JUICED |
JUICED |
Po prvom záblesku na tuningovom nebi NFS Underground prichádzajú ďalšie podobné hry. Jednou z nich bude racingovka Juiced od neznámej firmy Juiced Games. Od hry sa veľa neočakávalo, obrázky nevyzerali až tak dobre, ako Underground a ani informácie toho veľa nepriniesli. No po prvom testovaní musím priznať, že ma hra príjemne prekvapila. Juiced vám okrem kvalitného jazdného modelu, slušnej grafiky a deštrukcie áut, ponúkne aj prepracovaný finančný systém, tuningovanie, upgradovanie a mnoho ďalšieho.
Podobne ako v NFS Underground sa dostávate do mestského racingového podsvetia, kde si prakticky každý večer merajú sily tí najlepší. Samozrejme vy ste v meste nováčik a merať sa s nimi nemôžete. Po úvodnom teste s jedným zo známych jazdcov T.K.ejom ste uvedený do spoločnosti a kupujete si jedno zo slabších áut (Renault Clio, Honda Civic...všetko len okolo 100-200 koní) a púšťate sa do prvých úprav. Zo začiatku máte relatívne veľký obnos peňazí okolo 70 000. S týmto balíkom môžete veľmi slušne vybaviť vaše auto základnými upgradmi, ako vylepšenie tlmičov, bŕzd, motora, nastavenie výšky podvozku, nechýba ani zmena vzhľadu auta od nárazníkov, spojlerov, cez kapotu, dvere, maľby až po odtiene skiel. Zo základných upgradov máte na začiatku k dispozícii len prvý level, ostatné sa vám budú priebežne sprístupňovať po absolvovaných závodoch (maximálne vždy tri levely a jeden prototyp). Väčšinou získate aspoň jeden upgrade na závod, väčšinou nemusíte vyhrať, stačí sa aspoň zúčastniť. Podobne to bolo aj v Undergrounde, ale tam ste mohli peniaze míňať len na upgrady, tu je to značne rozšírenejšie. Vaša hlavná finančná záťaž nebude v upgradoch, ale v opravách, totiž tu si musíte auto po každom závode dávať dokopy, zaplatiť za opravy plechov, poškodené súčiastky, rozbité neónky, prasknutú nádrž nitra atď. Rovnako sa budú postupne opotrebovávať pneumatiky, brzdové platničky a bude treba dopĺňať aj hladinu nitra. Všetko toto je samozrejme s drahšími upgradmi stále drahšie na údržbu a náročnejšie na vaše výkony. Teda z toho vám vyjde, že ak nebudete vyhrávať a navyše po pritom ťuknete auto, pôjdu vaše financie do mínusu a môže sa vám stať, že čoskoro skrachujete (potom vás už môžu zachrániť jedine stávky).
|
|
|
Ďalšia zaujímavosť je výber jázd, kde neprechádzate automaticky z jednej trate na druhú, ale vyberáte si, ktorého turnaja sa zúčastníte. Máte totiž k dispozícii kalendár, v ktorom je rozpis pretekov. Dátumy máte označené ako povolené alebo nepovolené, kde nemáte buď dosť peňazí na vstup, na niektoré prestížnejšie auto požadovanej kategórie alebo nedostatok rešpektu ostatných závodníkov. Ak nemáte povolené, môžete sa však aspoň pozrieť na závod a prípadne si vsadiť na niektorého zo závodníkov. Stávkovanie však nie je ľahké. Jediné parametre, ktoré vidíte je počet koní áut, meno pretekára a jeho skúsenosti. Tieto údaje však jednoznačného víťaza neurčia a často sa niektorému môže stať, že nabúra a ostatných už nedobehne. Teda nie je isté, kto vyhrá a je to viac-menej lotéria. Radšej odporúčam zúčastniť sa závodov, na ktoré máte a ukázať protivníkom svoj zadný blatník.
Typy závodov sú 4 a to Point To Point trate, kde idete len krížom cez mesto z jedného do druhého bodu. Ďalej sú tu okruhy, kde máte ohraničenú trasu a jazdíte na 2-5 kôl, ďalej je tu Sprint, čo sú závody na rovnej ceste a ide o to, kto príde do cieľa prvý. Pri tomto móde podobne, ako v Underground máte len manuálne radenie a samozrejme možnosť používania Nitra. Nakoniec ShowOff mód je predvádzačka, kde ukazujete sériu rôznych trikov, ktoré sa musíte naučiť. Po vyhratí závodov získava víťaz predom danú sumu peňazí väčšinou okolo 10 000 dolárov, v niektorých závodoch pár dolárov zostane aj pre druhého a tretieho. Párkrát do mesiaca narazíte aj na zložené závody, kde jazdíte v jeden deň viac typov tratí. V hre sa nemusíte orientovať na všetky typy závodov, môžete napríklad len vylepšovať svoje auto na šprint alebo len na okruhy s ignorovaním všetkých ostatných. Totiž dobre vyladené auto na šprint výrazne slabšie zatáča a v okruhoch so zlým vyladením skončíte s aspoň trojtisícovou škodou (teda okrem toho, že prehráte). Neskôr, ak budete mať dostatok peňazí, si môžete kúpiť ďalšie lepšie auto a pripraviť si ho na iný typ pretekov, respektíve na preteky vo vyšších triedach (ja som zatiaľ upgradoval len Renault Clio, ktorý mi už ku koncu prekročil hranicu 400 koní a na zápolenie 900-viek som sa mohol zatiaľ len pozerať :).
|
|
|
Ďalšou z inovácií je možnosť vytvorenia tímov. K nim sa dostanete neskôr v hre, keď si zvýšite prestíž u protivníkov na maximum. Vtedy sa vás sami spýtajú, či sa s vami môžu spojiť a súťažiť tak v tímových pretekoch, kde sa v cieli rátajú body všetkých pretekárov vášho tímu a vyhrávať tak bude oveľa ľahšie.
Poďme k tratiam. Tie sa budú nachádzať v jednom meste a budú rozdelené na 8 lokácií, každá s vlastným štýlom prostredia, so štyrmi okruhovými traťami a jednou point to point traťou. Teda celkovo tu máme 40 tratí plus ich reverzné kópie. Dostanete sa v nich do centra mesta, cez okrajové sídliská, prístav, až po plážové oblasti a horské masívy pri okraji mesta. Prostredia sú dostatočne rozmanité a prakticky s každým povýšením do vyššej kategórie vám hra odomkne nové lokácie. Jazdiť budete v rôznych denných dobách a teda aj cez deň, podvečer, v noci, za sucha, vlhka a aj za dažďa.
Multiplayer v hre bol zapracovaný zatiaľ len v okruhových jazdách a zahrať si budú môcť 8 hráči na ľubovoľnom z 51 áut (18 základných modelov, plus špeciálne verzie a novšie verzie z nich) a rovnako aj ľubovoľne vytunovanom. Tunovanie v multiplayeri alebo v samostatných jazdách nie je dôležité, ale môžete si nechať automaticky vygenerovať plne vytunované auto.
Ešte spomeniem aj pár výrazných mínusov oproti Undergroundu. Prvým je absencia skratiek a špeciálnych skokov na tratiach. Táto časť tu výrazne absentuje. Druhým mínusom (pre arkádových hráčov) je, že sa autá chovajú reálnejšie a teda sa budete musieť naučiť, ako správne nastaviť auto, aby aj vo veľkých rýchlostiach zvládalo zatáčanie a ako správne ručnou brzdou vyberať zákruty. Totiž v 200km/h rýchlosti zákrutu len tak nevyberiete. Toto bude pravdepodobne dosť hráčov iritovať a večné demolovanie auta v zákrutách ich rýchlo dovedie do krachu.
|
|
|
Celkovo pekná hra, len veľká škoda problémov s Acclaimom, ktorý skrachoval a Juiced tak zostal bez distribútora. Hra našťastie nebola financovaná Acclaimom, takže si Juiced Games môžu vybrať ďalšieho distribútora. Problém môže nastať, ak hra nevyjde pred očakávaným konkurentom NFS Underground 2. Potom už sa hra bude viac porovnávať s U2 a to je už hra o triedu vyššie. Síce starý Undeground by možnosťami prekonala, s U2 už bude v nevýhode. U nás mal hru pôvodne distribuovať CD Projekt, ktorý už začal robiť okolo hry aj reklamné akcie (Miss Juiced) a rovnako hru aj prekladať do češtiny. Teraz po zrušení Acclaimu sa nevie, kto hru dostane.
PC
PS2 Vývoj: THQ / Juice Games Štýl: racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|