V Dragon Age dostane vrchný inkvizítor vlastný zámok |
Čo by ste mali vedieť o zámku Skyhold?
Že v Dragon Age: Inquisition preberieme úlohu vrchného inkvizítora, to vieme už dávno. Časť hry sa tým vôbec nezmení. Naďalej budeme cestovať po blízkych i vzdialených krajinách, bojovať proti exotickým príšerám, skúmať dávno opustené miesta a ochraňovať slabých. Dôstojný pán vrchný inkvizítor ale nemôže noci medzi svojimi výpravami tráviť v stane či v hostinci ako kdejaký tulák. Inkvizícia potrebuje priestorné a reprezentatívne hlavné sídlo, a tým bude hrad Skyhold. BioWare už má s budovaním domova pre hlavného hrdinu a jeho partiu bohaté skúsenosti. Skyhold by mal inkvizítorovi poslúžiť rovnako dobre, ako Normandy poslúžila Shepardovi (teda okrem lietania z planéty na planétu).
Pokým ale Shepard dostal Normandy pekne nablýskanú a voňajúcu novotou, Skyhold je stará ruina. Úplne na začiatku hry ani nie ste jeho pánom a keď sa ním neskôr stanete, nebude to žiadna veľká výhra. V múroch sú diery a veľká časť hradu je zavalená a neprístupná. Skyhold sa teda bude vyvíjať spolu s vami a porastie spolu so vzrastajúcou mocou inkvizície. V prvej fáze bude treba iba zaplátať najväčšie diery a najať nejaké stráže, ale neskôr príde čas aj na drobnosti, vybavenie a dekorácie. Hrad by mal byť čo najviac "váš". Keď sa bude príbeh blížiť ku koncu a moc inkvizície bude práve na vrchole, mal by byť už mocnou pevnosťou so silnou posádkou a tiež by sa mal blýskať ako... Normandy.
Hrad by sa nemal porovnávať s Vigil’s Keep, ktorý sa v datadisku Awakening, rozširujúcom prvý diel série, stal sídlom Šedých strážcov. Tiež síce slúžil ako hlavný stan organizácie, ale jeho možnosti boli veľmi obmedzené. Skyhold si bude hráč prispôsobovať svojím predstavám. Nebude to (našťastie) Sims, aby ste museli umiestňovať každý detail, ale dobre zvolená dekorácia aj tak poteší. Okrem drobností prídu aj väčšie rozhodnutia, napríklad či vežu zrenovovať pre potreby mágov alebo templárov.
V Skyhold sa budú príjmať aj strategické rozhodnutia. Čo by to napríklad bolo za mocného vodcu, keby nemal veľkú stolovú plastickú mapu. Tá bude centrom strategického plánovania a poskytne množstvo informácií o jednotlivých oblastiach.
K rozširovaniu Inkvizície poslúžia tri zdroje. Prvou bude vplyv, ktorý bude vlastne fungovať ako zber XP za určité skutky a pri každom zvýšení úrovne sa otvorí možnosť vybrať si jeden z niekoľkých bonusov. Druhým zdrojom je sila. Pokým vplyv neustále rastie a otvára nové možnosti, sila sa získava a znova investuje a bude viac previazaná s príbehom. Tretím zdrojom bude čas, ktorý sa uplatní pri misiách, ktoré budú riešiť agenti. Ich čas je vzácny a preto treba rozhodnúť, ktorá akcia dostane prednosť.
Skyhold je našťastie dosť veľký, aby sa tam zmestila celá vaša bojová partia aj agenti a každý z nich si nájde svoje miesto, ktoré si zútulní podľa svojho vkusu. Môže to byť ich izba či pracovňa, ale niektoré charaktery sa budú cítiť doma skôr v malom hostinci či inej časti hradu. Veľmi špeciálnou miestnosťou bude trónny sál, v ktorom budú prebiehať inkvizičné súdy. Nepôjde o náhodné udalosti, ale o spôsob, akým ovplyvníte život dôležitých charakterov. BioWare uprednostňuje alternatívne tresty, takže z niektorého z charakterov sa môže stať dvorný šašo, inú postavu sa ale možno rozhodnete vyhnať a objaví sa aj možnosť odtrhnúť mága od Úniku.
Dragon Age vychádza už o dva a pol mesiaca, 18. novembra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 96
- Všetky tri Warcraft hry vychádzajú remastrované vo Warcraft Remastered Battle Ches 112
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- GTA Trilogy dostalo pekný grafický update 40
- RECENZIA: Horizon: Zero Dawn Remastered 72
- Stalker 2 dostal svoje finálne požiadavky na PC, na Xboxe už začal pre-load 103
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Samsung Galaxy S25 Ultra zmení dizajn 22
- Sľubovaný nárast výkonu v PS5 Pro zrejme brzdí priepustnosť pamäte 186 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: EA / BioWare Štýl: RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|