Capcom odstránil lokálnu kooperáciu z Resident Evil 5 Gold, klame o jej nefunkčnosti |
Do pôvodnej verzie urobili kooperatívny mód hráči, u Gold edície bol pre istotu odstránený celý zdrojový kód tohto režimu.
Po včerajšom vydaní oklieštenej verzie Dead or Alive 5 Last Round od Koei Tecmo ukázala PC hráčom vztýčený prostredník aj ďalšia japonská spoločnosť. Ukázalo sa, že Capcom zo Steam Gold edície Resident Evil 5 kompletne odstránil co-op kód umožňujúci rozdelenie obrazu a kooperatívne hranie na jednom počítači, dostupné v konzolových verziách. O niečo podobné sa už Capcom pokúsil vo februári, keď kooperáciu vystrihol z PC verzie Resident Evil: Revelations 2 a pribalil k tomu množstvo výhovoriek. Po vlne kritiky Capcom zapracoval a kooperáciu do RE: Revelations 2 pridal.
Vráťme sa však o niekoľko rokov späť, do roku 2009, kedy na PC vyšla základná edícia RE5 používajúca Games For Windows Live a, na rozdiel od konzolových verzií, aj bez lokálnej kooperácie. Capcom ju síce nesfunkčnil, ale v porte z konzol zabudol zdrojový kód. Netrvalo dlho, a pár šikovných móderov tento kód upravilo pre potreby PC. Voilà, kooperatívny režim, rovnako dobrý ako na konzolách.
Po rokoch sa Capcom rozhodol na PC vydať aj Gold edíciu obsahujúcu príbehové DLC Lost in Nightmares a Desperate Escape, ako aj režim The Mercenaries Reunion a ďalšie bonusy a samozrejme bez GFWL. Nie len že kooperácia opäť chýba, ale tentoraz bol z hry dokonca odstránený aj jej kód, ktorý by umožnil použitie rovnakého módu. Dôvod? Keďže aj tak neexistuje žiadny spôsob ako kooperáciu dostať aj do PC verzie, bola táto časť zdrojového kódu aj tak zbytočná. Prečítajte si preklad vyjadrenia Capcomu:
"Ako asi niektorí z vás vedia, vývojársky nástroj/engine MT Framework používame naprieč niekoľkými platformami. Spomínaný split-screen kód je založený na systémoch PS3/Xbox 360 a na PC jednoducho nefunguje. Jadro problému spočíva v tom, že PC kód nemá žiadnu predstavu o rôznych ovládačoch. RE5 nemá ako zistiť, ktorý gamepad má ovládať ktorú postavu, ani čo má robiť, keď jeden hráč použije klávesnicu plus myš a druhý gamepad. Je to priveľký problém, pretože pôvodná herná logika s týmto nepočíta."
Samozrejme, slová Capcomu sú kôpkou nezmyslov, keďže móderi v domácich podmienkach split-screen upravili a poskytli zadarmo. Tu je komentár jedného z nich:
"Nechápem prečo tvrdíte, že kód "na PC jednoducho nefunguje". Som jeden z ľudí stojacich za módom, ktorý split-screen režim sprístupnil GFWL verzii. Môžem potvrdiť, že celý kód je PLNE funkčný a na GFWL verzii fungoval bezchybne. Nepridávali sme do neho nič navyše, jednoducho sme ho sprístupnili. Vyriešiť bolo treba iba ovládanie klávesnicou, ktoré bolo nastavené tak, aby ovládalo obidve postavy naraz, takže sme to vypli. Hra nemá žiadny problém s rozpoznaním dvoch ovládačov. Evidentne dokáže priradiť PAD1 k hráčovi 1 a PAD2 k hráčovi 2 a aj opačne. Inak by sa postavy vôbec nehýbali."
Nakoniec, posúdiť obhajobu Capcomu môže každý sám, stačí si pozrieť videá z funkčného lokálneho co-op módu GFWL verzie:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PS3
PC Xbox 360 Vývoj: Capcom / Capcom Štýl: akcia / survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|