THE PUNISHER |
THE PUNISHER |
Stalo sa už pravidlom, že rebríčky predajnosti okupujú herné tituly založené na známej licencii. Či je to už kniha, film alebo postavička z komixu, dokáže marketingové oddelenie nafúknuť vyvíjaný projekt do takých rozmerov, že pričasto zostáva iba pri rečiach a výsledok je na zaplakanie. Tituly využívajúce licenciu vždy vzbudzujú podozrenie, že ide o mlátenie prázdnej slamy a oháňanie sa iba slávnym menom. Pristupuje sa k nim opatrne a častokrát sme zaskočení, ako v prípade Spider-Man 2. Rovnako sme si zvykli na fakt, že hry sprevádzajú rovnomenný filmový blockbuster a rok 2005 sa bude niesť v znamení sfilmovaných komixov. Herný svet sa tomuto trendu jednoducho nevyhne. Ako prvý sa dostane na trh The Punisher, ktorý paradoxne nesleduje dejovú líniu filmu, ktorý bol uvedený minulý rok do kín a kritika si na jeho kvalitách pochutila. Hra si iba požičala hlas herca filmového Punishera, Thomasa Janea.
The Punisher vzniká v úzkej spolupráci medzi vývojármi Volition (FreeSpace, Red Faction) a komixovou legendou Marvel Comics. Reprezentatívnu kvalitu komixovej predlohe zaistila dvojica scenáristov Garth Ennis a Jimmy Palmiotti, ktorí vdýchli komixu Punisher druhý dych. Tento fakt určite ukľudnil aj hernú divíziu Marvelu, Game Development, ktorá má dozerať na výslednú kvalitu titulov a narábanie s ich licenciami. Stačí to však na hrateľný titul, ktorý sa nebude schovávať za meno svojej predlohy?
Frank Castle bol oddaný práci a svojej rodine. Potom sa mu život zmenil od základu a časť jeho duše zomrela spolu so zavraždenou manželkou a milovaným synom. Všetko, čo bolo, je minulosťou. Prítomnosť žije Frank v osobe pomstiteľa, ktorý zasvätil život boju proti zločinu. A tak sa zrodil Punisher, anti-hrdina, ktorého nemožno nemilovať. Jeho činy nik neodcudzuje (zabíja tých zlých, nie?), je násilný a používa taktiky, v ktorých by sa mohol priučiť nejeden „tvrdý“ super hrdina. Punishera budete zbožňovať práve pre jeho sklon strieľať a až potom sa pýtať. Pre nepriateľov je zosobnením sudcu, porotcov a vykonávateľa rozsudku v jednej osobe. Je typom hrdinu, ktorý nemá žiadne superschopnosti, nebol ožiarený rádioaktívnou látkou ani ho neuhryzol záhadný tvor, spolieha iba na inteligenciu, roky tréningu a je poháňaný chuťou mstiť sa.
|
|
|
Hra bude len malou epizódou odohrávajúcou sa niekoľko rokov po smrti Frankovej rodiny. Začína útokom na osobu Punishera, ktorý sa dostane na ostrov a svoju púť zakončí turné po Manhattane. Punisher sa snaží nájsť človeka, ktorý sa snaží ho zabiť, pritom zastaví nukleárnych teroristov a zabráni ovládnutiu mesta japonskou Yakuzou. Palmioti a Garth poskladali niekoľko krátkych príbehov z 30 ročnej histórie komixu do jedného celku a prepojili ich vedľajšou dejovou linkou. Scenáristi sľubujú, že Punisher uspokojí zapálených fanúšikov predlohy dostatkom odkazov a postáv. V hre sa mimo Franka objavia Black Widow, Nick Fury (ochotní pomáhať), Bullseye, Rus, Jigsaw či Kingpin.
V skrátenej forme povedané, Punisher je násilná 3rd person akcia. Veľmi násilná. Zaisto zdvihne vlnu odporu od moralistov v čele so senátorom Liebermanom. Punisher využíva násilie ako motivačný prostriedok a na násilí je postavený celý koncept hry. „Licencia The Punisher je vo svojom vnútre licenciou násilia“ vraví hlavný dizajnér Volition, Sandeep Shekar. Nie je zbytočné a dotvára charakter hlavnej postavy, ktorý zabíja kriminálnikov. Násilie sa spolu s novým herným mechanizmom vypočúvania stáva neoddeliteľnou súčasťou hry.
Hranie nebude iba bezhlavé pobehovanie s maníkom s bielou lebkou na tričku a kosenie nepriateľov. Punisher má doktorát na vypočúvanie, získavanie informácií a umenie zabíjať. Jeho techniky sa rôznia. Základ tvorí široký arzenál strelných a sečných zbraní, od jednoduchých pištolí, cez základný Colt 1911 a nôž, automatické pušky, OICW až po účinný raketomet, granátomet a čerešničku plameňomet. Postava však môže naraz niesť iba jednu príručnú a jednu ťažkú zbraň, čím sa využije celý arzenál, ktorý zanechajú protivníci ležať na zemi. Moderný trend sa nevyhol ani Punisherovi a tak bude možné páliť z dvoch zbraní nezávisle (pravé/ľavé myšítko, trigger v prípade gamepadu na konzolách). Efektné je hlavne používanie brokovníc, ktoré si Frank nadhodením dokáže nabiť aj jednou rukou.
|
|
|
Tým najzaujímavejším eliminovaním protivníkov je tzv. „quick kill“ a využívanie prostredia čoby zbrane. Prišpendlíte nepriateľa na trofeje na stenách alebo ho vhodíte do prázdnej rakvy a predtým než privriete veko, mu posuniete malú spoločnosť, odistený granát. Vypočúvanie už len dotvára kulisu ódy na násilie, ktorá sa roztočí po príchode Punishera na scénu. Aby sa dostal k potrebným informáciám, ktoré signalizuje biela lebka nad hlavami nepriateľov, musí Frank použiť donucovacie prostriedky a vypočúvaného zlomiť strachom. Tam, kde nepomáha zbraň v oku, nôž na krku prichádza interakcia s okolím. Motivovať k zhovorčivosti je možné použiť prakticky čokoľvek. Bežne používané predmety sa menia na multifunkčné. Môžete privrieť hlavu o dvere auta a keď nepriateľ nezaspieva, môžete použiť zverák. Že nevysypal všetko? Omočenie hlavy v horúcom oleji, či permanentka na masáž nôh v drviči dreva by mala presvedčiť každého.
Samotné vypočúvanie sa deje za pohybu myši (pri konzolách analogu) smerom hore a dolu po určitú dobu, kým sa nenaplní ukazovateľ a nepriateľ nezlomí. Potom je na hráčovi či ho prepustí alebo ho donucovací prostriedok usmrtí. Konečná pre nepriateľa však nie je snímaná kamerou, obraz vybledne a zachytáva postavu Franka. Ostatné je na hráčovej predstavivosti. Čo sa stane, ak protivníka pošlete za spoznávaním jedálnička dravých piraní v jazierku, netreba snáď komentovať. Ohlodaná tvár v hrateľnej ukážke napovie viac. Zabíjanie a vypočúvanie protivníkov plní Punisherov merač zúrivosti. Keď sa naplní, jednoduchou aktiváciou rozpútate peklo v berseker móde. V rámci zachovania ratingu je všetko zahalené pod rúškom čiernobieleho obrazu.
Prílišná snaha o získanie informácií je iba krôčikom k smrti, čo sa odrazí na znížení štýlových bodov. Naopak úspech pridáva životne dôležitú energiu. A štýlové body sa dajú premeniť vo Frankovom apartmá na vylepšenie vlastností (presnosť, výdrž) alebo zakúpením špeciálnej výbavy, ako napr. tlmič na vybrané zbrane. V byte ďalej nájdete aj sekciu venovanú bonusom, kde sa postupne ukladajú odomknuté obaly pôvodných komixov, skice alebo flashbacky, ktoré sú prežívané nepriateľmi počas mučenia.
|
|
|
Dojmy z uvoľneného dema sú veľmi stručné ako samotný obsah hrateľnej ukážky. Tá ponúkla jednu lokáciu v expozícii majskej kultúry s visutým mostom, jedným monumentom a jedným jazierkom s piraňami. Múzeum je pascou na Punishera, ktorého nalákajú nepriateľa pod rúškou únosu ženy. A on má slabosť pre zachraňovanie nevinných. Samotné demo aj keď sa dá odohrať v relatívne kratučkom čase (rádovo 3-5minút), prezentuje násilnícku náturu Punishera a silný vplyv komixu. Môžete vyskúšať herný mechanizmus páčenia informácií z protivníkov (plná verzia ich ponúkne cez 100), okúsiť zbraňový arzenál alebo súboje na blízko. Punisher sa na prvý pohľad neskutočne podobá na Max Payne. Nielen ovládaním, ale aj postavou s plášťom, pohybmi a skokmi plavmo. Chýba snáď iba bullet-time. Čo odlišuje tieto dva tituly od seba, je forma násilia a jeho intenzita.
Punisher je priamočiara akcia, kde sa pohybujete z bodu A do bodu B a na ceste sa zbavujete nakriptovaných a trocha prihlúplych nepriateľov. Celkovo v hre bude 16 levelov situovaných v New Yorku (Zoo, nočný klub, mrakodrap), pozriete sa však aj mimo mesto, na ostrov alebo do džungle. Prechody medzi úrovňami majú tvoriť renderované filmy, ktoré budú odmenou na ceste pomsty. Punisher pobeží na upravenom engine z Red Faction 2, ktorý tentokrát dokáže vyprodukovať 6-krát viac polygónov ako v uvedenom FPS titule. Komponent Geo-Mod na simuláciu deštrukcie prostredia bol ignorovaný a Punisher využije fyzikálnych služieb obľúbeného Havoku.
The Punisher ťaží predovšetkým z násilnej predlohy, ktorú sa podarilo preniesť do hrateľnej interaktívnej podoby. Tempo je rýchle a iba plná verzia dokáže odhaliť či si dokáže udržať dych vo všetkých sľubovaných úrovniach. Obrovský počet vypočúvacích metód, zaručuje aj istú dávku znovuhrateľnosti, obavy vzbudzuje jedine priamočiarosť celého titulu, ktorý vychádza 18.januára v severnej Amerike. Na Slovensku a v Čechách sa postará o distribúciu spoločnosť CD Projekt, The Punisher sa bude predávať v anglickej verzii s lokalizovaným manuálom a krabicou za predbežnú cenu 1699,- Sk.
PS2
Vývoj: THQ / CD Projekt / Volition Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|