AURA: FATE OF AGES |
AURA: FATE OF AGES |
Puzzle adventúry zažívajú v posledných mesiacoch renesanciu. Nie je to iba vydávaním nových titulov, ale bolestivý prechod do kompletného 3D prostredia. Zatiaľ čo pri Mysterious Journey: Schizm II a URU: Ages Beyond Myst bol pôrod 3D bezbolestný, ostatné projekty sa akosi boja tejto inovácie a razia si cestu klasických predrenderovaných panoramatických obrazoviek. Tento spôsob je vďaka použitým enginom nešťastný. Je to práve grafická stránka, ktorá neraz potopí vizuálizáciu fantastických a farebných svetov nutnou dávkou rozmazanosti a neostrosti scén. Atraktivita titulu týmto faktom trpí najviac a neraz aj samotná atmosféra prežívania príbehu. Aura: The Fate Of Ages je outsiderom. Akékoľvek porovnávania s existujúcimi puzzle adventúrami autori odmietajú a kašlú na predpisy a všeobecné zákony vydané titulmi Schizm II a URU.
Kanadský Streko-Graphics však nie je jediným tímom, ktorý sa drží zubami nechtami panoramatických obrazoviek. Ubisoft transformuje svety Myst z 3D späť ku svojim koreňom, o tom však v inom preview. Aura pôsobila ako vedľajší projekt financovaný The Adventure Company a po skúsenostiach s poslednými titulmi (Crystal Key II, Forever Worlds) z ich produkcie nemožno skrývať skepticizmus. Poslednú šancu, ktorú som dal tejto spoločnosti, bola pravdepodobne vyslyšaná a prichádzajúci prírastok do rodiny puzzle adventúr Aura bude rozhodne v inej kvalitatívnej triede. Očakávanie ďalšieho herného braku zakrytého pozlátkom marketingu sa tentoraz konať nebude. Z hrateľnej ukážky je cítiť poctivú prácu grafikov a scenáristov. A ak sa ich precízna práca odrazí vo všetkých ponúkaných svetoch a herné mechanizmy budú fungovať s presnosťou švajčiarskych hodiniek, máme tu pravdepodobne pokoriteľa Myst III: Exile. Napísať niečo o Aure a pritom nespomenúť legendárnu sériu sa jednoducho nedá.
|
|
|
Tvrdohlavé zatĺkanie autorov a odmietanie akéhokoľvek porovnávania s Mystom je zbytočné. Veď, kto by chcel porovnávať svoj titul s legendou? Aura je svojím konceptom najbližšie práve tejto sérii. Na začiatku boli prstene. Strážcovia týchto magických predmetov dokázali s ich pomocou cestovať medzi svetmi ilúzie a reality a dokonca takéto svety vytvárať. Svety v Aure sú štyri a skrývajú obrovské tajomstvá. Každý zo svetov je vlastne trezorom magického artefaktu, ktorý majú strážiť dômyselné mechanické a organické mechanizmy. Legendy vravia o hrozbe spojenia magických prsteňov a artefaktov. Komu sa to podarí, získa neobmedzenú moc a nesmrteľnosť. Vo svete Ademika Valley prebiehajú posledné skúšky učňov pod vedením učiteľa Grifita. Hlavná postava Umang sa dozvie o Duradovi, ktorý chce zničiť všetky svety a stať sa pánom vesmíru. Bez artefaktov sa nedajú aktivovať prstene a preto sa Umang rozhodne získať všetky magické predmety, skôr ako Durad. Príbeh je jedno veľké klišé, avšak ten vždy hral v puzzle adventúrach druhé husle.
Dôležité je previazanie svetov a logických hádaniek v nich ukrytých. Autori Aury však nezabudli na nič a ponúkané puzzle majú zmysel a dokonca hráč vie presne, čo po ňom neznámy mechanizmus chce. Je to veľká zásluha množstva dokumentov, kníh a rozhovorov s NPC postavami, z ktorých sa dozviete čiastočné informácie, ako riešiť váš problém. Skice v knihách alebo v dokumentoch jemne naznačujú funkčnosť, ale neprezrádzajú riešenie. Vždy budú poukazovať na miesto, ktoré si zaslúži zvýšenú pozornosť. Každý jeden puzzle bude mať zmysel a nebudú nútiť hráča, aby sa stal jasnovidcom a situácie: „Načo vôbec slúži tento mechanizmus na aktivovanie, ktorého potrebujem absolvovať hudobnú školu a pritom sa nepomýliť pri prepočte čísel do neznámej jednotkovej sústavy.“ by mali byť minulosťou. Veľa projektov padlo na zobák práve nelogickosťou a nezmyselnosťou puzzlov. Stačí sa pozrieť na Schizm, ktorý svojou fatálnou obtiažnosťou odradil aj hardcore hráčov.
|
|
|
Obtiažnosť hádaniek je odstupňovaná a zatiaľ, čo prvý svet Ademika Valley je ľahkým rozbehom, zasnežený svet Dragast dá zabrať aj aktívnym hráčom adventúr. Ademika Valley je tvorený prevažne bujnou vegetáciou ohradenou vysokými horami. Iba tí najlepší študenti sa dostanú až sem. Je to brána do ostatných svetov, tu začína príbeh Aury. Dragast je studený mechanický svet s obmedzeným výskytom vegetácie. Dragast bol veľmi opomínaný a do nedávna neobývaný. Jeden zo strážcov Armagast spolu s vybranými nasledovníkmi sa rozhodli skonštruovať špeciálne laboratóriá na vrcholkoch najvyšších hôr. Podmienky na život sú v Dragaste veľmi kruté. Svet Na-Teixu je ezoterickou oázou neznámych kultúr a nevysvetliteľných území ducha, astronómie, alchýmie, mágie a detstva. Na-Teixu sa neriadi pravidlami strážcov, ale zákony si svet vytvára sám. Posledný svet, ktorý navštívite je deprimujúci a vyľudnený The Island Of Unity. Jednotlivé svety majú vlastnú infraštruktúru, napr. na Dragaste sa môžete pohybovať prostredníctvom rôznych výťahov alebo električiek. Samozrejme sfunkčnenie takéhoto transportu vyžaduje vyriešenie niektorého z puzzlov. Otázkou však je, či dokáže Aura udržať nastavenú kvalitu po celú dobu hrania. Logické puzzle nemusia byť vyzývavé a prílišná jednoduchosť môže odstaviť celý titul.
Technické spracovanie, aj keď sa to podľa obrázkov nezdá, je jedno z najlepších, na ktoré môžete v tomto žánri naraziť. Prostredia sú pestré, detailné a bohato animované. Pri hraní nemáte pocit, že lokácie sú mŕtve. Ku grafickému kabátu si treba ešte pripočítať podporu vysokého rozlíšenia 1024x768 a využívanie služieb 3D akcelerátorov. Jednotlivé obrazovky majú ostrý obraz a ani na jednej nie je viditeľná kompresia. Pohyb po lokáciách zabezpečuje myš a otáčanie sa všetkými smermi. Prechod medzi obrazovkami našťastie nezdržuje animácia. Interakcia s okolím je plne automatizovaná a kurzor sa mení podľa hot-spotu. Nájdené predmety samé skáču do inventára. Pri používaní som aspoň pri deme narazil na veľmi nepríjemnú skúsenosť. Každý jeden predmet pri bol vysvietený žltými kontúrami aj tam, kde sa nedal použiť. Dúfam, že len chyba hrateľnej ukážky. Všetky dokumenty, knihy alebo plány mechanizmov sa zapisujú do denníka, takže žiadna dôležitá informácia nemôže uniknúť.
|
|
|
Aura: The Fate Of Ages je prakticky identickou kópiou Mystu. Či sa už pozriete na príbeh, rozdelenie svetov, cestovanie medzi nimi alebo zbieranie informácií, vždy narazíte na podobnosť so sériou Myst. Vykradnutie mechanizmov však Aure pravdepodobne vyjde a hráči adventúr sa môžu tešiť na dlhé hodiny strávené nad lúskaním logických problémov.
Načo sa najviac tešíme:
-štyri svety s rôznou architektúrou a kultúrou
-vyzývavé logické hádanky
-aktraktívnu grafiku
PC
Vývoj: the Adventure Company / Streko Graphics Inc. Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|