SHADE: WRATH OF ANGELS

SHADE: WRATH OF ANGELS

Bojujte, cestujte v čase a odhaľte tajomstvo strateného archeológa v českom hororovom titule Shade.

Dojmy

Vývojári mienia, vydavateľ mení. V hernom priemysle sa bežne stretávame s ohlasovanými titulmi s pracovným názvom, ktorý sa tesne pred vydaním zmení. Hra dostane podtitul, s novým vydavateľom sa menia niektoré herné mechanizmy alebo sa znovu prepisuje príbeh. Dokončovaná hororová 3rd person akcia Shade: Wrath Of Angels od českého tímu Black Element Software, nielenže zmenila názov, ale niekoľkokrát sa prepisoval príbeh a bol kompletne prekopaný aj koncept. Shade bol pôvodne vyvíjaný ako izometrické akčné RPG s názvom Nefandus. Po dohode medzi vývojármi a spoločnosťou Cenega došlo k zmene názvu a žánra. Počas roku 2003, kedy bol Shade prezentovaný na E3, prešiel engine množstvami úprav a hra bola odložená. Termín 1.október je však finálny a Shade sa na trh dostane načas.

Príbeh Shade je rovnako temný, ako mystický. Hlavná postava je bezmenný ex-žoldnier, ktorého požiada o pomoc vlastný brat. Na prosbe by nebolo nič nezvyklé, ale brat sa už niekoľko rokov neozval a tón dopisu jasne naznačoval, že je v problémoch. Po príchode do mesta, kde sa mali stretnúť, však žoldnier narazí na opustené ulice a vo vzduchu je cítiť pach smrti. Posledným pôsobiskom brata boli vykopávky, na ktorých dlhé roky pracoval. Krátky prieskum katakomb preruší tajomná postava anjela, jedna zo štyroch strážcov magických artefaktov (Hearts). Žoldnierovi ponúkne pomoc a obdarí ho mocným pomocníkom, démonom a magickým mečom. Stratený archeológ sa musí nájsť a dokončiť to, čo začal!

Shade: Wrath Of Angels
Shade: Wrath Of Angels
Shade: Wrath Of Angels

Shade začína na opustenej železničnej stanici, kde hráč preberá kontrolu nad postavou žoldniera. Po prvých minútach strávených hraním a absolvovaním krátkeho tutorialu, budete mať jasnú predstavu o čom vlastne Shade bude. Prívlastok akčná adventúra nedostal len tak, pre nič za nič. Prim tu hrá akcia, ktorú nenásilne dopĺňa prekonávanie prekážok a riešenie jednoduchým hádaniek. Začlenením týchto prvkov sa oživila hrateľnosť a odbúral stereotyp, pričom si hra udržuje svoje tempo. Žoldnier je na začiatku vybavený iba revolverom, ktorý v závislosti od doby, kde sa nachádza, vystriedajú sečné zbrane do jednej alebo oboch rúk. Oháňať sa budete môcť širokou škálou chladných zbraní, cez rôzne meče, sekery až po halapartne. Súbojový systém je jednoduchý a nenúti hráča učiť sa šialené kombinácie kláves. Postačia smerové šípky, tlačítko pre útok a blok. A potom je tu ešte démon.

Žoldnier sa môže podobne, ako v The Suffering prevteliť do démonickej postavy a získať po určitú dobu nadľudskú silu a prístup k kúzlam. Démon sa vždy hodí pri veľkom počte nepriateľov, kedy jeden úder znamená smrť alebo pri manipulácii s ťažkými predmetmi (väčšinou s kamennými blokmi a debnami). Počas hrania budete nachádzať žlté slzy, za ktoré si v špeciálnych arénach (obchodoch) môžete zakúpiť rôzne útočné kúzla (fireball, vybuchujúce lebky, zamrazenie...). Po väčšinu času sa však budete pohybovať v ľudskej podobe a bojovať magickým mečom. Podobne ako zbrane aj nepriatelia podliehajú časovému obdobiu, v ktorom sa nachádzate. Budete bojovať proti hordám nemŕtvych, zákerným kúzelníkom alebo lukostrelcom. Hodnotiť AI v rannej hrateľnej verzii sa neodvážim, pretože sa musí ešte doladiť. Nepriatelia na vás okamžite útočia, dokážu vykrývať vaše údery a neustále sa bránia. 


Stavba levelov je striktne priamočiara a hra si necháva privilégium informovať hráča nájazdom kamery, kam sa má dostať. Autori hlavnú postavu vybavili množstvom pohybov a tak môže rúčkovať, skákať, zavesiť sa na výklenky alebo podliezať. Prekonávanie prekážok absolvujete práve za pomoci atletických pohybových možností postavy, kedy budete skákať po plošinkách alebo rúčkovať vysoko nad zemou. Rýchlosť pohybu postavy si môžete korigovať koliečkom na myši. Vo vysoko položených miestach opatrnosti nikdy nie je dosť, tu sa hodí pomalá chôdza. Bežne sa pohybujete poklusom, z ktorého môžete plynulo prejsť do behu. Spomínané logické hádanky tvoria jednoduché puzzle s prehadzovaním pák, zapaľovaním fakieľ a stláčaním skrytých tlačítok. Technické spracovanie nemôže konkurovať grafickým orgiám moderných enginov. Napriek tomu ponúka výborné svetelné efekty, realistické tiene a verné pohyby postáv. Jednotlivé levely sa medzi sebou odlišujú aj keď sa nachádzajú v jednom časovom období. V Shade si zacestujete v čase, z prítomnosti cez stredovek až do starého Egypta. Zvuky podobne ako AI neboli v hrateľnej ukážke vo finálnej podobe, zvukovú stránku si zhodnotíme v recenzii.


Shade: Wrath Of Angels
Shade: Wrath Of Angels
Shade: Wrath Of Angels

Shade: Wrath Of Angels je veľmi chutným mixom žánrov, ktorý sa výborne hrá. Akciu strieda preskakovanie na plošinky, logické hádanky a nákup nových kúziel a vylepšovanie postavy. Plná verzia hry má ponúknuť 30 hodín zábavy v 30tich leveloch rozdelených do niekoľkých časových období. Mnohým hráčom možno nebude vyhovovať checkpointové ukladanie pozície, ale aj tak sa máme na čo tešiť.


napísal spacejunker 8.9.2004
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
SHADE: WRATH OF ANGELS


Shade: Wrath Of Angels
PC

Vývoj: Cenega / Cenega / Black Element Software
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 1. október 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29325)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk