Gigantic, MOBA, ktorá umožní súboje Xbox One a PC hráčov |
Okrem toho bude užívateľovi oboch platforiem stačiť jeden účet s ktorým bude hrať rovnako na počítači aj konzole.
Gigantic sme si prvýkrát všimli vlani v júli, keď štúdio Motiga odhalilo prvý trailer. Zároveň sme sa dozvedeli, že štúdio založili skúsení herní vývojári a v jeho čele stoja James Phinney (hlavný dizajnér Starcraftu a Guild Wars) a Chris Chung (Guild Wars, Rift). Hra síce spadá do žánru MOBA, ale hrateľnosťou sa viac podobá na Smite než na Dotu 2 alebo League of Legends, takže hráč ovláda svojho hrdinu priamo z pohľadu tretej osoby a sám sa oháňa mečom či mieri lukom, namiesto toho, aby iba stláčal tlačidlá a klikal na miesta na mape.
Okrem toho vynecháva nekonečný spam creepov slúžiacich predovšetkým ako zdroj skúseností a zlata. Na mape bojujú iba dva 5 členné tímy, jeden veľký (naozaj nadrozmerný) AI strážca na každej strane a hráčmi vyvolaní minioni. Tí majú predovšetkým ochraňovať kľúčové body mapy, ale rôzne druhy môžu aj liečiť hrdinov, zvyšovať im útočnú silu, odhaľovať skrytých nepriateľov a poskytovať rôzne bonusy a výhody.
Žáner free-to-play MOBA je na PC veľmi populárny (a tečú z neho veľmi pekné zisky), ale na konzoly si zatiaľ nenašiel správnu cestu. Nie je náhodou že prvou lastovičkou bude práve Smite, ľahšie prispôsobiteľné ovládaniu gamepadom, a Gigantic ho bude nasledovať. Motiga podpísalo exkluzívnu zmluvu s Microsoftom a Gigantic vyjde exkluzívne na Windows 10 a Xbox One. Hra bude vďaka (nielen finančnej) podpore Microsoftu preložená do viacerých jazykov a rozprestrie sieť serverov po celom svete, vďaka čomu stlačí ping pekne k zemi.
Obe verzie budú prepojené dvoma spôsobmi. Hráčsky účet bude prístupný z obidvoch platforiem, čiže ak využívate obidve platformy, môžete cez deň hrať na notebooku a večer doma na konzole a neprídete o nič zo svojho postupu, odmien ani o nič iné. Podporovaný bude aj crossplatform multiplayer, čiže spoločné zápasy hráčov hrajúcich na PC s klávesnicou a myškou a hráčov hrajúcich na konzole s ovládačom. Toto však bude voliteľná možnosť a bude sa dať jednoducho zakázať.
V alpha-verzii má každý hrdina 4 základné schopnosti (rozdelené medzi pravé a ľavé myšítko, Q a E) a jednu extra silnú schopnosť nabíjanú iba počas boja. Hrdinovia v zápasoch nenakupujú výstroj ani nové kúzla, namiesto toho majú možnosť rozvíjať svoje schopnosti. Každá z nich sa dá vyvíjať dvoma smermi. V jednoduchšom prípade si hráč pri útoku na diaľku vyberie, či zvýši jeho silu alebo zväčší oblasť pôsobenia. Inokedy ale dostane možnosť vybrať si medzi dvoma úplne odlišnými spôsobmi použitia schopnosti. Hrdina Tyto the Swift má napríklad útok veľkým skokom, ktorý môže byť vylepšený tak, aby spôsoboval viac škody vo väčšej oblasti alebo môže byť zmenený na nebojovú schopnosť nespôsobujúcu žiadne zranenie, ale použiteľnú dvakrát za sebou a zrýchľujúcu pohyb.
Vydanie Gigantic je naplánované na jeseň 2015.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Perfect World / Motiga Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|