SOUL AXIOM |
SOUL AXIOM |
Vývojárov zo štúdia Wales Interactive môžete poznať vďaka hrám Infinity Runner alebo Master Reboot, pričom práve druhá menovaná má čo-to spoločné s ich najnovším titulom Soul Axiom. V hre Master Reboot sme sa totiž dostali za hranice nášho sveta – do sveta mŕtvych, pričom v Soul Axiom sa do tohto mysteriózneho prostredia opäť vrátime.
V Master Reboot sa ľudia z celého sveta spoliehali na nový vynález, systém Soul Cloud, do ktorého si každý mohol nahrať svoju dušu. Vďaka tomuto systému tak mohol mať každý istotu, že jeho pravé ja bude žiť aj potom, čo jeho telesná schránka zomrie. Všetky spomienky, zážitky či prvé stretnutia sú uložené v bezpečí v pamäťových moduloch Soul Cloudu. Príbeh Master Reboot sa odohrával priamo v tomto masívnom úložisku duší, ktoré bolo prepletené množstvom hlavolamov a nástrah. V Soul Axiom však dostalo toto komplikované zariadenie nový názov a odteraz je známe už ako Elysia. Soul Axiom sa teda od Master Reboot príliš neodlišuje a opäť sa dostávame do (takmer) rovnakého prostredia, s rovnakým poslaním, no v nových úrovniach, s novými nástrahami.
Soul Axiom je momentálne dostupný na Steame v Early access verzii, kde vývojári ponúkli hru už v novembri minulého roka. Je to teda už približne šesť mesiacov, čo sa Soul Axiom dostal na verejnosť a hráči mohli začať testovať. Za toto obdobie hra prešla menšími, ale aj väčšími zmenami - dolaďovanie hrateľnosti, opravy chýb, no hlavne pridávanie nových kapitol, ktoré podstatne rozširujú príbeh hry. Ten je teda rozdelený na jednotlivé kapitoly, z ktorých sú momentálne dostupné tri. Autori už ale pomaly plánujú vydanie štvrtej, no do plnej hry chcú zapracovať až šesť. Každá kapitola je navyše rozdelená na menšie úrovne, pričom podľa slov vývojárov by sme ich v hre mali nakoniec nájsť rovných štyridsať.
V krátkom opise sa o Soul Axiom hovorí ako o psychologickom sci-fi thrilleri, ktorý kombinuje hlavolamy, objavovanie a pohlcujúci príbeh. Bohaté prostredie predstavuje posmrtný život v digitálnom svete s množstvom výziev. V novom dobrodružstve nahliadneme do života iných, pozrieme si posledné minúty ich života a získame cenné skúsenosti, ktoré nám pomôžu pri ďalšom postupe. Soul Axiom jednoznačne stavia na silnej atmosfére, ktorú veľmi dobre dotvára príjemná hudba. Tí, ktorí hrali Master Reboot, si určite už na prvých obrázkoch všimli, že grafická štylizácia je prakticky totožná. Jednoduché grafické spracovanie teda nespôsobí grafické orgie, no takmer určite zaujme.
Príbeh Soul Axiom sa začína v oblakoch, v ktorých zbežne nahliadnete do vašich spomienok. Po niekoľkosekundovom páde cez spomínané oblaky sa prebúdzate na lodi, uprostred rozbúreného mora. Už od úvodu sa môžete stretnúť s ďalším hlavným stavebným kameňom celej hry – s hádankami. Hneď na to, ako sa vám podarí opustiť loď, sa cez množstvo zábleskov spomienok dostávate do ďalších prostredí. Tie vám, pochopiteľne, nebudú dávať žiadny väčší zmysel, no aj napriek tomu si na nich autori dali záležať. Potom, ako sa vysporiadate s prvými hádankami, dostávate do vienka prvú schopnosť. Vašou hlavnou zbraňou nebudú žiadne skutočné zbrane, ale iba vaše ruky. Systém Elysia vás ako prvé naučí skladať a rozoberať objekty až na jednotlivé pixely. Alebo ako on sám hovorí: „Môžete brať, ale aj dávať.“ Neskôr sa naučíte pohybovať objektmi a dokonca ich aj ničiť. Každú z dostupných síl je však možné využiť iba na určitý typ materiálov. Takže ak niektoré objekty dokážete napríklad rozobrať, nemôžete s nimi pohybovať a ani ich zničiť.
Prvá väčšia zastávka vás zavedie k prvým úrovniam, ktoré skrývajú duše štyroch mŕtvych ľudí. V nich sa pozriete do džungle, vojnovej zóny, na pláž alebo aj do múzea. Je skutočne zaujímavé sledovať, ako sa pomocou teleportu dostávate do celkom odlišných svetov, s inými princípmi a mechanikou. Ako keby ste neustále vstupovali do inej hry. V každej z úrovní na vás čaká hneď niekoľko hlavolamov, ktoré je potrebné vyriešiť. Za vyriešené rébusy budete odmenení špeciálnymi kockami, ktoré vám odomknú prístup k uloženým spomienkam. Žiadny z hlavolamov nie je príliš zložitý, no ani príliš ľahký. V tomto smere je hra dobre vyvážená, kedže aj keď sa nad väčšinou z nich pár minút potrápite, vždy sa vám ich podarí vyriešiť dostatočne rýchlo.
Na frustráciu tak rozhodne nenarazíte, teda ak vám vaše plány neskríži chyba. Našťastie som na takýto problém narazil iba raz, pričom viac ma trápila optimalizácia. Rozmanitosť úrovní si tak pravdepodobne vyberá svoju daň. Väčšinu času sa hra držala na stabilných 60 fps, no v niektorých prázdnych miestach prišli prepady až na 20 fps, a to bez väčšieho dôvodu. Treba ale myslieť na to, že hra ešte nie je dokončená, takže na prípadné chyby majú autori priestor. No vzhľadom na to, že už teraz ich hra nemá príliš veľa, nejde o nič hrozné.
Mimo hlavnej príbehovej linky môžete po svete zbierať opice, ktoré v sebe ukrývajú informácie alebo konkrétne podrobnosti o živote osôb z daných lokalít. Dá sa povedať, že ide o ekvivalent kačíc, s ktorými ste sa mohli stretnúť v Master Reboot. Po dokončení hry tak budete mať aspoň motiváciu prejsť ju ešte raz, čím si aspoň predĺžite hernú dobu. Každopádne, aj bez tohto doplnku vás hra zabaví na niekoľko hodín. Vývojári tvrdia, že pri plnej verzii strávime približne osem až dvanásť hodín čistej hernej doby, Samozrejme, ak ste príliš šikovní, tak hrou preletíte podstatne skôr, no nováčikovia si môžu k celkovému času pripočítať aj niekoľko hodín naviac. Dátum vydania plnej verzie je však stále otázny, no vzhľadom na neustálu podporu a blížiace sa vydanie štvrtej kapitoly je možné predpokladať, že sa tak stane do niekoľkých mesiacov. To síce nezodpovedá pôvodným plánom, no autori o hru rozhodne nestrácajú záujem.
Soul Axiom je výbornou oddychovkou, v ktorej je možné nahliadnuť do posmrtného života z pohľadu talentovaných vývojárov. Obsahuje množstvo unikátnych prostredí, skvelú atmosféru a vyváženú hrateľnosť, čo je základ úspechu. Ak sa na ceste k finálnemu produktu nič nepokazí, určite pôjde o hru, ktorá si zaslúži vašu pozornosť.
PC
Vývoj: Wales Interactive Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|