BROTHERS IN ARMS: ROAD TO HILL 30 |
BROTHERS IN ARMS: ROAD TO HILL 30 |
Zajtra umriem. Nie, neželám si to, ale umriem. Veď akú mám šancu? Akú šancu má hŕstka vojakov vyhodená do tylu nepriateľských vojsk? Na brífingu nám jasne povedali, čo nás čaká: vzdušný výsadok za nemecké línie kdesi v Normandii. A tiež nám bolo naznačené, že veľa našich kamarátov padne v boji, ale že ich obeť nebude márna, pretože zomrú pre niečo veľké a vznešené. Kecy, kecy, samé kecy. Mimochodom, volám sa Matt Baker, som seržantom v 3ťom oddiely 3tej čaty 101ého výsadkového oddielu, dnes je 6.6.1944 a zajtra začína operácia Overlord...
Hoci je druhá svetová vojna jednou z najsmutnejších udalostí v histórii ľudstva, je stálym a zdá sa, že aj nevyčerpateľným zdrojom inšpirácie pre spisovateľov, filmárov a v neposlednom rade aj pre herných tvorcov. Hlavne strieľačiek s touto tématikou je na trhu viac, než dosť a preto je otázne, či má ešte spoločnosť Gearbox (Halo (PC), HL: Blueshift, CS:CZ) s ich pripravovaným AAA titulom Brothers In Arms: Road to Hill 30 (BiA) šancu preraziť a ukázať náročným hráčom niečo nové, neotrepané a inovatívne. Prezident Gearboxu, Randy Pitchford tvrdí, že základným atribútom odlišujúcim ich produkt od konkurenčných, má byť miera realistickosti a autenticity v hre.
|
|
|
Vývojári pri hre pracovali s tonami údajov nahromadených z historických kníh, dokumentov, máp a správ z bojov. Na vytvorenie terénu a prostredia boli použité satelitné fotografie a výpovede očitých svedkov. Realitu prostredia v hre má na starosti John Antal, vyslúžilý vojnový veterán a bývalý profesor na vojenskej akadémii v Kentucky. Keďže sa autori snažia o čo najrealistickejší herný zážitok, niektoré zabehlé FPS princípy budú porušené. Hráč bude môcť niesť maximálne dve zbrane, takže žiadny raketomet strčený v trenkách sa nekoná. V zbrojnom arzenále nebudú chýbať staré známe klasiky - M1 Grand, samopal Thompson či nemecký MG-42, všetko vymodelované a ozvučené s dôrazom na maximálnu realitu. Zabudnite teda na smiešny zameriavaci krížik v strede obrazovky, nič také predsa vojaci na bojisku nemali. Absentovať bude aj ukazovateľ zdravia (to bude zaujímavé) a náhodne pohodené lekárničky, ktoré dokážu zázračne vyliečiť všetky zranenia.
Dopredu sa treba rozlúčiť s Rambo-style spôsobom hrania, pretože pravidlá vojny sú veľmi, veľmi jednoduché. Jeden neuvážený pohyb alebo jedna chyba = smrť. V lepšom prípade amputovaná končatina či doživotný invalidný vozík. Amputované končatiny som nespomenul len tak náhodou. Brutality má byť v hre taktiež dostatok, autori sľubujú kusy mäsa lietajúce vzduchom, mozgy tečúce po zablatenej zemi a vojakov umierajúcich v agónii. Proste vojna v celej jej surovosti.
Od velenia som dostal taktické doporučenie rozdeliť oddiel na dve družstvá, každé o troch mužoch. Jedno bude ozbrojené samopalmi a granátmi a jeho úlohou bude dostať sa k nepriateľovi, čo najbližšie. Druhé družstvo bude ozbrojené ťažšími zbraňami a malo by poskytovať podpornú a kryciu streľbu. Ale to sú zas len kecy starých dedkov sediacich nad mapami a popíjajúcich čaj na základni niekde v Anglicku. Ja hlavne musím dať pozor na mojich chlapov. Každého z nich poznám ako vlastnú dlaň, viem o ich silných i slabých stránkach. A hlavne viem, že na každého z nich sa môžem spoľahnúť. Veď sú to moji bratia, bratia v zbroji.
BiA nebude klasická ani vo svojom prístupe ku skupinovému boju. Hra bude umožňovať taktické plánovanie akcií pre celý oddiel, teda 6 mužov (7 vrátane hlavnej postavy). Nebude sa jednať o nič komplikované, ako napríklad v sérii SWAT alebo Rainbow Six. Všetko má byť jednoduché, prirodzené a intuitívne. Príkazy sa dávajú pomocou pravého tlačítka na myši. Po stlačení sa na zemi objaví „kurzor“. Ak sa kurzorom ukáže niekam na bojové pole, vaša jednotka sa tam presunie, ak sa klikne na stacionárnu zbraň, spolubojovníci ju obsadia a použijú proti nepriateľovi. Jednoduché a efektívne. Ďalšou možnosťou je prepnúť hru do taktického módu, keď sa kamera presunie nad bojisko a príkazy sa zadávajú z vtáčej perspektívy.
|
|
|
Dopomôcť k spríjemneniu velenia má aj revolučná AI (to sme už párkrát počuli :)), využívajúca terénne prekážky na krytie, obchvaty a náhle prepady zo zálohy. Pre potreby BiA vyvinuli Gearbox tzv. „situational artificial intelligence“, ktorá okrem toho, že by vojaci mali plniť príkazy bez zasekávania sa o prekážky alebo využívať pri ich plnení už spomínané terénne nerovnosti, zabezpečí „ľudské“ správanie počítačom riadených spolubojovníkov i nepriateľov. Ak sa dostanú do ťažkej paľby, ľahko sa môže stať, že sa stiahnu alebo preskupia do inej, takticky výhodnejšej formácie.
O technickej stránke hry sa toho veľa nevie. Gearbox prísne strážia akékoľvek informácie týkajúce sa použitého enginu. Z uverejnených screenshotov, trailerov a videí je, ale zrejmé, že sa bude na čo pozerať. Na jednom z okolných obrázkov by malo byť vidieť, do akej miery sa grafici snažili priblížiť realite - dom vymodelovaný presne podľa historickej fotky. Veľmi pekne pôsobí obloha a tráva, fantasticky vyzerajú aj efekty pri výbuchoch a ohni. Postavy sú podrobne vymodelované a rozanimované. Vojaci si dokonca budú počas extra hustých prestreliek hrýzť z nervozity do pier!
Včera sme sa priblížili k francúzskemu mestu Carentan. Hlavnú cestu cez mestečko strážila nemecká motorizovaná hliadka. Jeden oddiel vyzbrojený ťažkými Browlingami som poslal do priekopy pri ceste s príkazom, aby čakali na môj signál. Ja som sa spolu s druhým oddielom pomaly presunul okolo polozhorenej farmy a keď som sa dostal do blízkosti hliadky, na môj rozkaz začalo prvé družstvo s podpornou paľbou. My sme sa mali vyrútiť nič netušiacemu nepriateľovi do chrbta. Teda taký bol plán. Celé to dopadlo úplne inak. Museli totiž zbadať, že sa presúvame a pripravil na nás na námestí pascu. Nebyť tých ťažkých guľometov v priekope, nedopadne to s nami dobre. Aj tak si to odniesli traja chlapi…
|
|
|
Vo finálnej verzii hry bude singleplayerová kampaň tvorená 21 misiami s čistým herným časom presahujúcim (veľmi slušných) 20 hodín. Príbeh je (ako inak) realistický, či skôr reálny, pretože je postavený na skutočných udalostiach, ktoré Matt Baker a jeho oddiel prežil počas ôsmich dní za nepriateľskými líniami. Bohužiaľ, v misiách bude chýbať možnosť priamo riadiť ťažké bojové prostriedky, i keď bude možné tanky na bojisku riadiť príkazmi. Multiplayer bude obsahovať 12 misií, v ktorých sa hráči rozdelia na Nemcov a spojencov. Tešiť sa môžeme aj na misiu simulujúcu vylodenie na Utah Beach. Na Xboxe bude možne BiA hrať multiplayer cez službu Xbox Live a tiež cez splitscreen.
Od vydania Brothers in Arms: Road to Hill 30 nás delí už len mesiac. Ak autori splnia to, čo sľubujú, nebojím sa povedať, že sa k nám už vo februári dostane jeden z kandidátov na najlepšiu akčnú hru roka 2005. Podľa ich slov sa totiž môžeme tešiť na „novú generáciu vojnových hier“ a my nemáme dôvod im neveriť.
PC
PS2 Xbox Vývoj: Ubisoft / Gearbox Software Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|