak sa vrátime v čase späť, nástup 3DS začal až po predčasnom znížení ceny, možno práce niečo také potrebuje aj WiiU, aj keď to už nikdy nedosiahne pôvodne plánovaného potenciálu, slabý výkon a malá podpora ho budú brzdiť až do konca.
Možno bude riešením skutočne len Fusion. Keď spomíname Fusion môžeme si spomenúť údaje, ktoré boli leaknuté (alebo si ich niekto vymyslel začiatkom roka). Na druhej strane Fusion kódové meno je zrejme reálne a Nintendo malo aj prezentačnú šnúru.
FUSION DS
- Procesor: ARMv8-A Cortex-A53 GPU: Custom Adreno 420-based AMD GPU
- Pamäť: 3 GB LPDDR3 (2 GB pre hry, 1 GB pre systém)
- Obrazovka: 8.1 palcový DVGA (960 x 640) kapacitný touchscreen
- Vysúvateľný design s natáčaním
- Horný displej má gorilla Glass s magnetickým coverom
- Vibrácie pre hry a aplikácie
- Dva circle pady s motorm pre haptický feedback
- Skaner otlačkov prstov s feedbackom
- 2.1mpx stereo kamery
- Multi-Array mikrofón
- A, B, X, Y, D-Pad, L, R, 1, 2 Buttons
- Gyroskop, Akelerometer, Magnetometer
- NFC Reader
- 3G Chip s GPS lokalizáciou
- Bluetooth v4.0 BLE na prepojenie s mobilmi a tabletmi
- 16 GB flashu
- Nintendo 3DS slot
- Slot na SDHC karty so 128 GB limitom
- Mini USB I/O
- 3300 mAh Li-Ion batéria
FUSION TERMINAL (v dvoch verziách s mechanikou a bez nej)
- Grafický čip: postavený na Radeon HD RX 200 GPU CODENAME LADY (2816 shaders @ 960 MHz, 4.60 TFLOP/s, Fillrates: 60.6 Gpixel/s, 170 Gtexel/s)
- Procesor : IBM 64-Bitový POWER 8-Based IBM 8-jadrový procesor s kódovým menom JUMPMAN (2.2 GHz, so shárovanou 6 MB L4 cache.
- Koprocesor: IBM PowerPC 750-based 1.24 GHz trojjadrový koprocesor s kódovým menom HAMMER
- Pamäť: 4 GB DDR4 SDRAM s kódovým menom KONG, 2 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz (12.8 GB/s) On Die s kódový menom BARREL
- 802.11 b/g/n Wireless
- Bluetooth v4.0 BLE
- 2 USB 3.0
- 1 koaxiálny vstup
- 1 CableCARD Slot - na kartu z káblovky
- 4 pripojiteľné Wii U GamePads alebo 4 DSc
- Verzia s mechanikou prehráva Wii U optické disky, má slot pre FUSION Holographic Versatile Disc (HVD) a na Nintendo 3DS karty.
- 1 HDMI 2.0 1080p/4K Port
- Dolby TrueHD 5.1 alebo 7.1 Surround Sound
- Indukčná podložka na nabíjanie 4 FUSION DS alebo IC-Wii Remote Plus ovládačov
- Disková verzia má mať 60 GB Flashu a nedisková verzia 300 GB flashu
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 122
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- RECENZIA: Metro Awakening 51
- Rusi platia za negatívne recenzie Stalkera 2 na Steame 104
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 33
- Witcher 4 je už v plnom vývoji 55
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 22
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >