MONSTER MONPIECE |
MONSTER MONPIECE |
Kartové hry sú odjakživa populárny žáner a od čias Magic the Gathering sme sa dostali do éry Blizzardu a HearthStone. Šťastie skúšajú aj iní, nehovoriac o japonských tvorcoch, ktorí sa rozhodli nepochodovať po dungeonoch, nevyberať si medzi ťahovým a real-time systémom bojov a stavili na karty. S tým prišli bežné prvky JRPG, ako pomalý dej a bizarná hra so sexuálnym podtónom. Monster Monpiece nie je pre puritánov, respektíve vidieť hranice dovoleného na východe a západe. Ale menšia kontroverzia bokom, toto je zábavný strategicko-JRPG titul.
Herný svet zažil veľa rán od stvoriteľa. Najprv boh stvoril svet s ľuďmi, no tí ho začali pľundrovať, a tak vznikla rasa monštier a dievčat, čo ich ovládali. Lenže monštrá takmer vyhubili ľudí a prišiel trest, kedy boli takzvané monster girls schované do kariet. Tie potrebujete získať a ovládať počas hrania. Príbehové pozadie vás katapultuje k aktuálnemu deju, kde sa pár študentiek vydáva na potulky. Je tu hlavná hrdinka May, introvertka z Kunaguvu akadémie spárovaná s odvážnou Fiou. Do diania sa zapojí aj ostrieľaná Elza a šprtka Karen, čo zvláda veľa trikov v bojovom systéme a oplatí sa ju sledovať. Na ceste do regiónu Ginuma získajú nielen skúsenosti, ale aj zásadný úder: záhadná postava začaruje Elzu a tá sa mení na takzvanú Lost. Lenže dočasné znalosti rasy Lost radia bojovať, kým sa obeť nezbaví svojej kliatby, čo je ľahká rada, no keď je zakliata vaša kamarátka, ťažko sa budete pozerať na ňu v súboji a rozdávať jej rany.
Dej je spočiatku rozťahaný, príliš milý a myslíte si, že na viac ako výlet dievčat sa nezmôže. Autori vhodne kombinujú mýtickú minulosť a súčasné dianie. Od začiatku cítiť, že do prvých hodín napchali veľa dlhých dialógov, v neskorších fázach hry si ich ale užijete, v snahe oddýchnuť si od taktiky. Scenár poteší, je vhodne dávkovaný a vďaka výbornému japonskému dabingu si rýchlo vytvoríte sympatie k postávam.
Keď sa prelúskate cez desiatky minút dialógov, nastúpia prvé súboje a chytľavý kartový systém. Bojisko je rozdelené na dve polovice, na konci neho sa nachádza ústredie (HQ), ktoré má pár HP. Pred ústredím leží polovica, na ktorú zástupcovia kladú svojich bojovníkov – na obranu ústredia alebo pochod vpred a útok na súperove karty. V strede je neutrálna zóna, kam kartu nemôže položiť nikto. Karty kladiete na svoju časť (najprv má veľkosť 3x3 políčka, rozširuje sa po 3x7) a podľa počtu bodov many. Aby hráči nemohli zaplniť všetky políčka hneď, v každom kole si vytiahnu iba jednu kartu – v prvých ťahoch tasíte slabšie karty, na silné nemáte manu. Neskôr máte many až-až a občas ju neviete využiť (porovnanie s Heartstone: tam idete na doraz a ťaháte v jednom kole karty, kým sa mana neminie).
Karty sú na stole a každá má svoje vlastnosti: odlišný počet HP, silu útoku, prípadne iné atribúty. Monster Monpiece má štyri typy kariet: melee na blízke útoky, ranger na ďaleké, healer pridá HP v akcii a buffer má magické vlastnosti. Kombinácie kariet sú možné, často aj potrebné. A zatiaľ čo HP a útok má každá, magické body sa týkajú iba liečiteľov a mágov. Neskôr zistíte, že karty sa dajú aj kombinovať a fúzie sa cenia: dve karty rovnakého druhu vytvoria silnejšie jednotky.
Každá postava z karty na bojisku upaľuje či útočí vpred. Ak má pred sebou nepriateľa, zavelí na blízky či ďalekonosný útok, ak je miesto voľné, postúpi o políčko. Takto monštrá pochodujú vpred a približujú sa k HQ nepriateľa, aby zasadili smrtonosnú ranu. Lebo keď má ústredie 3 body života, stačí pár rán, aby ste ho zložili – a vice versa, zažil som nejeden súboj, kde som mal posledný HP na svojom ústredí a len vďaka silnému monštru, pochodujúcemu vpred, som dokázal uštedriť finálny zásah skôr. Vyhral som o jediný ťah v boji na 35 kôl. Súboje sú teda napínavé, variabilné a hra ešte aj po 5-6 hodinách ponúka ďalšie taktické možnosti.
Osobne som si obľúbil nielen predmety v boji, ale aj Aura bonusy. Keď na bojisko kladiete karty jednej farby, pri druhej získate malý a pri tretej už veľký bonus pre všetkých bojovníkov. Predstavte si šesť monštier, čo už-už môžu padnúť a majú po 1 HP, ale zrazu dostanú dar z neba a veľký bonus všetkým pridá ďalšie HP. Vaša skupina ožije, zrazu sfúkne polovicu nepriateľov a razí si cestu vpred k ústrediu.
Na to, aby ste mali dobrú ponuku kariet, si treba manažovať váš balíček. K dispozícii môžete mať 40 kariet, čo je spočiatku nad mieru možností, ale už po dvoch hodinách máte viac ako štyri desiatky a začínate sa zamýšľať nad tým, ktoré karty sa hodia viac, ktoré menej a taktika funguje na sto percent. Nevyšiel vám tento súboj ani na tri razy? Asi treba zmeniť celý balíček a vyskúšať iné tromfy. Keďže celá hra má viac ako 300 kariet, máte nad čím uvažovať, keď si môžete do boja zobrať prakticky len každú ôsmu.
Tu sa dostávame ku kontroverznému bodu, kvôli ktorému je náročné hrať Monster Monpiece v lietadle, vo vlaku či na verejnosti. Aby ste si zvýšili kvalitu kariet, treba sa prepnúť do First Crush Rub módu. V ňom sa treba dotýkať a ťukať na dámske partie ako oblečenie a obnažené stehná. V druhej časti si Vitu treba otočiť o 90 stupňov a prstom trieť po celej obrazovke, čo vyzerá bizarne. Slečny sa začnú smiať a dávajú vám spätnú väzbu, že sú spokojné. Pointa je jasná: Japonci si neodpustili vložiť do hry jemné dotyky dievčat – ale úprimne, po niekoľkých pokusoch sa minihrá rýchlo opozerá a beriete ju ako súčasť Monster Monpiece. Hrať v tomto móde je prostriedok, ako prísť k lepším kartám, nie cieľ – tým budú neskoršie súboje a rastúca obtiažnosť približne od šiestej kapitoly.
Postup v hre sa odohráva na svetovej mape. Pri vstupe do novej kapitoly sa objavia jednotlivé body, ktoré treba navštíviť. Buď na nich čaká nepriateľ a menší súboj, otáznik/výkričník spustí aj dejovú sekvenciu, mešec pridá pár peňazí, karta signalizuje objavenie novinky do balíčka atď. Spočiatku je cesta lineárna, ale neskôr sa začne vetviť – kto po odblokovaní prvých či druhých dverí nezaváha a vydá sa po vedľajšej ceste, postupne sa mu otvorí aj cesta k vzácnej karte. Milý spôsob ako natiahnuť hrateľnosť a nepadnúť do typického módu grindovania a opakovaných súbojov. Kto prelustruje celé mapy, bude odmenený.
Súboje pritvrdzujú, dej sa zauzľuje a po 20 hodinách máte solídný balíček, aby ste vyskúšali pár bojov v multiplayeri s inými hráčmi. Je to vítané spestrenie, ale ja tomu zatiaľ toľko neholdujem a upaľujem po mapách v neskorších kapitolách a opakujem súboje. Lebo keď má po 40 ťahoch niekto zdolá, žiada si to zamyslenie a efektívnejšie repete.
Vďaka japonskému dabingu, väčšine obsahu (pár kariet padlo za obeť cenzorom) a kvalitnej grafike máme pred sebou atraktívny a veľmi japonský titul. Monster Monpiece je chytľavá kartová JRPG, kde sa môžete vrhnúť do dlhého taktizovania alebo si dopriať pár súbojov na dobrú noc. Vítané spestrenie Vita knižnice, kde sa Idea Factory nebálo ani západnej lokalizácie.
RECENZIE HRÁČOV |
PS Vita
Vývoj: Idea Factory / Compile Heart Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|